آیا این طرح نهایی ساعت مچی اپل خواهد بود؟

ما برای این یکی کمی شک داریم ، اما اداره ثبت اختراعات ایالات متحده در روز پنجشنبه یک اختراع جدید را به شماره ۲۰۱۳۰۰۴۴۲۱۵ را از طریق Patently Apple به ثبت رسانده که مشخصات یک دستگاه مثل ساعت مچی است.

 patentwatch1
 
با توجه به حق اختراع اخیر ، ظاهرا اپل به دنبال روشهایی است که اجزای این دستگاه انعطاف پذیر را در یک طرح دستبندی به حالت فنری ترکیب کند. اپل حتی یکسری امکاناتی را که در دیوایس های ios استفاده میشود را برای این اختراع جدید در نظر گرفته است مثل: نمایش تماسهای اخیر (Misscall) ، پاسخ به پیامهای متنی (sms) , مدیریت لیست پخش (Playlist) ، مشاهده نقشه ها .که در این باره صحبتهای مشخصی شده است:
این دستبند فراتر از یک ساعت مچی است ، اپل میگوید که کاربر با یک صفحه نمایش چند لمسی (MultiToch) میتواند کارهای مختلفی نظیر :تنظیم لیست پخش ، بررسی تماس های تلفنی اخیر یا پاسخ به یک پیام متنی انجام دهد. و حتی میتواند با توجه به پیکربندی ساده صفحه نمایش از یک صفحه کلید مجازی انعطاف پذیر استفاده نماید. به گفته اپل همچنین صفحه نمایش تقریبا بزرگ نیز برای مشاهده نقشه بسیار مطلوب خواهد بود. این دستگاه بر روی منطقه ای از دسته بسته خواهد شد که برای مشاهده نقشه عملکرد خوبی داشته،و یک مسافر یا کاوشگر در حال پیمایش با تکان دادن مچ دست میتواند به راحتی اطلاعات مورد نظر خود را روی ساعت مشاهده کند.
 
 

iwatch-concept-slap-bracelet

 

در سند اختراع به ثبت رسیده روشهایی برای تامین انرژی مورد نیاز ساعت مچی و لوازم جانبی از جمله استفاده از یک پانل خورشیدی در بخش پایین صفحه نمایش ، و همچنین امکان پوشش برای استفاده از انرژی های جنبشی شبیه به سیستمی که در ساعتهای مچی کنونی استفاده میشود نیز تعبیه شده است.
اپل میگوید که دستگاه برای بدست آوردن انرژی مورد نیاز همچنان که در شکل زیر مشخص است دارای مزایای خوبی است ، قرار گرفتن ساعت بر روی بهترین منطقه از بدن به راحتی انرژی جنبشی را بدست میاورد ، حرکات دست و پا به کاربر اجازه میدهد هم انرژی مورد نظر را کسب و هم کنترل نماید ، همانطور که در عکس زیر مشاهده میکنید، آنتن بکار رفته برای ایجاد ارتباط بین ساعت مچی با تجهیزات جانبی از طریق وای فای ، بلوتوث یا هر تکنولوژی بی سیم دیگر فراهم میاورد.

patentapplewatch3

 

از دیگر از ویژگیهای دیگر این دستگاه،استفاده به عنوان یک منبع نوری در شب در هنگاه دوچرخه سواری ، روشنایی پس زمینه مناسب برای دیدن نقشه و پخش فیلم های ویدیویی ، همچنین اپل یک سنسور تتشخیص برای غیر فعال کردن بخش های بلا استفاده از صفحه نمایش ویژه افرادی که دارای مچ کوچکتر میباشند تعبیه کرده است.
یکی دیگر از ویژگیهای جالب این درخواست ثبت اختراع ، یک روش استفاده شده برای بدست اوردن شتاب سنج و ژیروسکوپ به عنوان سنسور گرایش به محتوا که نشان میدهد کاربر در حال حرکت میباشد.
با تمام شایعات اخیر درباره ساخت ساعت مچی ، اپل سعی دارد تا کاملا ثبت این اختراع را مخفی نگه داشته تا جزییات ان به بیرون درز نکند.

 

 منبع خبر: ۹to5mac

 

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights