آیفون ۵s و آیپد های بهمراه بررسی احتمالات و شایعات پیش رو

با گذشت سه ماه از آغاز سال ۲۰۱۳, شایعات پیرامون بروز رسانی محصولات اپل در سال ۲۰۱۳ بیشتر رنگ بوی واقعیت به خود میگرند. در این سال به طور حتم آیفون٬ آیپاد و آیپد و تمامی خط تولید مک بروز رسانی خواهد شد. بخشی از این بروز رسانی ها در ابعاد بزرگی مثل نسل بعدی آیپد ( ۱۰ اینچی ) انجام خواهد شد و بخشی دیگر تنها شامل آپدیت های کوچک سخت افزاری خواهند بود و شاید یک چیز دیگر! ساعت اپل یا تلویزیون؟ دقیق معلوم نیست. اما پیرامون موارد ذکر شده به دو شایعه که هر دو ساعاتی پیش منتشر شده نگاهی می اندازیم٬ نویسنده معروف سایت iMore, آقای Rene Ritchie ادعا کرده است که با توجه با گزارش منابعی در اپل٬ آیفون ۵s در آگوست و آیپد ها در آپریل بروز رسانی می شوند و در طرف دیگر تحلیل گر KGI آقای Ming-Chi Kuo نیز ادعا کرده که آیفون ۵S و یک آیفون ارزان تر در ماه جون منتشر خواهد شد. 

 

cfb8047c82d36589bc0c0492f271b560cached

براساس گزارش Rene Ritchie ٬ آیفون نسل بعدی که ۵S نام دارد با پردازنده قوی تر و دوربین بهتر در حدود آگوست عرضه خواهد شد و به مانند دیگر کلاس های S آیفون٬ یک سوپرایرز بزرگ وجود نخواهد داشت. البته احتمال وجود سنسور تشخیص اثر انگشت زیر دیکه Home آیفون نیز محتمل است. 
اما گزارش Rene Ritchie ظاهرا در برگیرنده همه چیز نیست. در آیفون ۳Gs ٬ اضافه شدن واژه S به آن٬ نشان دهنده واژه Speed بود. اپل به این دلیل این S که همان Speed است را به آیفون ۳Gs اضافه کرد که در مقابل دو نسل قبلی که از پردازنده تقریبا هم رده استفاده می کردند بسیار قوی تر بود. در آیفون ۴S نیز S به معنای Siri بود. حال با این سوال روبرو خواهیم بود که آیفون ۵S در آگوست عرضه می شود, S آن به چه معناست؟
این S میتواند به معنی Speed به مانند آیفون ۳Gs باشد که نشان دهنده پردازنده قوی تر است. اما شرایط در زمان عرضه ۳gs فرق می کند و بعد از دو مدل با پردازنده یکسان٬ ۳Gs متولد شد٬ اما ۵S در زمانی عرضه می شود که افزایش پردازنده بصورت سالیانه در مدل های آیفون کاملا عادی است. پس به نظر بعید میرسد که S در آیفون ۵S به معنی Speed باشد 
این S نیز می تواند به معنی Sensor باشد که نشان دهنده همان سنسور اثر انگشت است. اضافه کردن این سنسور استفاده از فناوری NFC را در آیفون با امنیت بالا فراهم می کند
و در آخر این S می تواند به معنی Screen باشد که نشان دهنده یک صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر شاید در حد ۱۰۸۰p برای آیفون باشد. اگر به تاریخچه عرضه آیفون بنگریم٬ در هر سه سال رزولوشن آیفون دو برابر شده است٬ بنابراین سال ۲۰۱۳ سالی خواهد بود که باید منتظر رزولشون دو برابر از آیفون باشیم ( هرچند که هیچ شایعه ای هنوز پیرامون این موضوع منتشر نشده است ) 

در آن طرف آقای Rene Ritchie , آقای Ming-Chi Kuo با یک اختلاف دو ماهه ادعا کرده است که آیفون ۵s و یک آیفون ارزان قیمت برای پر کردن شکاف بازار در ماه جون منتشر خواهند شد. براساس ادعای آقای Ming-Chi Kuo آیفون ۵s دارای پردازنده قوی تر٬ دوربین بهتر بهمراه فلش هوشمند و سنسور اثر انگشت است و آیفون ارزان قیمت با بدنه از جنس فایبرگلاکس در شش رنگ مختلف عرضه خواهد شد. این بدنه (مانند بدنه مک بوک های سفید قدیمی ) کمی ضخیم تر از آیفون ۵s است و دلیل جنس خاصش٬ امکان عرضه آن در رنگ های مختلف وجود دارد و قیمت حدودی آن نیز٬ در حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار خواهد بود 

برای آیپد ها نیز به ادعای آقای Rene Ritchie از سایت iMore برمیگردم٬ آقای Rene Ritchie عقیده دارد آیپد نسل پنجم با طرحی کاملا متفاوت ( به مانند ظاهر آیپد مینی )* بهمراه آیپد مینی رتینا در ماه آپریل منتشر خواهند شد . 

در حال باید صبر کرد و گذر زمان را در سال ۲۰۱۳ با اپل و محصولاتش به نظاره نشست

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights