لری الیسون: استیو جابز، ادیسون ما بود

کمتر کسی است که نام لری الیسون را نشنیده باشد، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اوراکل که بیشتر فعالیت این شرکت در حوزه بانکهای اطلاعاتی میباشد. الیسون یکی از مدیران توانمند دره سیلیکون در امریکا میباشد، یکی از معدود مدیرانی که از زمان فعالیت تا کنون بر همین صندلی مدیریت این شرکت تکیه زده است. الیسون یکی از دوستان صمیمی و فابریک استیو جابز فقید بوده و دوران جوانی پر فراز و نشیبی را با هم طی کرده اند.
حال الیسون در حالیکه برای مصاحبه روز سه شنبه با شبکه CBS آماده میشد، در پیش مصاحبه ای در روز دوشنبه با خبرنگار این شبکه صحبتهایی را پیرامون دوست دیرینه خود، یعنی استیو جابز بیان کرده است.

88c487a82908a3a02dcb77aa0b96c197

او در پیش مصاحبه ای که با چارلی رز (Charlie Rose) داشته است، به شدت استیو جابز را تحسین و از او تقدیر میکند، درحالیکه در مصاحبه اصلی روز سه شنبه این تعاریف شامل وضعیت کنونی اپل نمیباشد:

او درخشان بود. او ادیسون ما بود. او پیکاسوی ما بود. او یک مخترع باورنکردنی بود.

همانطور که ذکر شد، الیسون از دوستان نزدیک استیو جابز بود، و او را در مهارت و بینش در جزییات کارش تحسین میکند، او گریزی به گذشته زد و یادآور شد که در سال ۱۹۸۸ جابز را بهترین مدیر اجرایی اپل خوانده است، یا در سال ۲۰۱۱ گفته بود که: “استیو ایده های خوب را در محصول نهایی بکار میگیرد، بر خلاف کسانی که در این صنعت بسر میبرند.”
در این مصاحبه، چارلی از الیسون پرسید: اپل با یک جابز دیگر چه مسیری را طی خواهد کرد؟ و او پاسخ داد: ما باید به سابقه گذشته اپل نگاهی بیندازیم تا بفهمیم که آینده این شرکت چندان روشن بنظر نمیرسد.
الیسون در این مصاحبه میگوید:” ما این را میدانیم و الان شرایط کنونی اپل را مشاهده میکنیم. اپل با استیو جابز را دیده ام، اپل بدون استیو جابز را نیز دیده ام. قبلاً اپل را با استیو جابز دیدم، الان باید اپل را بدون استیو تصور کنیم.”
مصاحبه کامل لری الیسون با شبکه CBS صبح سه شنبه امروز، علاوه بر صحبتهایی پیرامون استیو جابز در باره موارد متعدد دیگر انجام گرفته است.

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.