کدام پرچمدار صفحه نمایش بهتری دارد

گلکسی اس چهارم سامسونگ هم اکنون در بازار داغ طرفداران آندروید قرار دارد. این دستگاه قرار است در ماه آینده عرضه شود اما سایت های معروف اجازه تهیه این دستگاه را داشته اند و بررسی های مربوط به این دستگاه را منتشر کرده اند. یکی از نکاتی که ارزش مقایسه دارد صفحه نمایش ۵ اینچ ۱۰۸۰p Super AMOLED این دستگاه در برابر دیگر پرچمداران شرکت های دیگر است. در این بررسی دستگاه های Galaxy S4 – iPhone 5 – Xperia Z – One – Galaxy S III و Lumia 920 مورد بررسی قرار می گیرند. هم اکنون نوبت بررسی است.

روشنایی و پدیداری

اگر از تکنولوژی های به کار رفته در صفحه جدید سامسونگ که نامش Super AMOLED است، هنوز مشکلاتی در این صفحه وجود دارد. این صفحه نمایش روشنایی مطلوبی ندارد و دستگاه های iPhone 5, One, Xperia Z و Lumia 920 نور بیشتری ایجاد می کنند. حتی Galaxy S III کمی روشن تر از نسل جدیدش است.

مشکل روشنایی باعث می شود در محیط های باز در زیر نور خورشید هم تصاویر به درستی دیده نشوند. گلکسی اس ۴ بدون استفاده نخواهد شد، اما کار با آن بسیار دشوار خواهد بود. استفاده از iPhone 5 و HTC One در نور خورشید بسیار راحت تر از دستگاه های دیگر است.

در ادامه بحث روشنایی شرکت های مختلف امکان کم کردن نور را به کاربران می دهند تا در تاریکی بتوانند تصویر را بهتر ببیند، در این قابلیت iPhone 5 از همه بهتر عمل می کند و در آن شکی نیست، اما گلکسی اس ۴ بد نیست، نورش کم می شود اما می تواند بهتر از این هم عمل کند.

زاویه دید

بسیاری از دستگاه هایی که برای تست انتخاب کردیم زاویه دید بسیار خوبی به ما دادند. در ابتدا باید بگوییم که Xperia Z بد ترین زاویه دید را در میان این ۶ دستگاه دارد. هنوز معلوم نیست که چرا این صفحه نمایش سونی اینگونه بد در زوایای دیگر عمل می کند، اما در هر حال بدترین زاویه دید را دارد.

بعد از صفحه نمایش سونی نوبت به Super AMOLED سامسونگ می رسد که برروی Galaxy S4 و Galaxy S III عمل می کنند. این دو هم خوب عمل نکردند و حتی گاهی اوقات در زاویه دید معمولی هم با مشکل نور و رنگ مواجه می شوند. در میان این دستگاه ها iPhone 5 و HTC One بسیار خووب عمل کردند و همچنین رنگ ها را طبیعی تر نشان دادند. متاسفانه صفحه نمایش Lumia 920 هم شبیه به Xperia Z در بعضی زوایای دید با مشکل مواجه می شود.

رزولوشن

رزولوشن نام خوبی برای جنگ میان دستگاه های ۲۰۱۳ می باشد. دستگاه های برتر آندرویدی تمامشان با صفحه های ۱۰۸۰p عرضه می شوند و دقت تمامی آن ها ۴۰۰ ppi به بالا است. HTC One از تمامی آن ها بهتر است. صفحه نمایش ۴.۷ اینچی ۱۰۸۰p که دقت فوق العاده ۴۶۸ppi را دارد. مکان دوم برای Xperia Z و Galaxy S4 است که هردو صفحه نمایش ۵ اینچی ۱۰۸۰p دارد و دقت آن ها ۴۴۱ppi می باشد. مکان سوم مربوط به Lumia 920 است که دقت آن ۳۳۲ppi است. مکان چهارم به آیفون ۵ می رسد که صفحه نمایش رتینا آن دقت ۳۲۶ppi را دارد و مکان آخر مربوط به Galaxy S III با دقت ۳۰۶ppi است.

اگر اطلاع داشته باشید به طور ساده هر صفحه نمایشی که دقتی بالاتر از ۳۰۰ppi را داشته باشد بسیار زیبا و البته یک شکل به نظر می رسد. شاید دلیل انتخاب ۳۲۶ppi برای آیفون در سال ۲۰۱۰ هم همین بود که چشم قدرت تشخیص بالاتر از این عدد را ندارد. اما در هر صورت غول های بالاتر از ۴۰۰ppi که امروزه می بینیم مرز ها را شکسته اند. اینقدر پیکسل وجود دارد که نمی توان گفت صفحه نمایش Galaxy S4 از نوع PenTile است و پیکسل های آن حتی دیده نمی شود.

تکثیر رنگ

بهترین صفحه نمایش در این نوع را iPhone 5 و HTC One دارند. تکنولوژی پیشرفته در LCD آن ها باعث شده که رنگ ها بسیار طبیعی به نظر برسند. Nokia Lumia 920 هم خوب است، اما گاهی اوقات زیاد طبیعی به نظر نمی رسد. Xperia Z هم بد نیست اما خیلی راحت با تغییر زاویه دید زنده بودن تصاویر را از دست می دهد.

سامسونگ همیشه قصد داشته به طبیعی بودن نزدیک شود برای همین بود که صفحه های AMOLED را درست کرد که همیشه تصاویر سرد را به همراه دارند. همین قابلیت باعث می شود که حالت خاصی در Galaxy S4 دیده شود. تصاویر کاملا طبیعی به نظر برسند و تمامی رنگ ها به حالت طبیعی و بدون هیچ مشکلی دیده شوند. اما مثل همیشه هنوز هم جا برای پیشرفت در این صفحه نمایش وجود دارد.

نتیجه گیری

زمانی که فهمیدیم که تکنولوژی LCD دیگر چیزی برای ارائه ندارد فضای زیادی برای پیشرفت ایجاد شد که تولید کننده ها یک از یک صفحه های بهتری را عرضه کنند که امروز شاهد آن ها هستیم. بعد از تمام این صحبت ها نتیجه می گیریم تکنولوژی به کار رفته در iPhone 5 و HTC One زیاد از حد نبوده و هنوز هم تصاویر زیبا و رنگ های طبیعی را ایجاد می کنند. 

هرچند، سامسونگ قدم های زیادی را در عرضه انواع جدید صفحه نمایش های برداشته است و صفحه های AMOLED تکنولوژی صفحه های سرد را خیلی بهتر کرده است. هرچند که هنوز فضای زیادی برای پیشرفت این نوع صفحه نمایش وجود دارد. هنوز هم صفحه نمایش Galaxy S4 بسیار خوب است و دارد یک تکنولوژی جدید را به صورت پیوسته رشد می دهد.

منبع خبر: PhoneArena

برچسب ها:

دیدگاه ها ۵

  1. Aidin

    ۱۳ فروردین ۱۳۹۲ ۶:۰۱ ق٫ظ

    راستی یادتون رفت پشت سره این همه بدگویی با قصد و غرض از سامسونگ کوچکترین اشاره به اختراع اولین سی پی یو ۸ هسته ای دنیا که خود سامسونگ سازندشه نکردین که اپل تا ۱۰ سال دیگه هم همچین چیزی رو به خوابشم نمیتونه ببینه مثل گالکسی اس ۲ که اولین گوشی ۲ هسته ای دنیا بود و اپل ازش تقلید کرد تو ۴ اس

    • i-Phone.ir Team

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ ۹:۱۳ ق٫ظ

      کسی پشت سامسونگ بدگویی نکرد و نوشته عینا مثل منبع اصلی هست ( میتونید با منبع اصلی چک کنید )
      بعد در مورد پردازنده ۸ هسته ای
      خوب خیلی خنده داره که پردازنده ۸ هسته ای سامسونگ بیش از ۱.۵ برابر پردازنده دو هسته ای آیفون ۵ قدرت داره. پردازنده هشت هسته ای سامسونگ واقعا اگر هشت هسته قدرت داشت باید بیش از ۴ برابر آیفون ۵ دو هسته ای عملکردش بود که نیست و تنها بیش از ۱.۵ برابر هست
      یا پردازنده آیفون ۵ واقعا دو هسته ای نیست و چهار هسته ای هست یا پردازنده ۸ هسته ای واقعا هشت نیست و با اعداد بازی شده

    • kamran

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ ۲:۳۰ ب٫ظ

      دوست عزیز اگر تیتر رو میخوندید متوجه می شدید که اینجا صفحه نمایش ها رو مقایسه کرده نه cpu

    • PR0_G@M3R

      ۱۷ فروردین ۱۳۹۲ ۷:۲۵ ب٫ظ

      @Aidin

      دوست عزیز بنده که این همه از سامسونگ تعریف می کنم و از اپل انتقاد ، حرف های شما رو قبول ندارم.اولا که این مقاله عینا مثل متن اصلی ترجمه شده و از تیم I-Phone تشکر می کنم گرچه خود مقاله جای سئوال داره زیرا که صفحه های Amoled بهترین زاویه نمایش رو بین صفحات دارند حالا نمیدونم به چه دلایلی اینجا این نتایج بدست اومدند
      دوما،سامسوگ این چیپست رو خودش از صفر شروع نکرده ، بلکه احتراع شرکت ARM رو لایسنس کرده و ازش استفاده کرده و در واقع همکاری مشترک بین طراح ( ARM ) و سازنده ( Samsung ) بوده.
      سوما برای بار یک میلیاردم ، این پردازه ۸ هسته ای نیست ، بلکه ۴+۴ هسته ای باید در نظر بگیریم.مزیتی که این چیپست نسبت به سایر چیپست ها داره اینه که از دو دسته چهارتایی مرکز پردازش تشکیل شده و تکنولوژی big.LITTLE باعث میشه زمانی که در حال کار معمولی هستید (جابجا شدن در بین منوها ، نوشتن و خواندن متون و … ) از چهار هسته ی ضعیف A7 ، و در زمان کارهایی که به قدرت پردازشی بالایی نیاز دارند ، چهار هسته ی A15 فعال بشوند.
      پس فکر می کنم این مطلب حرف i-phone.ir رو هم تصحیح بکنه.بنچمارکهای این گوشی با ۴ هسته ، دو برابر آیفون دو هسته ای قدرت داره

    • احسان

      ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱:۵۶ ب٫ظ

      اقا ایدین دلتو به حرفای چرت سامسونگ سیقل نده سامسونگ همیشه به تقلب و دروغ محکوم بوده همیشه سامسونگ امار قطعات سخت افزاریشو چند برابر ایفون و بقیه اعلام کرده اما بارها و توی هزاران سایت دیدی که توی عمل و توی تستها به نصف ایفونم نرسیده نمونش همون گلکسی ۳ و ایفون ۵ چهار هسته کجا دو هسته کجا اما تو تستها خود سایت معروف دیجی کالا گفته قدرت ایفون بین ۲ تا ۱۰ برابره و این یعنی افتضاح مجبوره واسه بازارگرمی بگه ۸ هسته ای تازه اگه اینطور باشه نصفشو اندروید مزخرفو اون سخت افزار پر مصرفش میبره و دیگه چیزی نمیمونه چشاتونو رو واقعیتا نبندید ایفون از سال ۲۰۱۱ تا الان ۲ گوشی بیرون زده اما سامسونگ ۴ تا که هرکدوم مزخرفتر از قبلی تازه چند ماه دیگه گلکسی ۵ میاد و همه قبلیاش به فراموشی میرنو نصف قیمت میشن

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights