آیا پردازشگر A7 اپل توسط سامسونگ ساخته خواهد شد؟

آیا پردازشگر A7 اپل توسط سامسونگ ساخته خواهد شد؟

طبق کدهای مخفی داخل iOS 7 beta 4، پردازشگر A7 که احتمالا برای iPhone 5S استفاده شود توسط سامسونگ ساخته خواهد شد. کد این پردازشگر s5L8960x می باشد که از پیشینیان خود یعنی A6 و A6X جدیدتر و قوی تر است. این دو در آیفون ۵ و آیپد نسل چهارم مورد استفاده قرار گرفته اند.

نکته جالب این پردازشگر این است که احتمالا اپل مجددا با سامسونگ همکاری خواهد کرد تا یک چیپ جدید تهیه کنند. قطعات اصلی این پردازشگر شامل نام سامسونگ می باشند. این قطعات وظیفه تامین قدرت صفحه نمایش را دارند. طی سال های گذشته اخباری شنیده می شد که احتمالا اپل در ساخت چنین پردازشگر هایی (همچون A7 و A8) مشکل خواهد داشت که به نظر رفع شده است.

حال که نام قطعات سامسونگ در کد های iOS 7 دیده می شود می توان مطمئن بود سامسونگ نقشی در پردازشگر های محصولات ۲۰۱۳ اپل دارد و اپل هم به صورت کامل برای ساخت چیپ هایش به TSMC مهاجرت نکرده است. طبق گزارش هایی در ماه فروردین یک iPhone 5S با چیپ A7 ساخت TSMC دیده شده بود.

اپل از ماه ژوئن تصمیم گرفت که روابط را با سامسونگ کاهش دهد و برای این امر با شرکت TSMC قراردادی سه ساله بست تا تولید چیپ هایی چون A8 و A9 بر عهده این شرکت باشند. هرچند که قرارداد دیگری از اپل با سامسونگ برای ساخت چیپ در سال ۲۰۱۵ بسته شده است و به نظر می آید اپل تصمیم همکاری با هردو شرکت را دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights