آیا اپل شارژ بیسیم را در سال ۲۰۱۳ معرفی میکند؟

 

iphone5wifi

 

امروز Digitimes طی گزارشی بر اساس شایعات، اعلام کرد که اپل و سامسونگ، فناوری شارژ بیسیم برای گوشی های هوشمند را در سال ۲۰۱۳ معرفی خواهند کرد، و ما فکر میکنیم ،حداقل این کار از طرف اپل بعید بنظر میرسد.
پس از شرکتهای نوکیا، LG, HTC اینبار نوبت سامسونگ و اپل است که انتظار میرود در سال جاری فناوریهای مربوط به شارژ بیسیم را برای دستگاههای شاخص خود معرفی کنند، بر اساس منابع صنعتی، اپل مدارک ثبت اختراع مربوط به فناوری شارژ بیسیم توسعه داده شده خود را در سال جاری دریافت می کند، اما این فناوری را تا زمان عرضه نسل جدید آیفون و تجهیزات جانبی که به صورت بیسیم شارژ میشوند، به صورت پنهان باقی نگاه خواهد داشت.
شنیده های مبتنی بر عرضه iPhone 5S در سال ۲۰۱۳، دلالت بر تغییراتی همچون : تغییر طراحی جزیی با امکان خواندن اثر انگشت، دوربین بهتر و پردازنده سریعتر میباشد، اما برای توسعه فناوری شارژ بیسیم، نیاز به تغییرات اساسی در طراحی پوسته آلومینیوم میباشد، پس ما بر این اساس فکر نمیکنیم که این گزارش دقیق باشد.

 

 

 

در حالی که اپل، مراحل ثبت اختراع مربوط به شارژ همه چیز، از طریق منبع خورشیدی که شارژ مغناطیسی القایی به صورت بیسیم را شامل میشود، گذرانده است، اما فیل شیلر (Phil Schiller)، معاون ارشد اپل، تا ۵ ماه قبل، یعنی بعد از عرضه آیفون ۵ این فناوری را بی اهمیت خوانده بود.
بر اساس یادداشتهای شیلر، او گفت : “فناوری شارژ بیسیم، هنوز نیاز به یک تجهیز دیگری دارد تا بر روی دیوار متصل گردد، اما هنوز معلوم نیست که چطور باید این تجهیز با دستگاهی مثل آیفون، به هم متصل گردند،” اما در جلسه ها به صورت گسترده به نتیجه رسیدند که میتوان از یک رابط USB استفاده نمود تا امکان نصب بر روی دیوار، کامپیوترو هواپیما را داشته باشد.شیلر گفت: نیاز به ساخت یک دستگاه دیگر که بخواهد برای تامین برق به دیوار متصل گردد و به دستگاه دیگر متصل گردد، در اکثر مواقع کار را پیچیده میکند.
در حالی که هنوز سال ۲۰۱۴ نیز برای این فناوری نامشخص است، ما اعتقاد داریم این گزارش بر اساس تاییدات اپل، نادرست باشد.
بعضی از آثار و مدارک مربوط به شارژ بیسیم که توسط بخش دپارتمان اختراعات (Patently) اپل طراحی گردیده است، به قرار زیر است:

 

 

 

 

 

 

 

منبع خبر: ۹To5Mac

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights