اپل به دنبال کنار گذاشتن intel از خانواده مک

اپل به دنبال کنار گذاشتن intel از خانواده مک

 

 

  1. همه می دانیم که طراحی CPU چند نسل اخیر آیفون و آیپد توسط خود اپل انجام شده است. آخرین نمونه این پردازشگرها، A6، که در آیفون ۵ به کار رفته است، نه تنها توسط اپل طراحی شده بلکه هسته این پردازشگر قدرتمند هم کار Apple است.
    چنین مسئله ای نشان دهنده عظم راسخ اپل برای ایجاد تعادل بین عملکرد و توان محصولاتی است که با باتری کار می کنند. در این راه زمان و هزینه برای اپل مهم نیست. هم اکنون در گزارشی که در Businessweek یک سال پس از درگذشت استیو جابز منتشر شده، از تلاش این شرکت برای کنار گذاشتن چیپ های شرکت Intel خبر داده شده است:
    اپل به دنبال جایگزینی چیپ های Intel در مکینتاش است. تغییری که قطعا دشوار است و به زودی اتفاق نخواهد افتاد. چنین تغییری لپ تاپ های ساخت اپل را از لپ تاپ های دیگر برندها که از چیپ های Intel و سیستم عامل میکروسافت استفاده می کنند، بیش از پیش متمایز خواهد ساخت.
    اپل در سال ۲۰۰۵ CPUهای ساخت IBM را کنار گذاشت و از آن زمان تا کنون از پردازنده های اینتل بهره می برد. این تغییر رویه، بسیار سری انجام شد. مهندسی به نام John Kullmann سالها در خفا بر روی این پروژه کار می کرد.
    اپل در دستگاه های قابل حمل، از پردازنده های مبتنی بر ARM سری A استفاده می کند. ARM ت**** برای ادغام بود که توسط اپل آغاز شد. دو شرکت دیگر نیز در این پروژه موسوم به پروژه نیوتن حضور داشتند. از آن پس، دو شرکت دیگر (ّIntrinsity و PA Semi) که در زمینه پردازنده ها فعالیت می کنند، توسط اپل خریداری شدند. این خرید ها باعث شدند تیم پردازنده اپل به یک ارتش قدرتمند تبدیل شود. تولید پردازنده های خاص برای محصولات خانواده Mac می تواند نتیجه عملیات این ارتش باشد که منجر به عملکرد بهتر و بازدهی بالاتر خواهد شد.
    در حال حاضر CPUهای سری A اپل توسط سامسونگ تولید می شود. این شرکت مدت ها است که دعواهای قضایی متعددی با اپل دارد و شاید یکی دیگر دلایل رو آوردن اپل به تولید پردازنده همین موضوع باشد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights