افزایش دقت برای اسمبل آیفون ۵s و کاهش میزان تولید

افزایش دقت برای اسمبل آیفون ۵s و کاهش میزان تولید

در روز های پایانی پرچمداری آیفون ۵ هستیم و براساس شایعات اپل در روز ۱۰ سپتامبر پرچم این شرکت را به دست آیفون ۵s خواهد داد. براساس تمامی S های اپل٬ پیشبینی می شود که آیفون ۵s حداقل در ظاهر فرق بزرگی با آیفون ۵ نخواهد داشت٬ اما براساس بررسی های قدیمی٬ اسمبل و مراحل تولید آیفون ۵ ٬ سخت تر از آیفون های پیشین بوده است٬ حال نسل بعدی آیفون که دارای سنسور اثر انگشت نیز است٬ وام دار دشواری اسمبل آیفون ۵ بهمراه سختی های ساخت سنسور اثر انگشت در زیر دکمه Home است. بنابراین باید گفت که زمان تولید هر آیفون ۵s بسیار بیشتر از آیفون ۵ و چندین برابر نسل های گذشته است٬ به همین دلیل براساس گزارش هایی که از کارخانه های تولیدی ۵s شناخته می شود٬ بعد از معرفی آیفون نسل بعد در ۱۰ سپتامبر٬ این محصول در ۲۰ سپتامبر روانه بازار می شود٬ اما افزایش دقت برای ساخت هر آیفون٬ سبب می شود که اپل تنها بتواند ۳ تا ۴ میلیون آیفون ۵s را تا پایان ماه سپتامبر تولید و عرضه کند٬ و این عدد تا پایان سه ماهه چهارم به ۳۰ میلیون قطعه خواهد رسید٬ بنابراین اپل با کمبود آیفون مواجه خواهد شد٬ البته برای تامین عددی میزان فروش آیفون٬ سربازی به نام آیفون ۵c آماده شده است که بتواند این افت تولید را جبران کند. 

 

iPhone5S

  

براساس بررسی هایی که در گذشته داشتیم٬ فرآیند افزودن سنسور اثر انگشت به تلفن های همراه با مشکلات بزرگی همراه است٬ این سنسور ها بعد از استفاده بلند مدت حساسیت خود را به دلیل شرایط فزیکی و محیطی از دست خواهند داد و در ادامه به طور کل از کار خواهند افتاد. بنابراین اپل می بایست از یک لایه محافظ برای این سنسور ها استفاده کند که نه آنقدر نازک باشد که خطری سنسور ها را تهدید کند و نه آنقدر ضخیم باشد که سنسور نتواند اثر انگشت را شناسایی کند٬ براساس خبر ها٬ اپل برای حل این مشکل از یک لایه محافظ از یاقوت کبود بر روی کلید home استفاده خواهد کرد. به گفته منبع Digitimes ٬ اپل ساخت دکمه Home و سنسور را به شرکت تایوانی TSMC سپرده است. اما براساس شنیده ها این شرکت تایوانی به علت پیچیدگی کار نتوانسته است به میزان مورد نیاز این بخش را آماده کند٬ بنابراین اپل تیمی را به این کارخانه اعزام کرده است که بر روی فرآیند تولید نظارت بیشتری ایجاد شود که این شرکت بتواند تا پایان آگوست٬ تعداد سنسور های مورد نیاز را آماده کند. 

آیفون ۵s و آیفون ارزان قیمت ۵c به گفته سایت AllThingsD در روز ۱۰ سپتامبر توسط اپل معرفی خواهد شد و ظاهرا این سایت که روابط کاملا نزدیکی با اپل دارد٬ تاییدیه این ادعا را از سخنگوی اپل گرفته است. آیفون ۵s پیش بینی می شود که ظاهری به مانند آیفون ۵ خواهد داشت و در سه رنگ مشکی٬ سفید و طلایی عرضه خواهد شد. این مدل از آیفون دارای سنسور اثر انگشت در زیر دکمه home برای بخش های امنیتی و شاید پرداخت های الکترونیکی خواهد بود. دوربین آیفون ۵s به مانند آیفون ۵ یک دوربین هشت مگاپیکسلی خواهد بود اما با بهبود هایی در کیفیت لنز برای تهیه عکس های بهتر روبرو خواهد شد٬ از آنجا که میزان عددی مگاپیکسل در کیفیت عکس ها کوچکترین دخالتی ندارد٬ و در حال حاضر آیفون ۵ با دوربین هشت مگاپیکسلی همپای رقیب های خود با دروبین های ۱۳ مگاپیکسلی است٬ پس باید با اطمینان بگوییم که آیفون ۵s با فاصله زیادی از رقیب های خود مانند گالاکسی اس ۴ و Htc one با دوربین های ۱۳ مگاپیکسلی٬ عکس های بهتری خواهد گرفت. دوربین آیفون ۵s را نیز یک فلاش دوگانه LED برای تهیه عکس های کاملا بهتری در محیط های تاریک همراهی خواهد کرد. در کنار همه اینها٬ بدون هیج سوپرایزی٬ پردازنده آیفون دو برابر قوی تر از آیفون ۵ خواهد بود. 
در نهایت بهتر است برای یک سپتامبر طوفانی از اپل که شامل عرضه آیفون ۵s و ۵c و انتشار ios 7 می شود٬ خود را آماده کنید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۵

  1. morteza

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۸:۵۲ ب٫ظ

    ایا دوربین ۵s هشت مگاپیکسل خواهد بود یا بر اساس حدس و گمان این حرف را میزنید ؟؟!
    اگر ۸ بود من که نمیخرم !!!
    دلم به حال خودم میسوزه مه ۱ سال منتظر این محصول بودم ! تازه گفته شاید سنسورش بعد از چند ماه استفاده از کار بیفته !!
    با تشکر
    منتظر جوابتون هستم

    • i-Phone.ir Team

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

      بله دوربین ۸ خواهد بود.

      کجا گفته شده سنسور از کار خواهد افتاد؟؟؟؟ F-stop یعنی گشادگی لنز نه از کار افتادن !

      • i-Phone.ir Team

        ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

        پیشنهاد می کنم مقاله زیر که رو مطالعه کنید

        http://lnet.ir/discussion-on-megapixels

        طر این مقاله به وضوح گفته شده است که مگاپیکسل به هیچ عنوان تاثیری در کیفیت عکس ها ندارد

  2. mohammad

    ۲ شهریور ۱۳۹۲ ۷:۴۱ ب٫ظ

    گفتید احتمالا سنسور اثر انگشت با مشکل مواجه میشه حالا ضعیف میشه یا از کار میوفته ولی اپل هیچوقت هیچ تکنولوژی رو راحت وارد بازار نمیکنه ۱۰۰% از چند سال قبل این تکنولوژی اثر انگشت در حال بررسی هستش.

    • روزبه

      ۳ شهریور ۱۳۹۲ ۲:۳۶ ب٫ظ

      شما اگر متن رو دقیق تر مطالعه بفرمایید، با راه حل اپل برای این موضوع بیشتر آشنا میشید

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights