گوگل Chromebook Pixel را معرفی و عرضه کرد

گوگل Chromebook Pixel را معرفی و عرضه کرد


001 

 

گوگل به تازگی از محصول جدید خود به نام Chromebook Pixel پرده برداری و از امروز با قیمت ۱۲۹۹ دلار وارد بازار نمود ، این لپ تاپ جدید که از امروز در فروشگاههای بازی گوگل در دسترس قرار گرفته است دارای امکانات زیر است:
– صفحه نمایش ۱۲،۸۵ اینچی چند لمسی به نام Gorila Glass
– رزولوشن ۲۵۶۰x ۱۷۰۰ 
– ۴ گیگابایت حافظه DDR3
– ۳۲ گیگابایت SSD درایو به همراه ۱ ترابایت فضای ابری گوگل درایو به مدت ۳ سال

 

004

بر اساس آخرین رویدادهای رسانه ها برای اعلام این خبر ، سندار پینچایی (Sundar Pinchai) از مدیران این شرکت گفت : ” این شرکت از سال گذشته برای ساخت دستگاهی که به عنوان یک کامپیوتر دوم یا سوم خانگی مورد استفاده قرار گیرد کار کرده است ، و شروع این پروژه با فروش کروم بوک سامسونگ با قیمت ۲۴۹ دلار که در سایت آمازون در ۱۵۵ روز رتبه اول فروش را از ان خود کرده بود و در ادامه با راه اندازی کروم بوک ایسر (Acer) ادامه یافت.
مشخصات نمایشی و پیکسل کروم بوک بسیار موثر و توانایی رقابت با مک بوک ایر و دستگاههای دیگر با کیفیت نمایش بالا را دارا میباشد ، گوگل میگوید صفحه نمایش ۱۲،۸۵ اینچی ، فرمت ۳.۰۲ در عکاسی و ۴.۳ میلیون پیکسل را در خود جای داده و با اندازه های ۲۵۶۰ در ۱۷۰۰ در حقیقت ۲۳۹ پیکسل در هر اینچ ، همراه با زاویه دید ۱۷۸ درجه را دارا میباشد. گوگل همچنین ادعا میکند که این دستگاه روشن ترین لپ تاپ در بین دستگاههای مشابه را دارا میباشد. هنگامی که شما این مشخصات را در مقابل مک بوک ایر مقایسه میکنید ، کمی متفاوت هستند : مک بوک ایر ۱۳ اینچی وضوح پایین و تعداد پیکسل ها در هر اینچ کمتر هستند ، پینچایی (Pinchai) میگوید که همچین مقیاس صفحه نمایش و مشخصات پیکسلی باعث میشود که مک بوک ایر شرکت اپل فقدان صفحه نمایش لمسی باشد ، چیزی که استیو جابز در اواخر عمر خود گفت که نمیخواهد همچین کاری را انجام دهد:

” ما تن به همچین تست کاربری برای صفحه لمسی نخواهیم داد ، معلوم است که کار نخواهد کرد ، این صفحه نمایش بزرگ است و پس از مدت کوتاهی کاربر را خسته کرده و بعد از یک مدت طولانی بازوهای انسان خسته و ناراحت کننده میگردد.”
علاوه بر این گوگل ، با تجربه ای که برای صفحه نمایشهای لمسی بدست آورده است این دستگاه باعث میشود که کاربر را نسبت به نحوه کار با صفحه نمایش تحریک نکرده و متوجه نباشد که در حال انجام چه کاریست ، گوگل همچنین قادر به ردیابی حرکات کاربر در این صحه نمایش است که هر انچه میخواهد انجام دهد مثلاَ اینگه شما با یک ضربه تند و سریع چهار انگشت یا هر دو دست و یا شست بخواهید صفحه را لمس کنید که به صورت دقیق این فناوری توسعه یافته است.

 

002

 

قابلیتهای دیگر به صورت مختصر:
– ۳ میکروفون قوی که به نقاط مختلف دستگاه بسته شده که سر و صدای اضافه را حین برگزاری یک کنفرانس ویدیویی ، با اسکایپ و … داشته باشید ، این میکروفن قادر است صداهای مربوط به اطراف و صفحه کلید را حذف نماید.
– پردازنده اینتل Core i5 که برای نمایش مالتی مدیا سریع بوده و فیلم های ۱۰۸۰P را به خوبی پخش خواهد کرد.
– QuickOffice
– Google+ Photos

 003

 

کرومبوک (Chromebook Pixel) از امروز در فروشگاههی بازی گوگل در دسترس بوده و در ۱۰ مکان برگزیده ایالات متحده راه اندازی گردیده تا کاربران بتوانند این دستگاه را تست کنند ، و هم چنین در انگلیس PC World چهار فروشگاه برای اینکار راه اندازی کرده است. دستگاههای کروم بوک برای مدلهای مجهز به wi-fi قیمت ۱۲۹۹ دلار گذاشته شده است. و برای کسانی که علاقه مند به مدلهای مجهز به LTE دارند قیمت ۱۴۹۹ دلار که در هفته اول آوریل تنها در ایالات متحده ارسال خواهد شد.
دارندگان کروم بوک شامل قابلیتهای مفید زیر نیز خواهند بود:
۱ ترابایت فضای ابری گوگل درایو ، ۱۲ جلسه گوگو اینترنت ، ۱۰۰ مگابایت اینترنت LTE ماهانه شرکت ورایزون (Verizon) به مدت ۲ سال 
همچنین مقدار هارد دیسک کروم بوک برای نسخه Wi-fi تنها ۳۲ گیگابایت SSD ، و برای نسخه LTE تا ۶۴ گیگابایت قابل ارتقا خواهد بود.
در حالی که هیج عدد یا رقمی در کنفرانس های خبری فاش نگردیده ، روزنامه وال استریت ژورنال تعداد فروش ۱۰۰۰۰۰ نسخه را در سال قبل میداند ، و انتشار نسخه جدید کروم بوک پیکسل (Chrombook Pixel) گوگل برای رقابت با دستگاههای ویندوز ۸ مایکروسافت پا به عرصه رقابت نهاده است.

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. A.R.A

    ۵ اسفند ۱۳۹۱ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

    اگر این دستگاه رو با مک بوک رتینای ۱۳ مقایسه کنید میبینید حرفی واسه گفتن نداره.

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights