اپل، مشاور ارشد نایک را برای پروژه iWatch استخدام کرد

اپل، مشاور ارشد نایک را برای پروژه iWatch استخدام کرد

b12e31c914ecbf6c84a6aeb11c1152e6

 

Jay Blahnik را اکثر ورزشکاران میشناسند، متخصص تناسب اندام در سطح جهانی، مشاور و توسعه دهنده برند معروف نایک که در توسعه چند ابزار این شرکت من جمله فول بند (FuelBand) مشارکت داشته است، در ماه جولای زمزمه هایی در خصوص استخدامش در اپل به گوش میرسید، اما به تازگی این فرد نقش جدید خود در شرکت اپل را تایید کرده است، و احتمال داده میشود که بر روی پروژه ساعت هوشمند اپل (iWatch) مشغول بکار شود.

 

 

در صفحه شخصی توییتر Jay ، چنانچه که در عکس بالا مشاهده میکنید از او درباره استخدامش در اپل سوال شده که او در پاسخ آنرا تایید کرده است، و او این موقعیت را “یک فرصت هیجان انگیز” خوانده است.
با توجه به رزومه بسیار قوی این شخص که میتوان به: شرکت در اکثر فستیوالهای تناسب اندام جهان که برای سخنرانی و مشاوره بالغ بر ۴۰ هفته در سال، مشارکت و مشاوره در شرکتهای معتبری همچون نایک، Gatorade، جنرال الکتریک اشاره نمود، در حال حاضر تمام فعالیتهای فوق را برای کار در اپل به حالت تعلیق درآورده است. ظاهراً شغل جدیدش آنچنان برایش مهم بوده که تمام تمرکز خود را از فعالیتهای کنونی بر روی آن معطوف داشته است.
در روزهای اخیر توییت ها و پست های مختلف در اینستاگرام نشان دهنده استعفای کامل این فرد از فعالیتهای منتسب به تناسب اندام میباشد. Blahnik پس از گزارش ماه جولای، تمام اطلاعات تماس، جزییات برنامه ریزی تناسب اندام و فیدهای خود را از صفحه شخصی توییتر خود پاک کرده است.

 

 

 

همکاری Blahnik با پروژه ساعت مچی هوشمند اپل که بر روی سلامت، حسگرها و دستاوردهای تناسب اندام تمرکز نموده است برای اپل بسیار مفید بوده، زیرا که Jay یک متخصص توانمند در تشخیص تغییر رفتار مردم بوده و تجربه اش نیز میتواند کمک بزرگی به تیم کوک در نوشتن یک کتاب با عنوان “با ساعت هوشمند مچی چگونه میتوانید رفتار یک شخص را تغییر دهید.” تاثیر بسزایی داشته باشد. 
Blahnik علاوه بر تجربه فراوان در تناسب اندام، دارای مهارت بسیار در توسعه محصولات مرتبط با سلامتی انسان نیز میباشد. و این را میتوان در سایت شخصی خودش از جمله توسعه ابزار های نایک، برنامه ها، آموزشهای Nike+ Kinect و فول بند، مشاهده کرد.

 

 

Nike FuelBand یک مچ بند کامپیوتری است که میتواند فواصل حرکت و سطح ورزش کاربر را اندازه گیری کند. در حقیقت مدیر عامل اپل، تیم کوک که خود از این دسته ابزارها میپوشد در مواردی آنها را تحسین کرده، یا باب منسفیلد ( Bob Mansfield) که خود مدیر ارشد سابق تکنولوژی اپل بوده علاقه بسیاری به ابزارهای پوشیدنی و تناسب اندام داشته و الان او همیشه FuelBand میپوشد. با تجربه ای که Blahnik نیز در محصولات نایک دارد، به نظر میرسد که او حتماً بر روی پروژه iWatch مخصوصاً که عناصر تناسب اندام جزو موارد مهم این ساعت هوشمند میباشد، کار خواهد کرد.
علاوه بر این Blahnik، قبلاً بر روی Nike Xbox Kinect که تمرینات را از طریق ردیابی حرکات تشخیص میدهد کار کرده و قبلاً در مورد این سیستم توضیحات کاملی داده است.

 

 

به گفته یک منبع خبر، اپل در ماههای اخیر در حال بررسی کامل بر روی فناوری تشخیص و سنجش حرکت برای استفاده در محصولات تلویزیونی آینده بوده است، شاید تجربه Blahnik نیز در این زمینه بتواند کمک شایانی به اپل نماید, چون اخیراً اخبار و شایعات زیادی مبنی بر اینکه اپل به احتمالاً امسال یک محصول تلویزیونی را رونمایی کند، شنیده شده است.
ظاهراً ساعت هوشمند مچی اپل، یک پروژه وسیع و بسیار جالب میباشد. علاوه بر عناصر مهم تناسب اندام در این ابزار، موارد سلامت پزشکی نیز برای آن در نظر گرفته شده است که میتواند فشار خون و کاربردهای دیگر را پوشش دهد، و این را میتوان از استخدام اخیر تیمهای پزشکی توسط اپل پیش بینی کرد. سخنها درباره اینکه ساعت هوشمند اپل امسال وارد بازر گردد زیاد بوده، اما بعید به نظر میرسد کا تا سال بعد بتواند آن را رونمایی کند.
در حالیکه اکثراً بر این باورند که آیفون و آیپد تنها تغییرات مهم شرکت اپل میباشد، که سال به سال در حال تغییر است، اما اپل با دستگاه های جدید خود که به صورت پنهانی بر روی آنها کار میکند، پایبند به شعار همیشگی خود قصد در تغییر این صنعت و تحول در زندگی روزمره مردم را دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.