Firefox OS سیستم عاملی برای همه!

مدتی است که بحث ویندوز موبایل ۸ داغ داغ است. مخصوصا در چند روز اخیر و در نمایشگاه CES با حضور دستگاه هایی مانند Lumia 920 این صحبت ها داغتر از همیشه هستند. با این وجود به نظر می رسد سیستم عامل شرکت موزیلا موسوم به Firefox OS با عنوان جدیدترین عضو خانواده سیستم عامل های تلفن همراه، نظر همه را به خود جلب کرده است. البته پیش از این، نسخه های آزمایش این سیستم عامل عرضه شده بود. البته هر کسی شجاعت لازم برای آزمودن این سیستم عامل ناشناخته را نداشت. هم اکنون در نمایشگاه CES امکان مشاهده محصول جدید Mozilla بر روی تلفن همراهی بی نام و نشان فراهم آمده است.
اولین نکته ای که جلب توجه می کند، طراحی ساده این تلفن همراه است. اگر فرض کنیم Firefox OS همراه این تلفن همراه عرضه خواهد شد، باید اعتراف کنیم که این تلفن همراه بویی از ابتکارات طراحی نبرده است. گرچه هیچ نشانی از سازنده این تلفن همراه وجود ندارد، اما شباهت بسیار زیادی به HTC Wildfire دارد. با همه این تفاسیر مسئولین غرفه هیچ اطلاعاتی درمورد سخت افزار این دستگاه بروز نمی دهند. البته اگر با این دستگاه کار کرده باشید، درخواهید یافت که پروسسور این دستگاه حداقل ARMv6 و رم آن حداقل ۲۵۶MB است.
Firefox-OS
البته Firefox OS برای رقابت فشرده با iOS و Android تولید نشده. هدف این سیستم عامل مبتنی بر وب که بر پایه HTML5 نوشته شده، جذب بازارهای نوظهوری است که در آن مشتریان به یک تلفن همراه هوشمند با یک سیستم عامل توانمند نیاز دارند و در عین توانایی خرید محصولاتی مانند iPhone و یا Galaxy S3 را ندارند. Firefox OS با همکاری و مشارکت چندین کمپانی پیشتاز در صنعت مانند Qualcomm و Telefonica تولید شده است.
13
در نهایت باید بگوییم هنوز نمی توان درمورد این سیستم عامل تازه متولد شده نظر قطعی داد. با این حال باید بگوییم که اجرای اپلیکشن ها و سوییچ بین چند app، سریع و بدون مشکل انجام می شود. البته اپلیکشن خاصی که توان زیادی از پروسسور بگیرد اجرا نکردیم.
اولین و مهمترین بازار Firefox OS آمریکای شمالی است. با این حال، امیدواریم هرچه سریع تر این سیستم عامل با سخت افزار مناسب در اختیار همه ما قرار بگیرد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. امیر

    ۱۹ دی ۱۳۹۱ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

    فکر میکنم جالب باشه اگه مثل کروم او اس باشه خیلی خوبه.

دیدگاه خود را ارسال کنید.