تشخیص کابل های تقلبی توسط ios 7

تشخیص کابل های تقلبی توسط ios 7

iPhone5Mod-Lightning-iOS-7-check-bypassed

 

همانطور که قابل پیش بینی بود، IOS 7 قابلیتها و ناگفته های زیادی را به همراه دارد، که ما قبلاً به صورت پراکنده به آنها پرداختیم. و از انجاییکه هنوز به این ویژگیها پرداخته نشده است، لذا امروز یکی از جالبترین مواردی که همه کاربران دارای iDevice از آن راضی خواهند بود، را ذکر میکنیم.
خیلی از کاربران از دست کابل ها و لوازم همراه تقلبی دستگاههای خود که توسط افراد سودجو و دلال به آنها فروخته شده است شاکی هستند. راههای زیادی هم برای چک کردن اصلی یا تقلبی بودن آن هم ممکن است وجود داشته باشد. اما اینبار IOS 7 با یک ویژگی نهفته در خود، قادر است تا کابلهای اتصال برق و لوازم جانبی دیگر تقلبی و تایید نشده را تشخیص داده و به شما هشدار دهد.
این را میدانیم که اخیراً اپل قوانین مربوط MFI (نهاد سرمایه گذاری برای قرضه های کوچک) را تنگ تر گرفته است تا بتواند دست دلالان و فروشندگان غیر معتبر را کوتاه نماید، و اینبار IOS 7 با این ویژگی جدید خود به این موش و گربه بازی بین اپل و فروشندگان غیر معتبر MFI پایان میدهد.

 

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، یک کابل Lightning غیر معتبر و گواهی نشده یا به اصطلاح Fake، به محض اینکه به آیفونی که IOS 7 نصب شده است، متصل گردید، این هشدار نمایش داده شد: “این کابل یا لوازم جانبی غیر معتبر بوده و ممکن است به درستی با این آیفون کار نکند.”
این قابلیتی جالب است که میتواند در این اوضاع اقتصادی، مردم را از خرید لوازم جانبی تقلبی اپل که بعضی اوقات از نمونه اصل آن گرانتر خریداری میشود، بر حذر دارد. این ویژگی بر روی IOS 7 نسخه بتا مشاهده گردیده است و باید دید آیا اپل در آینده بر اساس استراتژیهای خاص خود و روابطش با دیگر شرکا و فروشندگانش این را حدف خواهد کرد یا خیر!
اما با این ویژگی،اپل باید امنیت و حفاظت از حقوق کاربران را خیلی جدی گرفته و تمام قوای خود را بر این اساس بگذارد تا نشان بدهد همچنان یک شرکت درجه یک است، کما اینکه iPhone5mod که یک تامین کننده لوازم جانبی اپل میباشد، اظهار داشته است که: ” ما توانسته ایم چیپ های iDevices را هک کنیم که احراز هویت IOS 7 را دور میزند.” این کمپانی میگوید ما اکنون کابلهای برق برای دور زدن IOS 7 را کمتر از  ۷ دلار از طریق فروشگاه اینترنتی خود عرضه میکنیم.
iPhone5mod اولین کمپانی است که تراشه های احراز هویت کابل برق و لوازم جانبی اپل را برای دور زدن از چک کردن نرم افزاری توسط IOS 7 هک کرد.

 

 

پس کاربران باید از خرید لوازم جانبی ارزان قیمت، و همچنین کالاهایی را که اپل تحریم کرده، خودداری نمایند تا بعدها دچار پشیمانی نگردند، امید است این ویژگی به صورت قابل اطمینان تر توسط اپل تا پاییز امسال و نسخه نهایی حمایت و پشتیبانی گردد و همچنین برای اینکه در این ویژگی یک قدم از IOS 6 جلوتر باشد، باید قادر به تشخیص لوازم جانبی، شارژرها و کابل های برق ۳۰ پین قدیمی تقلبی و غیر معتبر باشد.

 

منبع خبر:

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights