حمله اینترنتی، اینبار به Evernote

Evernote نرم افزاری مفید و کاربردی در تجارت برای یاداشت برداری و انجام تحقیقات و مدیریت هزینه، که در جهان بیش از ۵۰ میلیون کاربر از این برنامه استفاده میکنند، کمپانی مربوطه به دلیل تشخیص نفوذ هکرها در سیستم های خود, اعلامیه رسمی برای کاربران، مبنی بر تعویض رمز های عبور منتشر کرده است.

فرد مهاجم به Evernote, حسابهای کاربری و رمزهای عبور را بدست آورده است، گرچه نحوه رمزگذاری کلمه های عبور این شرکت پیچیده میباشد، ولی این شرکت در روز شنبه، در وبلاگ رسمی خود برای احتیاط بیشتر از کاربران خواسته است که رمزهای عبور خود را مجدد تنظیم کنند.
هیچ مدرکی از اینکه به اطلاعات پرداخت مشتریان دسترسی پیدا شده، بدست نیامده است،


یک حمله هماهنگ شده گزارش شده است

Evernote در پست وبلاگ خود گفته است: شبکه ما یک “فعالیت مشکوک” را شناسایی و مسدود کرده است، ظاهرا یک “فعالیت هماهنگ شده” برای دسترسی به بخش های امنیت پرداخت مشتریان بوده است.
با بروزرسانی های انجام شده، بعد از وارد شدن به سیستم, Evernote از شما میخواهد تا رمز عبور جدیدی را مجددا تنظیم کنید، و با تغییرات اعمال شده این کلمه عبور جدید برای برنامه های مشابه Evernote نیز بروزرسانی خواهد شد.
Evernote تا این لحظه، آخرین قربانی سلسله حوادث حمله های اخیر از جمله: مایکروسافت، توییتر، اپل و فیس بوک میباشد.
Evernote برنامه آزاد و کاربردی برای مدیریت هزینه های انجام شده میباشد که از طریق مرورگرهای وب، دستگاههای تلفن همراه و کامپیوترهای رومیزی قابل دسترسی میباشد.

منبع خبر:
TechHive

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights