اپل به دنبال راهی برای شارژ وایرلس

اپل به دنبال راهی برای شارژ وایرلس

یک پتنت جدید از علاقه اپل برای دست یابی به “روشی واقعی و قابل اجرا” در زمینه شارژ وایرلس پرده برداشته است. در این روش الکتریسیته بدون اتصال فیزیکی و از فاصله ۱ متری به دستگاه های توان پایین انتقال می یابد.

جزئیات علاقه Apple به تکنولوژی شارژ بدون سیم، در یک پتنت که همین هفته توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری آمریکا منتشر و توسط AppleInsider کشف شد، آمده است. ” دسترسی به توان بدون اتصال در یک محیط مشخص محاسباتی” توصیف یک سیستم برای تامین توان است که بر پایه ” تشدید مغناطیسی در فاصله نزدیک” کار می کند. بایگانی Apple مشخص می کند که شارژ بی سیم تنها در تعداد بسیار محدودی از کارکردها موفقیت آمیز بوده است. به طور خاص باید بگوییم که در این روش، منبع و گیرنده توان باید بسیار به یکدیگر نزدیک باشند. این روش تنها برای دستگاه هایی قابل قبول است که به میزان پایینی از الکتریسیته برای شارژ نیاز داشته باشند. یافته های اپل بدین معنا است که چنین روشی برای دستگاه هایی که توان چند وات تا چند صد وات دارند مناسب نخواهد بود.

با این وجود اپل ادعا می کند که الکتریسیته را می توان در یک “فاصله نزدیک” یا “فاصله ای چند برابر دستگاه های مورد استفاده” انتقال داد. در بسیاری از موارد این فاصله حدود یک متر خواهد بود. در مدارک بایگانی اپل آمده است: ” با این روش، یک متد قابل اجرا و واقعی برای انتقال مقدار قابل توجهی توان الکتریکی در فواصل مشخص خواهیم داشت.”

به کمک تکنولوژی شارژ بی سیم، Apple خواهد توانست شارژرهای کنونی که به دیوار وصل می شوند را کم یا به طور کلی حذف کند. البته هدف نهایی Apple گذر از فاصله نزدیک و برآورده کردن امکان شارژ در فاصله های دور است. در حال حاضر این روش امکان شارژ دو دستگاه به کمک هم را می دهد. سیستم شارژ بی سیم Apple قابلیت انتقال توان به چند دستگاه که در فاصله نزدیک قرار گرفته اند را می دهد. البته این روش برای دستگاه های توان پایین مانند موس و کیبرد کاربرد دارد. سیستم انتقال توان وایرلس می تواند به صوت جداگانه یا به صورت بخشی از یک دستگاه مثل نوت بوک یا دسکتاپ باشد. این سیستم می تواند حتی قابل حمل باشد و همانند یک دانگل به USB متصل شود. دستگاه هایی که قرار است به صورت بی سیم شارژ شوند در یک فرکانس خاص تنظیم می شوند تا بتوانند در یک فاصله مشخص از منبع “تشدید مغناطیسی فاصله نزدیک” (NFMR)، توان جذب کنند.

“برای آغاز پروسه شارژ، دستگاه می تواند وجود خود را توسط یک پروتکل استاندارد مانند Wi-Fi یا بلوتوث اعلام کند. البته پس از ایجاد ارتباط دستگاه می تواند از کانال ارتباطی یک طرفه استفاده کند.” علاوه بر این، پتنت اپل به نحوه استفاده یک “دوباره تشدید کننده” پرداخته است. به این طریق امکان رد و بدل الکتریسته بین دو دستگاه وجود دارد. به عنوان مثال، در حالت عادی یک iMac نمی تواند توان مورد نیاز یک موس بی سیم را برآورده کند. چرا که در ارتباط این دو دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد.

پتنت سیستم شارژ وایرلس Apple برای بار اول در نوامبر سال ۲۰۱۰ بایگانی شده بود. این ابتکار به Michael F. Culbert, Brett. C. Bilbrey, David I. Simon و Peter M. Arnoldنسبت داده شده است.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.