استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت در ١٢ ماه آینده کنار گذاشته خواهد شد

استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت در ١٢ ماه آینده کنار گذاشته خواهد شد

 

در ساعات آخر قبل از شروع کار بازار بورس در نیویویک، برای سهام مایکروسافت یک جهش ٩ درصدی پیش بینی می شود، این جهش تاریخی به دلیلی خبری است که از پایگاه ردموند مایکروسافت منتشر شده است، هیئت مدیره مایکروسافت اعلام کرده اند که مدیر عامل فعلی مایکروسافت طی ١٢ ماه آینده بازنشسته (اخراج) خواهد شد مگر اینکه در این مدت به موققیتی دست یابد.

821822a534b49c94612d6119c01a4f2e

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت که روزگاری غول نرم افزاری جهان نامیده می شد، در روز های کنونی تمامی عرصه های خود را به گوگل و اپل، دو رقیب دیرینه اش باخته است، ویندوز ٨ با تمامی تغییراتش بوی شکست برای مایکروسافت داشت، تبلت های سرفیس با آن طراحی مثال زدنی اش، در یک سال موفق به فروش میزانی در به اندازه یک هفته آیپد هم نشد و سرانجام سر تعظیم فرود آوردند و در نهایت ویندوز فون نیز با تمامی کمک های نوکیا هنوز به موفقیتی دست نیافته است. شاید تنها منبع مالی محکم مایکروسافت در حال حاضر تنها آفیس این شرکت باشد که نمی توان گفت همیشگی است. 

استیو بالمر که تا سال ٢٠١٧ قراردادش با مایکروسافت پیش از این تمدید کرده بود، در طی بیانیه ای اعلام کرد:

هیچ وقت زمان ایده عالی برای این تغییر بزرگ نیست، اما حال زمان درستی برای آن است، ما شرکت را در مسیر جدید و استراتژی جدیدی قرار دادیم ، زمان بندی بازنشستگی که من در ذهن داشتم در زمانی در میانه این تغییرات ( دیوایس ها و سرویس های جدید ) اتفاق می افتاد، اما این شرکت به مدیری نیاز دارد که بصورت بلند مدت در مسیر جدید مدیریت کند.

هیئیت مدیره مایکروسافتکه نتیجه این تغییر را سرویس ها و دیوایس های بهتر می داند، هنوز جایگزینی برای بالمر در نظر ندارد، اما به وضوح مشخص است اگر استیو سینوفسکی که سال گذشته توسط بالمر اخراج شد، حال در شرکت حضور داشت، بهترین شخص برای اینکار بود.
در نهایت باید گفت که هرچند سهام داران مایکروسافت بازبرخورد کاملا مثبتی به این جریان نشان دادند و سهام مایکروسافت را ٩ درصد بالا کشیدند، اما تغییر مدیریت هیچ تضیمی برای بهتر شدن اوضاع نخواهد بود و باید صبر کرد و آینده غول نرم افزاری گذشته جهان را به چشم دید..

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights