آیپد مینی ، اولین آیدیوایس با اسپیکر استریو می باشد.

 

به نظر می رسد آیپد مینی اولین دستگاه پرتابل اپل با اسپیکر استریو خواهد بود .اگر چه در سایت رسمی اپل و در صفحه مربوط به مشخصات آیپد مینی تنها از اسپیکر داخلی تعبیه شده درون دستگاه سخن گفته شده و جزئیاتی در مورد استریو بودن آن مطرح نشده است ، ولی از قرار معلوم درون هر یک از دو بخش دریچه مانند که در لبه زیرین آیپد مینی قرار دارند یک اسپیکر مجزا جا خوش کرده است.

بر طبق شایعاتی که قبلا منتشر شده بود قرار بود آیفون ۵ دارای دو اسپیکر در لبه زیرین خود باشد که پس از معرفی آیفون ۵ مشخص شد این گفته شایعه ای بیش نبوده و آیفون ۵ تنها یک اسپیکر دارد.حالا آقای Josh Topolsky از سایت خبری The Verge در بررسی ای که بر روی آیپد مینی انجام داده است به وجود دو عدد اسپیکر در این دستگاه اشاره کرده است.

حتما فکر میکنید ، چه اهمیتی دارد که آیپد مینی دارای اسپیکر های استریو باشد ، چون فاصله این دو اسپیکر به قدری به هم نزدیک است که اثر استریو در آن احساس نخواهد شد. ولی این فکر کاملا اشتباه است و این اسپیکر ها صدای سه بعدی خوبی را ایجاد میکنند و اثر استریوی آنها کاملا مشهود است .

در آزمایشاتی که برای مشخص شدن قدرت آیپد مینی در ایجاد صدای استریو انجام شد ، در مقایسه با یک اسپیکر استریوی حرفه ای، آیپد مینی صدای استریوی خوبی را ایجاد کرد و فاصله چندانی با بلندگوی حرفه ای نداشت. همچنین در مقایسه با آیفون که اسپیکر مونو دارد آیپد مینی در ایجاد صدای استریو یک سر و گردن بالاتر بود و تفاوت صدای ایجاد شده قابل توجه بوده است. با اینکه این دو اسپیکر از نظر محل قرار گیری بسیار به هم نزدیک هستند ولی اثر استریوی ایجاد شده توسط این اسپیکر ها باور نکردنی است .

اگر به کیفیت صدای استریو اهمیتی نمی دهید، باز هم وجود دو اسپیکر بهتر از یک اسپیکر است.البته باید در نظر داشته باشید که اثر استریو به خاطر محل قرار گیری اسپیکر ها در زیر دستگاه ، تنها در حالتی که آیپد را به صورت عمودی گرفته باشید ظاهر میشود ، و اگر قصد دارید به دیدن فیلم با صدای استریو به صورت افقی بر روی این محصول بپردازید از کیفیت استریوی اسپیکر ها بی بهره خواهید بود.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۳

  1. iNima

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۱۳ ب٫ظ

    امیدوارم این خبر با تصویر خبر مرتبط نباشه!!!
    آخه توی هر iDevice در قسمت Accessibility این مورد وجود داره که شامل همه مدل های iPhone, iPad و iPod میتونید ببینیدش…

  2. حسین

    ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

    به نظرم کیندل فایر هم دوتا اسپیکر داره.

  3. حسين

    ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

    با سلام و تشکر از سایت خوبتان
    یک سوال داشتم این که تا چه زمانی باید صبر کنم تا بتوانم از اپل استور امریکا ایفون ۵ انلاک خریداری کنم؟

دیدگاه خود را ارسال کنید.