اولین نظرات بزرگان دنیای وب پیرامون os X mavericks

اولین نظرات بزرگان دنیای وب پیرامون os X mavericks

در کنفرانس wwdc 2013 ٬ نسخه جدید سیستم عامل مک معرفی شد. در این نسخه اپل شیوه نام گذاری را تغییر داده و به جای استفاده از نام های گربه سانان٬ از نام های مناطق معروف در کالیفرنیا ( زادگاه مک ) استفاده کرد . قرعه این نسخه به نام ساحل ماوریکس در شمال کالیفرنیا افتاد. 
بعد از عرضه دو نسخه آزمایشی از این سیستم عامل٬ از گوشه کنار دنیای وب٬ اولین نظرات پیرامون آخرین نسخه مک به گوش می رسید٬ در این بخش خبری به بازگویی این نظرات خواهیم پرداخت . 

 

screen-shot-2013-06-25-at-5-02-35-pm

 

David Pierce نویسنده سایت The Verge ٬ از میان قابلیت های جدید ماوریکس٬ قابلیت استفاده از چند صفحه نمایش را برگزیده است و اعلام کرده در ماوریکس٬ این قابلیت به آنچه که همیشه باید می بود تبدیل شده است. 

 

مک هیچ وقت در استفاده در چند صفحه نمایش واقعا خوب نبوده است و حتی در نسخه شیر کوهی٬ این قضیه بدتر شده بود٬ به طور مثال اگر در یک صفحه نمایش اپلیکیشنی تمام صفحه باز بود٬ صفحه نمایش های دیگر غیر قابل استفاده می شدند. اما در نسخه جدید مک ماوریکس٬ این قابلیت کاملا باهوش تر شده است. در ماوریکس٬ شما می توانید در هر صفحه نمایش٬ به صورت مجزا از اپلیکیشن های تمام صفحه استفاده کنید. همچنین در هر دو صفحه نمایش٬ نوار منو وجود دارد و در کنار آن می تواند داک مک را٬ در بین صفحه نمایش ها به حرکت در آورد و قابلیت Expose نیز در هر یک از صفحه نمایش ها به صورت جداگانه کار می کند و اپلیکیشن های باز شده تنها در آن را نشان می دهد. 
بخش Air play نیز کاملا بهتر شده است و به شما اجازه می دهد از تلویزیون خود به عنوان یک صفحه نمایش جداگانه استفاده کنید. 
در نهایت این قابلیت کاملا یکپارچه عمل می کند٬ دقیقا مانند آنچه که باید همیشه می بود و اگر تا پیش از این٬ از چند صفحه نمایش استفاده می کردید٬ مجبور به انتخاب بین استفاده از قابلیت های فوق العاده مک یا استفاده از چند مونیتور بدون داشتن بسیاری از قابلیت ها بودید٬ اما حال٬ این به خوبی کار می کند.

یکی از قابلیت های اصلی مک ماوریکس که شاید کمتر به چشم آید اما در پس زمینه به خوبی فعالیت می کند٬ افزایش کارایی پردازنده در کنار استفاده بهتر و مصرف باطری کمتر است و در کنار این قابلیت٬ سافاری نیز با پیشرفت هایی مواجه شده است. . این قابلیت ها نظر نویسنده Engadget, آقای Brian Heater به خود جلب کرده است. 

 

اپل به مانند همیشه٬ در ارائه قابلیت های درونی سیستم عامل به خوبی عمل کرده است. مانند قابلیت های امنیتی در سافاری و افزایش سرعت جاوا اسکریپت.
براساس ادعای اپل٬ در سافاری برای هر صفحه به صورت جدا پردازنده کار خواهد کرد٬ بنابراین در مقایسه با شیر کوهی٬ پردازش ها و باز شدن صفحات٬ بسیار سریعتر عمل می کند.

مک ماوریکس از برادر کوچک تر خود ios 7 الهاماتی پیرامون طراحی گرفته است و از مکتب طراحی ساده گرایی پیروی می کند و بسیاری بخش ها کاملا فلت تر به نظر می رسد. بسیاری از اپلیکیشن ها مانند تقویم٬ یادداشت ها و سافاری باز طراحی شده اند که بیشتر دارای یک طراحی ساده گرا باشند تا طراحی اسکیومورفیسم. این بخش از تغییرات٬ نظر نویسنده The loop آقای Jim Dalrymple به خود جلب کرده است. 

 

برجسته ترین تغییرات در اپلیکیشن های تقویم٬ دفترچه تلفن و یادداشت پدید آمده است. این تغییرات از آنجا که آنها از رابط قدیمی و المنت های اسکیومورفیسم استفاده می کردند٬ منطقی به نظر می رسد. کاغذ ها خط دار و پارچه های خط دار که به عنوان بکگراند استفاده می شدند با یک طراحی فلت جایگزین شده اند.

در طول سال گذشته٬ اپل تلاش زیادی برای بهبود نقشه هایش انجام داد و حال باید بگوییم نقشه های اپل برای کشور های توسعه یافته کاملا در سطح قابل قبولی است٬ قابلیت های خوب نقشه های اپل مانند ۳D flyover بیش از پیش این نقشه های را کارا و جذاب نشان می دهد. در آخرین نسخه سیستم عامل مک٬ اپل این نقشه ها را به مک آورده است که کاربران مک بتوانند در کنار دیوایس های ios ٬ از این قابلیت در مک بخوبی استفاده کنند. این قابلیت باعث شده که نویسنده Slashgear ٬ آقای Vincent Nguyen دست به قلم شود و پیرامون ماوریکس چند خطی را بنویسد. 

 

در واقع٬ اضافه شدن نقشه های اپل به مک٬ یکی از بهترین قابلیت های ماوریکس است. اگر شما کاملا درگیر اکوسیستم اپل ( ios و مک ) شده اید٬ این نقشه ها برای شما بخوبی کار می کنند. قابلیت ها در نقشه دقیقا به مانند نسخه ios است٫ قابلیتی هایی مثل turn by turn , 3D flyover , نقشه های سه بعدی از شهر های مختلف و ادغام نقشه های با شبکه اجتماعی Yelp برای خواندن نظرات و دیدن عکس ها 
البته قابلیت نمایش ترافیک هم در ماوریکس وجود دارد که فعلا هنوز در نسخه دومی آزمایشی از آن خبری نیست. در این نقشه های نیز امکان تهیه نسخه pdf و قابل چاپ از قابلیت turn by tun وجود دارد زیرا بعید به نظر می رسد که برای استفاده از نقشه ها٬ شما مک بوک ایر خود را بر روی داشبورد اتومبیل قرار دهید.

نسخه دوم مک ماوریکس٬ روز دوشنبه در دسترس برنامه نویسان قرار گرفت و برای نسخه نهایی٬ تا پاییز ۲۰۱۳ باید صبر کنیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. Sheri Herring

    ۸ تیر ۱۳۹۲ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

    یکی از تفاوت‌های بنیادین این صفحه نمایش‌ها با صفحه نمایش‌های خانواده LCD، عدم نیاز به وجود یک منبع نور در پشت صفحه نمایش‌هاست. این بدین معناست که بر خلاف صفحه نمایش‌های LCD که از منبع نور برای نمایان شدن پیکسل‌ها استفاده می‌کنند،‌ پیکسل‌های این صفحه نمایش خودشان نور تولید می‌کنند. این موضوع مزیت‌هایی همچون عدم ایجاد حجم اضافه به خاطر وجود منبع نور را در اختیار این خانواده می‌گذارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights