اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۳۳

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۳۳

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

جدایی کومکس (هکر معروف iOS) از اپل.همانقدر که استخدام او غیر منتظره بود، حالا جدایی اش از اپل نیز غیر منتظره می نماید. اما دلیل جدایی کومکس از اپل چیست؟ او فراموش کرده به یک ایمیل پاسخ بدهد. کومکس در پیامی که روی توییترش فرستاده، قضیه را اینطور توضیح داده: «خب… دلیلی برای تأخیر وجود ندارد. از هفته پیش، بعد از تقریباً یک سال، من دیگر با اپل همکاری ندارم.» و در توییت بعدی نوشته: «درباره چرایی اش؟ چون یادم رفت به یک ایمیل جواب بدهم.» و در توییتی دیگر نوشته آنهایی که می گویند قضیه سر پول بوده نمی دانند درباره چی صحبت می کنند. 

 

احتمال معرفی نسخه جدید آیپد ۳ به همراه پورت Lightning و مشخصات فنی جدید.اپل قصد انتشار نمونه تغییر یافته آیپد جدید ۹.۷ اینچی خود را دارد.تغییرات ایجاد شده شامل قرار دادن پورت Lightning به جای پورت کلاسیک ۳۰ سوزنه، پشتیبانی از شبکه نسل چهارم LTE جهانی همانند آیفون ۵ است. همچنین احتمال تغییرات جزئی در پردازنده، صفحه نمایش و باتری وجود دارد که هنوز جزییات آن مشخص نشده است. تبلت های جدید باز هم قیمت گذاری ۴۹۹ دلار تا ۶۹۹ دلار برای نسخه وای فای و ۶۲۹ دلار تا ۸۲۹ دلار برای نسخه شبکه نسل چهارم LTE را خواهند داشت.

 

لو رفتن عکس های مکبوک پرو رتینا ۱۳ .به نظر می رسد که لو رفتن اطلاعات سری شرکت اپل قرار نیست پایان یابد. زیرا امروز هم یک سایت چینی عکس هایی از قطعات داخلی و پورت های مکبوک پرو جدید منتشر کرد. این عکس ها علاوه بر اینکه پورت های موجود در سمت چپ و راست مکبوک پرو احتمالی را نشان می دهند، نمایی از نمایشگر، باتری و برخی قسمت های داخلی این محصول را هم به نمایش می گذارند.گفته می شود در سمت چپ این لپ تاپ شاهد دو پورت تاندربولت، یک پورت یو اس بی و ورودی شارژر MagSafe 2 خواهیم بود.عکس های لو رفته حاکی از آن است که در سمت راست مکبوک پرو رتینا ۱۳ اینچی می توانیم وروی کارت حافظه SD، یک پورت یو اس بی و یک خروجی HDMI را ببینیم. 

 

چشم انداز بلند مدت گوگل: تصاحب تمام نمایشگرها.چشم انداز غول جستجوی اینترنت در بلند مدت، این نیست که فقط بهترین نتایج جستجو را در اختیار کاربران دسکتاپ قرار دهد؛ بلکه هدف ارائه تجربه ای پایدار است، آن هم بدون نگرانی از اینکه وسیله مورد نظر چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. لری پیج در این باره نظر جالبی دارد: «کاربران خواستار یک تجربه گوگلی پایدار هستند، تکنولوژی باید همه کارهای دستی را انجام دهد تا کاربران آزادانه بتوانند زندگی شان را بگذرانند. تمرکز استراتژی ما رهایی و استقلال از [اندازه] نمایشگرها است.» 

 

سونی کارخانه ساخت لنز خود را تعطیل و ۲۰۰۰ کارمند را اخراج می کند.این شرکت قصد دارد با کاهش ۲۰۰۰ نیروی انسانی دیگر تا پایان سال جاری میلادی، یکی از کارخانه های خود در شهر مینوکامو ژاپن را نیز تعطیل نماید. این کاهش شامل ۲۰ درصد از نیروی کار دفتر اصلی این شرکت و ۲۰ درصد از نیروی انسانی بخش سرگرمی های خانگی و بخش کسب و کار صدای این مجموعه خواهد شد.همچنین این شرکت قصد دارد کارخانه ساخت لنزهای DSLR دوربین و برخی لوازم گوشی در مینوکامو را نیز تعطیل نماید. این آخرین گام در اجرای برنامه کلی سونی برای کاهش ۶ درصدی نیروی کار خود تا پایان ماه مارس ۲۰۱۳ است. 

 

گوگل ۱ میلیون دستگاه نکسوس ۷ فروخته است.بر اساس اعلام تحلیل ها، گوگل موفق به فروش حدود ۱ میلیون دستگاه تبلت نکسوس ۷ شده که میزان ۲۰۰ میلیون دلار برای این شرکت درآمد به همراه داشته است.کارشناسان تخمین می زنند گوگل در ۳ ماهه آینده می تواند این میزان را به رقمی حدود ۲۸۵ میلیون دلار برساند. در حال حاضر شایعات مختلفی مبنی بر احتمال عرضه مدل ۳G نکسوس ۷ و مدل ۱۰ اینچی آن به گوش می رسد که در صورت به حقیقت پیوستن این اخبار، می توان انتظار درآمد بالاتری را برای گوگل داشت. 

 

چه بخش هایی منابع اصلی سود مایکروسافت هستند؟.با توجه به منابع سود و درآمدهای مایکروسافت در فصل مالی گذشته، به نظر می رسد که حداقل در حال حاضر گروه ویندوز مایکروسافت، قلب و روح آن نیست. زیرا بخش بیزنس یا تجاری مایکروسافت (که مجموعه آفیس هم بخشی از آن محسوب می شود) در سه ماهه گذشته تقریبا ۲ برابر سود بیشتری را عاید این شرکت کرده است. یکی از دلایل کمتر بودن سود و منفعت ویندوز، آن است که مایکروسافت در حال گذار از ویندوز ۷ به ویندوز ۸ است. 

 

لیست تلفن های موتورولا که به جیلی بیلی آپدیت نمی شوند و پیشنهاد تخفیف ۱۰۰ دلاری جهت تعویض آنها.پیش از این در ماه سپتامبر (شهریورماه) موتورولا موبایلیتی اعلام کرد که برخی از موبایل های ساخت ۲۰۱۱ و قدیمی تر به جیلی بیلی آپدیت نخواهند شد. و اکنون این شرکت در تلاش برای رفتاری نرم تر با مصرف کنندگان تبعیدی، اعلام کرده برای کسانی که قصد داشته باشند اسمارت فون خود را تعویض کنند، تخفیف ۱۰۰ دلاری در نظر گرفته است. امروز این شرکت لیست اسمارت فون های مستحق استفاده از این تخفیف را اعلام کرد. این لیست شامل ۱۳ اسمارت فون، از قبیل اتریکس ۲، دروید ۳ و اتریکس ۴G است. البته این کاربران تنها می توانند یکی از شش مدل تلفن هوشمند منتخب موتورولا را با این تخفیف خریداری کنند. 

 

طرح نکسوس X سونی دروغی بیش نبود.مشخص شده که فردی به نام «تی کاواموتو» (Ti Kawamoto) از فضای رسانه ای و انتظارات کاربران استفاده و نکسوس X را جعل کرده تا روی این نکته انگشت بگذارد که در دنیای اینترنتی امروز می توان به راحتی هر دروغی را واقعیت جا زد.او برای جعل این تصاویر از نرم افزارهای ادوبی فوتوشاپ و بلندر استفاده کرده. کل زمانی هم که صرف این شایعه سازی شده عبارت است از:- مدل سازی: ۴ ساعت – نورپردازی: ۲ ساعت – رند کردن تصاویر: ۱ ساعت – آپلود در پیکاسا: ۵ دقیقه مجموع: ۷ ساعت و ۵ دقیقه .

 

درز مشخصات ۵ Oppo Find هیولای ۴ هسته ای اسمارت فون ها.این اسمارت فون دارای سیستم عامل آندروید بوده و از خانواده بزرگ این سیستم عامل به حساب می آید. Oppo Find 5 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن Full HD است. پردازنده آن یک پردازنده ۴ هسته ای و ۱.۵ گیگاهرتزی Qualcomm APQ8064 است. و همینطور دارای یک حافظه ۲ گیگابایتی می باشد.Oppo Find 5 دارای سیستم عامل آندروید ۴٫۱ بوده و قرار است در دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شود. اما متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه آن منتشر نشده است. 

 

با گوشی یا تبلت خود اسباب بازی ها را کنترل کنید.شرکت Desk Pets در زمینه طراحی و تولید اسباب بازی های کنترلی برای تبلت ها و گوشی های هوشمند فعالیت دارد و در سال گذشته چندین مدل از این وسایل را با اشکال مختلف از تانک تا حشرات عرضه کرده بود. اما محصول جدید این شرکت CarBot نام دارد که از هم اکنون در برخی از فروشگاه های آنلاین در دسترس است.به گفته شرکت سازنده این ماشین اولین اسباب بازی نانو روباتیک است و قیمت آن نیز ۲۹٫۹۹ دلار میباشد. همانند دیگر محصولات عرضه شده توسط Desk Pets این ماشین نیز از طریق یک برنامه برای سیستم عامل های iOS و اندروید کنترل میشود. 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.