فریب خوردن سیستم Touch ID آیفون ۵s با یک اثر انگشت جعلی

فریب خوردن سیستم Touch ID آیفون ۵s با یک اثر انگشت جعلی

همانطور که میدانید، یکی از برترین ویژگیهای آیفون ۵s، سیستم تشخیص اثر انگشت آن موسوم به Touch ID میباشد، که میتواند آسان تر دستگاه شما را تنها با اثر انگشت حفاظت نماید. در حال حاضر این سیستم که از تکنولوژی بیومتریک استفاده مینماید، قادر است تنها با تماس اثر انگشت، برای باز نمودن قفل آیفون ۵s یا خرید از فروشگاه آیتونز به کمکتان بیاید.
 
 

touchid-scan-fingerprint2-20130910

 

باید بگوییم خوشبختانه یا متاسفانه، تنها بعد از ۴۸ ساعت انتشار رسمی آیفون ۵s, این سیستم توسط یک گروه هکر آلمانی فریب خورد، ما اسم این را بر خلاف سایتهای خبری، هک این سیستم نمیگذاریم، چون هیچ دستکاری در سیستم طراحی شده توسط اپل نشده است. یادآور میشویم که این ضعف بخاطر استفاده سیستم سنسور اثر انگشت در آیفون ۵s از تکنولوژی بیومتریک میباشد، که اپل، حسگرهای بسیار دقیق تر و بالاتری را به آن اضافه نموده است. و این تکنولوژی فعلاً قادر به تشخیص یک اثر انگشت جعلی نیست. منظور از جعلی، کپی ارجینال یک اثر انگشت است، یعنی اگر شما یک لیوان را از دست بگذارید و افرادی بتوانند اثر انگشت شما بر روی لیوان را به طور دقیق کپی نمایند، میتوان از آن، بر روی سنسور Touch ID آیفون جدید استفاده و قفل آن را باز نمایند. در حقیقت اصلاً امکان هک و دسترسی به سیستم اثر انگشت اپل وجود ندارد، فقط همانطور که توضیح داده شد یک کپی از اثر انگشت ارجینال میتواند اینکار را انجام دهد که قاعدتاً سنسور هم آن را همانند یک اثر انگشت ارجینال و واقعی تشخیص میدهد.
یکی از هکرهای این گروه با نام مستعار Starbug میگوید: 

همانطور که در سالهای گذشته نیز گفتیم، از اثر انگشت نباید در خیلی موارد امنیتی استفاده شود. شما به راحتی میتوانید در همه جا آثار انگشت را کپی و در جاهای دیگر استفاده نمایید.

این فرد یک ویدیو از نحوه کپی اثر انگشت برای استفاده در آیفون جدید نیز در یوتیوب قرار داده است، که نشان میدهد آثار انگشت با دقت ۲۴۰۰ dpi عکس برداری شده و با یک پرینتر لیزری با دقت ۱۲۰۰ dpi بر روی یک صفحه بسیار شفاف چاپ شده است. ماده ورقی صورتی رنگ به نام لاتکس به صفحه شفاف مالیده میشود تا دقیقاً خطوط آثار انگشت را به خود جذب کند، و سپس این لایه لاتکس میتواند بر روی سنسورهای موجود گذاشته شده و باعث واکنش سنسورها گردد. امروزه از این روش برای دور زدن سنسورهای اثر انگشت استفاده میشود که Touch Id اپل نیز فریب آن را خورد.
Frank Rieger سخنگوی این گروه معروف به CCC یادآور شد:

با اینکار ما امیدواریم که مردم خیالشان بابت داشتن این نوع سنسورها راحت نباشد، یک فرد عامی میتواند بدون اینکه شما بخواهید از این روش جعل در همه جا استفاده کند و شما را به خطر بیندازد، پس کسی فریب امنیت کامل با تکنولوژی بیومتریک را نخورد، این تکنولوژی اساساً برای سیستم های کنترلی ساخته شده است نه برای برقراری امنیت همه دستگاهها و در همه جا

خوب با این اخبار و استدلال ها می فهمیم که کپی برداری از یک اثر انگشت خیلی آسان است، اما مهمتر اینکه سیستم های مبتنی بر بیومتریک توانایی تمایز آثار انگشت واقعی و جعلی را ندارند، و این نگرانی ممکن است در آینده گریبان اپل را بگیرد، و اگر این شرکت به سرعت راه چاره ای برای آن نیابد، سوای موارد حقوقی ناشی از جرم های مرتبط، تاثیر شدیدی بر فروش محصول فوق و خدشه دار شدن اعتبار این شرکت خواهد گذاشت.
البته همه میدانیم که اپل بالاخره یک راهی در آستین خود خواهد داشت، و تا حدی خیالمان از بابت اپل راحت است، به دلیل اینکه این اطلاعات مربوط به اثر انگشت در آیفون فقط ذخیره میشود، و حتی خود اپل با هوشمندی فعلاً این ویژگی را محدود به باز نمودن قفل و خرید از فروشگاهش کرده است، اما باز نگرانی از اطلاعات شخصی بخاطر باز نمودن قفل آیفون بدین روش جای سوال است. گر چه میدانیم اپل آزمایشات و جوانب ان را سنجیده است، اما اینکه چه جوابی یا راه حلی ارایه خواهد داد، باید منتظر ماند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights