سهم ۱۸.۲ درصدی آیفون از بازار تلفن های هوشمند!

سهم ۱۸.۲ درصدی آیفون از بازار تلفن های هوشمند!

هر سال اپل میزان تولید آیفون را افزایش می دهد، با این وجود آمار و ارقام نشان می دهند که سهم این شرکت آمریکایی از بازار تلفن های هوشمند در سه ماهه اول امسال به ۱۸.۲ درصد کاهش یافته است.
این کاهش در حالی رخ می دهد که سال گذشته iPhoneهای دوست داشتنی، ۲۲.۵ درصد کل تلفن های هوشمند را تشکیل می دادند. در همین حال، میزان فروش سامسونگ، رقیب اصلی apple، از ۲۷.۶ درصد در سال گذشته به ۳.۸ درصد در سه ماهه اول امسال افزایش یافته است.

gartner-130514

با این که اپل تنها شرکت میان پنج سازنده اول است که سهم آن از بازار کاهش داشته است، اما باید توجه داشت که اولا، Apple سالانه یک مدل جدید از خانواده iPhone را معرفی می کند، در حالیکه دیگر شرکت های سازنده تلفن همراه در سال حتی بالای ده مدل تلفن همراه، با امکانات و قیمت های متنوع روانه بازار می کنند. همین مسئله باعث توجه بیشتر خریداران به این محصولات می شود. مسئله دوم، سیستم عامل متن باز آندروید است که برای همه، حتی شرکت های بی نام و نشان چینی در دسترس می باشد. برترین محصولات شرکت هایی چون LG و Samsung را با سیستم عامل جاوا یا سیمبین تصور کنید، آیا حاضر به خرید این تلفن های همراه می باشید؟قطعا جواب شما منفی است. البته Apple نیز بیکار ننشسته است و با اتخاذ سیاست های جدید، همچون تولید iPhone ارزان قیمت و iPad mini به دنبال بازگشت به صدر لیست است.
در لیست بالا حضور شرکت Huawei و ZTE جالب و کمی تعجب برانگیز است. همان گونه که قبلا نیز گفتیم این رشد به علت پیشرفت Android است. ۷۴.۴ درصد تلفن های هوشمند موجود در بازار مجهز به نسخه های مختلف این سیستم عامل هستند.
در کل، تولید تلفن هوشمند از ۱۴۷ میلیون به ۲۱۰ میلیون افزایش یافته است و ۴۹.۳ درصد کل فروش تلفن همراه در دنیا را شامل می شود. این میزان در سال ۲۰۱۲، ۳۴.۸ درصد بود. افرادی که هنوز از تلفن های همراه معمولی استفاده می کنند یا از گوشی همراه خود راضی هستند و یا منتظر عرضه تلفن های هوشمند با ویژگی های جدیدتر و کار آمدتر هستند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.