مروری به طراحی احتمالی نسل پنجم آیپد

مروری به طراحی احتمالی نسل پنجم آیپد

با شایعات جدید پیرامون آیپد نسل ۵ .آیپد طراحی ای مانند طراحی آیپد مینی خواهد داشت .ما بار دیگر CiccareseDesign برای ساخت تعبیری تازه از آنچه شکل جدید آیپد خواهد داشت را مرور کردیم.

این تصاویر از آیپد ۵ درز پیدا کرده است که ما دلیلی برای باور کردن واقعی بودن اینها داریم
بدنه ی آیپد جدید که نمایش داده شده در کنار یک آیپد مینی است
ما معتقد هستیم سایز های نسبی که در تصاویر بعدی نمایش داده شده ارایه ی دقیق از یک منظره ی مناسب از چگونگی آینده ی آیپد ۵ را برای مقایسه نشان می دهد.

macrumors-ipad5a

همانطور که در شایعات عکس بدنه ی عقب آیپد نسل ۵ ن توصیف و محاسبه شده٬ نشان می دهد که به طور برجسته ای کوچک تر از مدل فعلی است قبول کردن این موضوع حاکی از باریک تر بودن حاشیه ی کناری و اندکی کوچک تر بودن حاشیه ی بالا و پایینی است 
براساس ادعایی از Macotakara که در دسامبر منتشر شده است آیپد نسل پنجم ۴ میلی متر کوتاه تر و ۱۷ میلی متر باریک تر از طراحی آیپد موجود خواهد بود 
. این گزارش همچنین ادعا کرد که آیپد بعدی ۲ میلی متر نازک تر از مدل فعلی خواهد بود، و آن ضخامتی همانند آیپد مینی خواهد داشت.

براساس شایعاتی که در گذشته منتشر شده است ک اپل ممکن است به دنبال آپدیت آیپد و آیپد مینی در ماه مارس باشد و اینکه اپل فعلا فقط مدل ۱۲۸GB آیپد را راه اندازی کرده می تواند به معنی تایید ایت موضوع باشد
که مدل جدید در راه است.

در مورد آیپد نسل ۵ گفته شده است که طراحی تقریبا یکسانی با آیپد مینی دارد عکس ها نشان میدهند از بدنه ی پشتی و گوشه های انحنادارش مانند برادر کوچکترش خواهد شد .
عکس بالا آیپد نسل ۵ رانشان می دهد و چگونگی الهام گرفتن طراحی اش از آیپد مینی.

بدنه ی کوچک تر آیپد نسل ۵ نشان می دهد که اپل در حال به وجود آوردن تغییرات اساسی در بخش درونی آیپد نیز هست
اپل شایعاتی مبنی بر استفاده از تکنولوژی جدید صفحه نمایش که اجازه ساخت صفحه نمایش باریک تر و شاید یک باتری کوچکتر و اجزای دیگر (مانند استفاده از تکنولوژی تمام سیستم روی یک تراشه (main system-on-a-chip) ) را منتشر کرده است.
منبع:macrumors.com

 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. Moein3000

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

    احتمال بروز رسانی آیپد ها بسیار زیاد هست و دلیلشم وجود نقص هایی در آن ها ست !
    به نظر من آیپد مینی بسیار دیوایس ضعیفی هست !‌نمی شه همین طور راحت اینو گفت چون بالا خره هرچی باشه نقطه ی آغازین تبلت های سری ۷ اینچی اپل هست و شاید اگر کمی تعصب داشته باشید بسیار عصبانی هم بشوید !
    در مقابل کیندل و نکسوس من آیپد مینی رو انتخاب می کنم فقط به خاطر طراحی و سیستم عاملش !
    اما حالا بهتره بریم سره اتفاقاتی که دلم می خواد واسه آیپد مینی بیفته و من بخرمش !
    اولین و مهمترین صفحه ی نمایش است !‌که واقعا از ته قلبم دلم می خواد در نسل بعد تراکم پیکسلی و رزولوشن حتما حتما ای بالا بره و دوست دارم وقتی کنار رتینا بزارمش بگم این با کیفیت تره !‌شفاف تره !‌ایول عجب کیفیتی داره و این جور حرفا !
    مسئله دوم اینه که همون طور که میدونید از نظر پردازشی آیپد مینی کمی ضعیف هست !
    خوب شاید فهمیده باشید می خوام چی بگم بله می خوام بگم که دوست دارم که اگر کسی ازم پرسید پردازشگر آیپدت چیه ؟ با اقتدار بگم A6X البته احتمال X نداشتن هم هست ! حتی احتمال ۶ نبودن هم هست !
    به عبارتی دیگه اینکه احتمال آپگرید شدن به A5X یا A6 هست !‌چرا که با اوضاع اقتصادی که وجود داره برای اینکه قیمت کمتری آیپد مینی جدید داشته باشه احتمالش هست !
    تا اینجا دو تا از ضعف های آیپد مینی رو گفتم ! دو تا دیگه هست که به یکیش خیلی مطمعن نیستم واسه همین در آخر در مورد صحبت می کنم !
    مورد سوم رم هست که ان شاءالله ارتقا پیدا می کنه !
    بله اولین باری که با آیپد مینی چشم تو چشم شدم و به محض دیدن صفحه ی نمایش و بعد از دقت کردن بیشتر و متوجه شدن تراکم پیکسلی کم کاملا مطمعن شدم که در نشل بعد قطعا تغییر خواهد کرد ! یعنی باید تغییرش بدن وگرنه من نمی خرم !‌ می دونیدم من اگه نخرم دیگه هیچ کس نمی خره چون من یکی از مپتقدین پنام و جار درستم !و همه ی دنیا نقدامو می خوننو دیگه نمی خرن !‌بعد اپل ورشکست میشه و … !
    بگذریم !
    مسعله دوم یعنی ضعف پرداشی رو وقتی حس کردم و فهمیدم که قراره تغییر کنه وقتی بود که این جمله رو از یکی از دوستان عزیزم شنیدم : “اووف , اه چقدر لودش طول می کشه , روی آیفون فایو تا می زنی میاد !”
    اینجا بود که متوجه این شدم که در نسل بعد سی پی یو هم آپگرید خواهد شد ! یعنی باید بشه وگرنه چی ؟ آفرین من نمی خرم !‌منم نخرم که دیگه خودتون می دونید چی میشه !
    در مورد آپگرید رم بسیار شک دارم چرا که ضعفه خاصی نداره و یکی از مهمترین دلیل های آپگریدش می تونه رقابت با رقبا باشه !‌و همچینین برای سرعت بیشتر در لود و اجرا ی برنامه شاید اپل این حرکت و بزنه ! با این حال اگه نزنه من چی ؟ اشتباه کردین می خرم !‌
    چون خیلی مهم نیست که فضای میز کارم چقدر باشه !‌ مهم اینکه روش بتونم فوتبال بازی کنم !اینو اشخاصی که کار رم رو می دونن و کمی هم ادبی سیاسی و هنری باشند درک می کنن ! چی گفتم بابا اصلا ولش کن !
    خلاصه می رسیم به مورد آخر و اون هم ! شاید درست حدس زده باشد و اون هم دوربین هست !‌که احتمال آپگریدش خواهد بود !‌اما به نظر من به طور کلی ری دیزاین نخواهد شد بلکه آپتیمایز میشه برای کیفیت کمی بیشتر ! حالا این آپتیمایز می تونه سخت افزاری و یا نرم افزاری و یا هر دو باشه !
    واقعا عذر خواهی می کنم که با ارزش ترین سرمایه ی غیر قابل برگشتتون رو اندارزه یه قطره کم کردم !‌ اما مطلب آخرو میگم و ارسال رو می زنم !
    مطلب آخر در مورد آیپد نسل بعد خواهد بود !
    به نظره من آیپد هیچ نقصی نداره !‌ از هیچ نظر اما از نظر طراحی و وزن افتضاحه ! هِ !
    نه بابا شو خی کردم ولی من آیپد رو به دست هر کی می دم اولین چیزی میگه ! میگه چقدر سنگینه ! مثال بارز مامان بزرگم !‌ نه !‌اشنباه فکر نکنید شاید بگین … !‌اما برادرم که دیگه پیر نیست !‌اونم میگه !
    دیزاین آیپد مینی عالیه !‌عالیه !‌از همه نظر !‌ خیلی راحت تر از آیپد میشه تو دست گرفتش و با هاش کار کرد !
    اما آیپد به دلیل پق بودن و تیز بودن لبه ها بسیار سخت در دست جا می گیره و به اصطلاح معروف ارگنومی خوبی نداره !‌بر عکس استایل و دیزاین آیپد ته ارگنومیه !
    پس قطعا آیپد نسل بعد دیزاین کاملا یکسانی با آیپد مینی داره ! و می تونم بگم من اون عکسی رو که دیدین رو کاملا قبول دارم !
    امروز ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۱
    خداوند یارو نگهدارتون !

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights