اولین واکنش رسمی اپل به جیلبرک و مشکلات آن

apple_jb

 

چند روز پیش اپل مقاله ای در خصوص خطر ها و مشکلات بعد از جیلبریک ارائه کرد , در این مقاله به عدم پایداری دستگاه , آسیب پذیر شدن در برابر مسائل امنیتی , عمر کمتر باتری و … اشاره شده است.

تمام محصولاتی که توسط شرکت اپل طراحی شده اند یعنی همانند سیستم عامل iOS و دستگاه های آیفون – آیپاد تاچ و آیپد به گونه ای قابل اطمینان و امن برای استفاده راحت مشتری طراحی شده است. 
تغییرات غیر مجاز بر روی iOS (که اپل برای اولین بار مستقیما به jailbreak اشاره کرده است) میتواند مشکلات متعددی را برای دستگاه شما در پی داشته باشد .

  • نمونه هایی از مشکلات ناشی از این تغییرات غیر مجاز در iOS شامل موارد زیر است :

عدم پایداری (بی ثباتی) دستگاه و سیستم عامل : 
عدم پایداری دستگاه مشکلات زیاد و آزار دهنده ای در پی دارد , مواردی از قبیل کرش (Crash) کردن برنامه ها , هنگ کرده دستگاه در هنگام استفاده (استفاده معمولی از دستگاه و همچنین هنگام کار کردن با برنامه ها) که در نهایت شمارا مجبور میسازد که دستگاه خود را ری استور کنید و در این میان ممکن است بعضی در اطلاعات شما از بین برود.

آسیب پذیر شدن در برابر مسائل امنیتی :
آسیب پذیر شدن در برابر مسائل امنیتی یکی از مهم ترین مشکلاتی است که بعد از جیلبریک باید نگران آن بود , در واقع در این حالت هکر ها میتوانند اطلاعات شخصی و مهم شما را بدزدند , به شیکه وایرلس شما حمله کنند و یا با استفاده از نرم افزار های مخرب یا همان ویروس به دستگاه شما آسیب برسانند (نکته : البته با تعویض پسورد روت دیوایس از alpine به یک عدد یا کلمه دیگر این مشکل تا حدی قابل کنترل است).

کاهش عمر باتری :
دستگاهی که هک شده باشد یا بهتر بگیم , جیلبریک شده باشه , در هنگام استفاده از اپلیکیشن ها و استفاده از روزمره از قابلیت های دستگاه باتری بیشتری مصرف میکند , این مشکل در آیفون – آیپاد تاچ و آیپد مشترک هست.

ایجاد صدا و ارسال داده های عجیب :
یکی دیگر از مشکلاتی که بعد از جیلبریک وجود می آید ایجاد تماس های ناگهانی و البته ناخواسته است , اشتباه در تعیین موقعیت فرد و حتی ارسال داده های ناخواسته.

اختلال در سرویس های دیفالت سیستم عامل :
بعد از جیلبریک یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای سیستم عامل بوجود می آید کرش کردن یا از کار افتادن اپلیکیشن های دیفالت یا … میباشد , اپلیکیشن هایی همچون Weather , Stocks و یا حتی از کار افتادن استفاده سیستم پیغام صوتی.

مشکلاتی که گاها در دریافت نوتیفیکیشن های بوجود می آید و همچنین ایجاد اختلال در سینک شدن اطلاعات توسط iCloud از دیگر مشکلات جیلبریک است .

قطع دسترسی به Software Update و عدم توانایی در بروز رسانی دستگاه توسط قابلیت OTA :
جیلبریک یکی دیگر از قابلیت های اصلی iOS را نیز از کار می اندازد , قابلیت Software Update که به کمک آن میتوانید توسط خود دستگاه و دانلود فایل کوچکی, دستگاه خود را به آخرین ورژن موجود از iOS آپگرید کنید که با جیلبریک این امکان غیر فعال میشود و برای آپگرید باید حتما فایل IPSW فرمور را دانلود و با آیتونز ری استور کنید !


اپل به شدت استفاده از هر گونه ابزاری را که در فایل های سیستمی سیستم عامل اختلال یا تغییراتی ایجاد میکند را رد میکند و همچنین این نکته را یاد آور شده است که استفاده از گونه ابزاری که در ساختار ای او اس تغییرات ایجاد کند باعث لغو توافقنامه بین اپل و کاربران میشود و در نتیجه عدم پشتیبانی اپل از دستگاه شما ! البته لازم به ذکر است که اگه جیلبریک کنید , با ری استور مجدد (بعنی برگرداندن همه چیز یه به حالت کارخانه ) هیچ گونه مشکلی از این نظر نخواهید داشت و میتوانید برای انجام کار های خود به اپل استور مراجعه کنید

لینک اصلی این مقاله در وبسایت اپل

برچسب ها:

دیدگاه ها ۵

  1. ma22

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

    با سلام وعرض ادب خدمت مدیر سایت و تمام دوستان:
    مشکل من اینه که دیشب گوشی آیفونم رو گذاشتم واسه دانلود و آپدیت IOS6
    و این مراحل رو رفتم:
    ۱-آیکون Settings را از روی آیفون, اجرا کردم.
    ۲-گزینه General را انتخاب کردم.
    ۳- Software Update را انتخاب کردم.
    ۴- Download and Install را انتخاب کرده و سپس گزینه (Agree) رو انتخاب کردم.
    اما وقتی صبح بیدار شدم دیدم گوشیم خاموش شده اصلا بالا نمیاد و فقط لوگوی ایفون رو نشون میده که هر ۵ ثانیه یه بار روشن و خاموش میشه … خواهشا اگر کسی از دوستان یا مدیر محترم راه حلی به نظرشون میرسه کمک بفرمایید با تشکر منتظر هستم

    • iAlireza

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ۵:۰۹ ب٫ظ

      در انجمن مطرح کنید

  2. sobhan

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

    سلام. یعنی اگه گوشی من الان جلبریگ باشه و قصد آپدیت اونو داشته باشم .اگر گوشیمو به حالت اولیه تنظیم کارخانه برگردونم میتونم آپدیت رو با خود گوشی انجام بدم؟

  3. مجيد جماني

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

    با سلام
    من آیفون ۴s دارم
    قبلا جیلبریکش کرده بودم
    وحالا از حالت جیلبریک خارجش کردم و آخرین ios را روش نسب کردم ولی به مشکلاتی بر خوردم که میخواهم راهنماییم کنید
    من تمام برنامه هایی که در حالت جیلبریک داشتم را الان فقط میتونم دانلود کنم
    مثلا نیجا فروت که ٠/٩٩ دلار هست رو به صورت رایگان نسب کردم ولی ی برنامه ی رایگانو اجازه نسب ندارم.
    من gift کارت خریدم ولی گزینه ای برای وارد کردن رمز ش به من نمیده
    الان باید چکار کنم؟؟؟

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights