سقوط سهام سامسونگ بعد از معرفی گالاکسی اس ۴

ساعاتی پیش سامسونگ در طی کنفرانسی که بیشتر به یک نمایش شباهت داشت از آخرین پرچمدار خانواده گالاکسی رونمایی کرد. گالاکسی اس ۴ با تغییرات ظاهری کم نسبت به نسل قبل و با انبوهی از آپگرید های سخت افزاری معرفی شد. گالاکسی اس ۴ دارای پردازنده هشت هسته ای اگزینوس ۵ اکتا برای نسخه جهانی و پردازنده اسنپدرگون S4 Pro برای نسخه مخصوص آمریکا است. این گوشی ۴.۹۹ اینچی دارای صفحه نمایش Full HD با رزولوشن بالای ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. این صفحه نمایش از نوع Super AMOLED بوده و دارای تراکم پیکسلی ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ است. دوربین پشت این شوالیه ۱۳ مگایپکسل است و دوربین جلو آن نیز ۲ مگاپیکسل است. علاوه بر آپگرید های سخت افزاری٬ این محصول دارای چند ویژگی خاص نرم افزاری بوده که در ادامه مطاب به آن خواهیم پرداخت. رونمایی گالاکسی اس ۴ اگرچه برخی از طرفداران سامسونگ را هیجان زده کرده است٬ اما از سئول خبر می رسد که ظاهرا این محصول نتوانسته است سرمایه گذاران را راضی کند و از لحظه معرفی این محصول تاکنون بیش از ۲ درصد افت کرده است و این میزان افت همچنان ادامه دارد.

b4e24412027de9045ca599653ff611cccached

با نگاهی دقیق تر به خانواده گالاکسی اس سامسونگ٬ متوجه خواهیم شد که در هر سه نسل گذشته٬ یکی از اصلی ترین مواردی که باعث جذب کاربران می شد٬ تفاوت های ظاهری نسل جدید با نسل های گذشته است٬ در واقع باید گفت که کاربران سامسونگ عادت کرده اند که هر سال با یک محصول کاملا جدید چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ قدرت سخت افزاری روبرو شوند که آنرا خریداری کنند٬ اما داستان برای گالاکسی اس ۴ کاملا متفاوت است. این نسل تفاوت ظاهری زیادی با نسل قبلی ندارد و شاید بی راه نباشد که بگوییم طرح گالاکسی اس ۳ که در نسخه چهارم نیز کپی شده است٬ طرحی نیست که بتوان بطور پیاپی دو سال از آن استفاده کرد. 

اگر از ظاهر گالاکسی اس ۴ بگذریم٬ به قابلیت های سخت افزاری محصول میرسم. در سال گذشته یکی از اصلی ترین دلایل فروش بالای گالاکسی اس ۳ ٬ ناکامی سایر تولید کنندگان آندرویدی بوده است٬ اما امسال HTC و سونی امسال با شوالیه های خود One و xperia Z امید زیادی به تصاحب بازاری دارند که گالاکسی اس ۳ در سال گذشته بر آن حکم فرمایی می کرد. در این مورد نیز باید بگوییم که نسل جدید گالاکسی اس٬ حداقل بر روی کاغذ تفاوت محسوسی با HTC one و Sony Xperia Z ندارد و حتی اگر بتواند از پس آنان برآید٬ تلفن احتمالی گوگل و موتورلا که به نام Xphone معروف است شاید نقطه پایانی برای فروش بالای گالاکسی ها باشند. از طرف دیگر گالاکسی اس ۴ از نظر زیبایی ظاهری و کیفیت ساخت٬ فاصله زیادی با HTC one و Sony Xperia Z دارد و در رده به مراتب پایین تری قرار میگیرد. 
در این میان شاید چند قابلیت خاص نرم افزاری برگ برنده سامسونگ باشد. این قابلیت ها عبارتند از Smart Scroll, Smart Pause, Air View و Air Gesture
در میان این قابلیت ها ٬ قابلیت Smart Scroll که قرار بود با حرکات چشم صفحات را به بالا و پایین اسکرول کند٬ به ظاهر به درستی کار نمی کند و در واقع باید گفت که هنوز این قابلیت تکمیل نشده است. در این قابلیت ناقص٬ با کج کردن گوشی به بالا و پایین اسکرول انجام می شود. بسیار بعید به نظر می رسد در مقابل حرکت آسان انگشت بر روی صفحه کسی کچ کردن گوشی را انتحاب کند. 
قابلیت دیگر٬ Smart Pause است. این قابلیت جالبی هست که در نگاه اول جالب و اما در نگاه دقیق تر ناکارآمد می آیپد. فرض کند در حال تماشای ویدیویی با گالاسی اس ۴ هستید٬ اگر به هر دلیل سر خود را بچرخانید پخش ویدیو متوقف می شود و برای شروع مجدد نیز نیاز به لمس صفحه نمایش است. بنابراین تصور کنید در حال پخش یک ویدیوی یک ساعته٬ مجبور خواهید بود که تمام مدت به صفحه نمایش نگاه کنید و اگر جز این باشد٬ مجبور خواهید بود به دفعات زیاد نشانگر پخش مجدد را انتخاب کنید. 
قابلیت Air View و Air Gesture نیز از گالاکسی نت به اس ۴ آمده است و قابلیت جدیدی محسوب نمی شود. 

بنابراین باید گفت از نظر قابلیت خاص نرم افزاری نیز٬ گالاکسی اس ۴ برگ برنده قدرتمندی در مقابل دیگر رقیب های آندرویدی خود ندارد و اگر موارد نا امید کننده را در مقابل تبلیغات گسترده سامسونگ پیرامون معرفی این محصول٬ از نمایش ها و تئاتر های مختلف در هنگام کنفرانس و پخش زنده مراسم از میدان تایمز نیویورک گرفته تا ادعای فروش ۱۰۰ میلیونی این دستگاه توسط سامسونگ قرار دهیم خواهیم فهمید که حاشیه های کنفرانس سامسونگ٬ بسیار بیشتر و انتقلابی تر از خود محصول بوده است و به همین دلیل٬ این محصول نتوانسته است سرمایه گذاران کره ای را راضی کند. در اولین روز کاری بعد از معرفی سامسونگ گالاکسی اس ۴ ٬ سهام سامسونگ با سقوط چهل هزار ینی ( واحد پول کره )* روبرو شد. این کاهش سهام باعث افت ۲.۶۳ درصدی سهام سامسونگ شد. 

در کنار این موضوع ٬ در اولین روز کاری بازار بورس آمریکا بعد از معرفی گالاکسی اس ۴ ٬ بسیاری منتظر بودند که سهام اپل در مقابل تهدید شوالیه جدید سامسونگ چگونه عکس العمل نشان می دهد
به گزارش Cnet و بلومبرگ٬ سهام اپل در مقابل تهدید اس ۴ در اولین روز کاری با صعودی ۲.۵۸ درصدی – ۱۱.۱۶ دلار در هر سهم روبرو شد

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. رضا

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

    باسلام خدمت تیم I-phone

    http://news.cnet.com/8301-13579_3-57574737-37/apple-answers-galaxy-s4-launch-with-new-iphone-campaign/

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights