اپل در حال کار برروی Dictation آفلاین برای iOS

طبق بررسی فایل های داخلی iOS 7 یک سری کدهای جدید یافت شده که در iOS 6 وجود نداشتند. در حال حاضر وقتی کاربر از قابلیت dictation استفاده می کند، دستگاه صدای کاربر را به سرور های اپل می فرستد و جواب تایپ شده را دریافت می کند. اما این امر باعث می شود که همه جا نیاز به اینترنت باشد و گاهی هم این فرآیند با تاخیر مواجه می شود. طبق چیزی که اپل در حال تست برروی آن است در آینده کاربران iOS می تواند از dictation استفاده کنند و فرآیند تبدیل صدا به متن برروی خود دستگاه صورت گیرد و دیگر نیازی به اینترنت نباشد. این قابلیت در حاضر مخفی است و در اختیار کاربران نیست اما طبق شنیده ها دستگاه های داخل شرکت این قابلیت را به صورت فعال دارند. کاربران می توانند قابلیت آفلاین را از تنظیمات دستگاه خاموش یا روشن کنند و در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

سیستم عامل آندروید از نسخه ۴.۱ این قابلیت را دارد و اگر اپل این قابلیت را به iOS اضافه کند قطعا نظر بسیاری از کاربران را جلب خواهد کرد. نسخه جدید مک یعنی OS X Mavericks از اولین نسخه بتا این قابلیت را داشته است و به صورت فعال در اختیار برنامه نویسان می باشد. البته برای فعال سازی آن نیاز به دانلود یک فایل ۷۰۰ مگابایتی دارید. قابلیت آفلاین در Mavericks به صورت زنده کار می کند و با گفتن کلمات با سرعت زیادی تایپ می شوند.

در حالی که مدرکی برای این حرف نیست اما امکان دارد اپل چنین قابلیتی را به سیری نیز اضافه کند. این قابلیت برای سیری بسیار مفید خواهد بود و سرعت عمل را بیشتر خواهد کرد. اما چنین کاری به احتمال زیاد برروی آیفون بعدی صورت خواهد گرفت چون که هر دو آیفون هایی که با S آپدیت شدند (iPhone 3GS – iPhone 4S) قابلیت های صوتی جدیدی داشتند. iPhone 3GS قابلیت Voice Control را به همراه داشت و iPhone 4S هم سیری را به دنیا معرفی کرد. پس این احتمال بسیار قوی است که iPhone 5S قابلیت سیری آفلاین را به همراه داشته باشد.

در هفته های گذشته قابلیت های مخفی زیادی کشف شده اند که اپل درحال تست برروی آن ها بوده است، مانند حرکات چند انگشتی جدید و یا یکپارچه سازی LinkedIn . باید دید که قابلیت dictation آفلاین از مرحله تست بیرون می آید یا خیر.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۲

  1. حمید

    ۲۴ تیر ۱۳۹۲ ۷:۳۱ ق٫ظ

    قابلیت Voice Control از ۳جی اس شروع نشده، من خودم روی ایفوم نسل دوم(Iphone 3G ) از این قابلیت استفاده میکردم.

    • iAlireza

      ۲۴ تیر ۱۳۹۲ ۳:۱۹ ب٫ظ

      اگه شما استفاده می کردید دلیل نمیشه از ۳g شروع شده باشه که! از معرفی ۳gs به iOS اضافه شده این قابلیت، یعنی همون ۳g رو سیستم عاملی که باهاش عرضه شده iOS 2 این قابیلت را نداشته و از بعد معرفی ۳gs اضافه شده. هرجا جستجو کنید میبینید یکی از قابلیت های مهم iPhone 3GS همین قابلیت Voice Control بوده که اپل بسیار روش مانور داد

دیدگاه خود را ارسال کنید.