کاهش ۴۵۰ میلیون دلاری جریمه سامسونگ به اپل

از سال ۲۰۱۰ دعوا های حقوقی سامسونگ و اپل آغاز شد و هر یک از این دو شرکت در کشور ها و در قاره های مختلف یکدیگر را به کپی از یکدیگر متهم کردند٬ در مهمترین رویداد حقوقی این دو شرکت٬ سامسونگ ملزم به پرداخت یک میلیارد دلار غرامت به اپل برای کپی محصولاتش شد٬ در جلسه نخست تجدیدنظر نیز با اینکه اپل درخواست غرامت سه برابری را داشت٬ این رای تکرار شد٬ به گزارش MSN News/MacRumors در جلسه دوم تجدید نظر در روز گذشته٬ قاضی Lucy Koh تصمیم گرفت که میزان خسارت وارده به اپل را با کاهش ۴۵۰ میلیون دلاری٬ از ۱.۰۵ میلیاد دلار به ۵۹۸.۹ میلیون دلار کاهش دهد.

 

a5fe9d52e05b1536957028e496cc4af0cached

بنابر اعلام قاضی Lucy Koh میزان خسارت به اپل از ۱۴ دیوایس سامسونگ که این شرکت کره ای به کپی آنان از آیفون متهم شده بود به درستی محاسبه نشده بود. این کاهش مجازات در حالی اعلام شد که اپل همچنان خواهان افزایش جریمه بود. خانم Koh پیرامون کاهش جریمه معتقد است که هیئت منصفه در محاسبه میزان خسارت اپل در بازه زمانی مشخص شده توسط اپل٬ به درستی موفق نبوده است. 
در کنار این موضوع به گزارش بلومبرگ٬ قاضی Koh اعلام کرده است که هنوز چند محصول سامسونگ که شامل مدل هایی از گالاکسی ها و برخی مدل های دیگر می شود شود متهم به کپی برداری از اپل هستند و بزودی برای آنان نیز تصمیم گیری خواهد شد و سامسونگ سزاوار یک محاکمه جدید برای آنان خواهد بود. براساس این اعلام میزان خسارت اپل در پی موفقیت در بخش جدید بررسی ها امکان افزایش را خواهد داشت. 

سایت Engadget در اظهار نظر جالبی گفته است که نمی توان به درستی گفت که این کاهش جریمه٬ تصمیم بهتری بود یا خیر٬ اما با اینکه قاضی Koh زمان دادگاه جدید برای بررسی محصولات دیگری از سامسونگ را تعیین نکرده است٬ اما ما دوست داریم این دادگاه هرچه زودتر برگزار شود و جنگ اپل و سامسونگ که هیج وقت پایان نمی یابد را ادامه دهد 

البته باید گفت که اپل هنوز برنده اصلی این دادگاه است و هنوز سامسونگ مجبور به پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار جریمه به اپل است که البته این میزان با توجه به دادگاه جدیدی که پیش روی سامسونگ است امکان افزایش یا حتی کاهش دوباره نیز خواهد داشت.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights