اکنون توسعه دهندگان میتوانند ۲۰۰ udid را به ثبت برسانند

اکنون توسعه دهندگان میتوانند ۲۰۰ udid را به ثبت برسانند

321aaa8e84d2380696712a853fbde0cc

 

برای سالها، اپل به توسعه دهندگانش اجازه داده است تا برای تست نرم افزارها بر روی آیفون،آیپد و آیپاد لمسی، UDID (شناسه منحصر بفرد دستگاه) تعداد ۱۰۰ دستگاه را با پرداخت سالیانه ۹۹ دلار برای هر حساب کاربری به ثبت رسانند. اما تیم های بزرگ توسعه دهنده همیشه از اپل شاکی بودند که پروژه های نرم افزاری وسیع، نیاز به توسعه و آزمایش به صورت چندین کاربره و همزمان میباشد، سیاستها و محدودیتهای اپل باعث گردیده است تا آنها نتوانند آنطور که باید و شاید برنامه ها و پروژه های خود را با کیفیت به سرانجام برسانند، چرا که میگویند: ما با برنامه نویسان متفرقه دیگری در ارتباط هستیم، زمانیکه برای ما برنامه ای میسازند و یا آپدیتی ارایه مینمایند، ما باید UDID دستگاهها را با حساب کاربری توسعه دهندگان از طریق مرکز برنامه نویسی IOS اپل به ثبت برسانیم، اما در پروژه های سنگین که نیاز است همزمان به صورت فعال افراد مختلف شراکت داشته باشند با تعداد ۱۰۰ UDID به مشکل خواهیم خورد.
پیش از این، اپل اجازه ثبت UDID ۱۰۰ دستگاه را برای هر اکانت داده بود، اما در حال حاضر اپل تعداد ثبت UDID دستگاههای IOS را دو برابر کرده است، یعنی اکنون هر اکانت میتواند تا ۲۰۰ ّUDID را به ثبت برساند.
گزارشهای متعددی در این خصوص در توییتر منتشر شده است.

 

 

در تصویر بالا حساب کاربری یکی از توسعه دهندگان را مشاهده میکنید، جنانچه این برنامه نویس تا الان ۸۱ دستگاه را به ثبت رسانده باشد، مرکز توسعه دهنده اپل در پیغامی به او یادآور شده است که میتواند ۱۱۹ دستگاه دیگر را نیز اضافه نماید.
اپل به طور رسمی این تغییر را ابلاغ نکرده است. به یاد داشته باشید که از بین بردن UDID دستگاههای قدیمی، توانایی افزایش ثبت دستگاههای جدیدتر را فراهم نمیکند، تا اینکه مجدد حق عضویت سالیانه ۹۹ دلاری خود را پرداخت نمایید. گویا اپل نسبت به شکایات مکرر توسعه دهندگانش مجبور به واکنش و اعمال این فرایند بوده است.

 

 

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.