اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۶

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۱۶

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.این مطلب به صورت روزانه منتشر می شود.

اینبار سامسونگ اپل را به پای میز محاکمه کشید. نوبت به سامسونگ رسیده است تا اپل را به کپی برداری از هشت ابداع این شرکت در تولید آیفون ۵ محکوم نماید. به گفته سامسونگ، شش تا از ابزارهای کمکی و دو استاندارد UMTS 3G به کار رفته در آیفون ۵، توسط سامسونگ ابداع شده است. سامسونگ ضمن ارائه دادخواست های جدیدش به دادگاه اعلام نموده است که مجبور به انجام این اقدامات برای دفاع از حقوق خود است.

گوگل شکایت اش از اپل را پس گرفت. مدتی پیش شاهد شکایت گوگل و موتورولا از اپل بودیم. شکایتی که در آن گوگل و موتورولا قصد داشتند اپل را به نقض تعدادی از پتنت ها متهم کنند و از این راه فروش برخی از محصولات این شرکت را در آمریکا ممنوع نمایند.اما ساعتی پیش اعلام شد که گوگل از شکایت اش صرف نظر کرده و تمام ادعاهای مطرح شده را پس میگیرد. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده که ما به تمام حرف های مطرح شده در این دادخواست پایان می دهیم. می توان این طور حدس زد که این شرکت های پشت درهای بسته به توافق رسیده اند تا یک دادگاه جنجالی جدید به راه نیوفتد.

تصاویر تازه از iPad Mini با بدنه مشکی شبیه به آیفون ۵ منتشر شد. یک وب سایت اکراینی، تصاویر تازه و انحصاری در مورد این محصول منتشر کرده که نشان می دهند اپل برای اولین بار آیپد را با بدنه مشکی تولید کرده است. منبع این وب سایت بسیار نزدیک به تولیدکننده محصولات اپل در چین است و این تبلت با شواهد و شایعاتی که پیش تر در مورد آیپد مینی منتشر شده بود، مطابقت دارند.بدنه پشتی این تبلت از جنس آلومینیوم اندونیزه شده است که در آیفون ۵ نیز بکار گرفته شده بود.از آنجایی که تقریبا تمام شایعات مربوط به آیفون ۵ به حقیقت پیوست دور از انتظار نیست که این تصاویر نیز واقعی باشند.

اپل اعلام کرد هاله صورتی در عکس های آیفون ۵ کاملا طبیعی است!. شرکت اپل در پاسخی رسمی در بخش پشتیبانی به یکی از مشتریان خود اعلام کرده که وجود این هاله کاملا طبیعی و ناشی از زاویه قرارگیری دستگاه در هنگام عکسبرداری است.در موضوع مطرح شده از سوی این مشتری آپل و خریدار آیفون ۵ آمده بود که: “هنگامی که منبع نور به دوربین آیفون ۵ نزدیک باشد هاله صورتی رنگی در لبه عکس مشاهده می شود و این موضوع حتی زمانی که منبع نور را خاموش می کنیم هم رخ می دهد. این موضوع علاوه بر عکس ها بر روی تصاویر ویدیوئی نیز تاثیرگذار است.”

مقایسه قیمت های آیفون ۵ در سراسر جهان. در اینفوگرافیک زیر لیست قیمت های سه نسخه ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی آیفون ۵ در ۲۲ کشور مشخص شده و در اختیار شما قرار داده شده است.

تیم کوک یک آیفون ۵ به مارک زوکر برگ هدیه داد. این چنین اتفاقات معمولا میان شرکای تجاری اتفاق می افتد و چون آیفون ۵ فیس بوک را درون خود ادغام کرده است این خود یک نوع شراکت به حساب می آید.مارک زوکر برگ رییس فیس بوک پس از در یافت این هدیه اظهار داشت : آیفون پلتفرم بسیار عالی ای است . در حال حاظر مردم بیشتر از اپلیکیشن فیس بوک بر روی گوشی ها ی اندرویدی خود استفاده می کنند چون تعداد گوشی های اندرویدی بیشتر است ولی باید در نظر داشت که بیشتر مردم از مرورگر خود برای استفاده از فیس بوک بهره می برند و آیفون در مورد استفاده مرورگر ها یک سر و گردن از بقیه بالاتر است .

اطلاعاتی از گوشی بلک بری ۱۰ اریستو به بیرون درز کرد. این مشخصات از یک اسلاید بدست آمده است. Aristo که در یونانی به معنای “بهترین” می باشد دارای مشخصات سخت افزاری قابل توجهی است.آریستو دارای پروسسور Qualcomm APQ8064 چهار هسته ای Krait با سرعت کلاک ۱.۵ گیگاهرتزی به همراه ۲ گیگابایت رم می باشد.صفحه نمایش این محصول بلک بری ۴.۶۵ اینچی OLED با رزولوشن HD است.دارای ۸.۸۵ میلیمتر ضخامت و پشتیبانی از NFC، بلوتوث ۴.۰، خروجی miniHDMI، وای فای، DLNA و microUSB است.در بالای صفحه نمایش یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی ۷۲۰p و در پشت دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با auto focus و LED flash می باشد.

امکان دانلود ۳۰۰ مگابیت برثانیه در شبکه LTE اتصالات فراهم شد. اپراتور امارات متحده عربی سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای دانلود سرویس ها در شبکه نسل چهارم LTE مورد آزمایش قرار داده است. اتصالات قصد دارد سرعت دانلود اطلاعات را در شبکه نسل چهارم LTE به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه برساند. این سرویس مبتنی بر فناوری MIMO 4×۴ است.در حال حاضر کاربران از این سرویس با سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه استفاده می کنند. شرکت مخابراتی اتصالات اعلام کرده که سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه فقط در دسترس کاربرانی قرار می گیرد که از دستگاه های پیشرفته با امکان پشتیبانی از این سرویس ها استفاده می کنند.

اچ تی سی در ماه جاری میلادی اندروید جیلی بیلی را برای وان ایکس و وان اس به عرضه جهانی خواهد رساند. قرار است اندروید ۴.۱ به همراه رابط کاربری سنس ۴ پلاس اچ تی سی در ماه جاری میلادی برای این دو تلفن هوشمند عرضه شود. نکته جالب اینجا است که این به روز رسانی ابتدا برای نسخه های بین المللی این اسمارت فون ها عرضه خواهد شد و آنگاه پس از گذراندن مراحل تست اپراتورها، برای وان ایکس AT&T و وان اس T-Mobile ارائه می گردد.

اسمارت فون +HTC One X رسما معرفی شد. اسمارت فون +HTC One X که پرچم دار اندرویدی اچ تی سی به حساب می آید دارای پردازنده ۱.۷ گیگاهرتزی و ۴ هسته ای AP37 تگرا ۳، رمی ۱ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی است. صفحه نمایش این اسمارت فون قدرتمند ۴.۷ اینچی Super LCD2 با رزولوشن ۷۲۰p می باشد که برروی خود پوششی از گوریلا گلاس ۲ را می بیند. همچنین برروی صفحه نمایش آن لایه سازی اپتیکال برای کاهش انعکاس نور انجام شده است.دوربین پشت آن ۸ مگاپیکسلی با قابلیت autofocus، دیافراگم F2.0 و لنز ۲۸mm است. این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p را دارد. در جلو دستگاه نیز یک دوربین ۱.۶ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای ۷۲۰p وجود دارد.در بخش ارتباطی، NFC، بلوتوث ۴.۰ و وای فای از امکانات این دستگاه HTC است. ابعاد آن ۱۳۴.۳۶ در ۶۹.۹ در ۸.۹ میلیمتر و وزن آن ۱۳۵ گرم است. اچ تی سی در این محصول خود از یک باتری ۲۱۰۰mAh بهره برده است.

ایسر قیمت اولترابوک ۱۱ و ۱۳ اینچی Aspire S7 با نمایشگر Full HD را تعیین کرد. ایسر پیش از این قیمت این محصولات را اعلام نکرده بود اما امروز رسما قیمت ۱٫۲۰۰ دلار برای اولترابوک ۱۱ اینچی S7 و ۱۴۰۰ تا ۱۶۵۰ دلار برای اولترابوک ۱۳ اینچی Aspire S7 را در اعلام کرد.Aspire S7 مجهز به نمایشگر IPS با رزولوشن ۱۰۸۰p بوده و کی برد آنها نیز نور پس زمینه دارد .طراحی لولای نمایشگر اولترابوک ۱۳ اینچی Aspire S7 به نحوی است که صفحه نمایش آن بطور کامل و تا زاویه ۱۸۰ درجه باز می شود و کاربر براحتی می تواند از صفحه لمسی آن نهایت استفاده را ببرد. یکی دیگر از تفاوت های این اولترابوک ها در درب آلومینومی نسخه ۱۱ اینچی و محافظ شیشه ای گوریلا گلس در نسخه ۱۳ اینچی است.هر دو اولترابوک A7 مجهز به پورت های USB, شبکه، میکرو HDMI و خروجی VGA هستند.

بازی رایانه ای Need For Speed ایرانی رونمایی می شود. بازی رایانه ای “شتاب در شهر” که با عنوان Need For Speed ایرانی شناخته می شود رونمایی خواهد شد.بازی رایانه ای شتاب در شهر، یک بازی ماشین سواری از نوع open-world racing است که با توجه به دارا بودن محیط بازی ایرانی توانسته مورد توجه بسیاری از کاربران حرفه ای وغیر حرفه ای قرارگیرد و بسیاری از این بازی با نام های مختلف از جمله “نید فور اسپید ایرانی” ، “ریسینگ ایران” ، “GTA ایرانی” نام می برند؛ انتشار این بازی توسط شرکت سرزمین رایانه انجام شده است.

سرویس ترجمه زنده مکالمه تلفنی دکومو تا یک ماه دیگر راه اندازی می شود. روز گذشته کمپانی NTT DOCOMO اعلام کرد که تا یک ماه آینده یعنی دقیقاً اول نوامبر، نخستین سرویس ترجمه مکالمات تلفن همراه را بین افرادی که به ژاپنی و سایر زبان ها تکلم می کنند، فراهم خواهد کرد. قرار است این سرویس Hanashite Hon’yaku نام داشته باشد که به معنی سرویس ترجمه خودکار صوتی است. دوکومو همچنین اعلام کرده که در یازدهم اکتبر سرویس Utsushite Hon’yaku را راه اندازی خواهد کرد. این سرویس به کاربران اجازه می دهد تا به کمک دوربین تلفن همراه خود از علائم و نوشته ها عکسبرداری کرده و ترجمه آنها را به زبان خود مشاهده کنند. این سرویس بالاخص برای ترجمه منوها و علائم خارجی بسیار کاربرد دارد.

گوگل با عبور از مایکروسافت، حالا دومین کمپانی بزرگ دنیای تکنولوژی است. ارزش هر سهم کمپانی گوگل دیروز با رسیدن به قیمت ۷۶۱ دلار رکوردی تازه خلق کرد و این غول دره سیلیکون، با پشت سر گذاشتن مایکروسافت برای اولین بار در تاریخ، به دومین کمپانی ارزشمند تکنولوژیک بدل شد. حالا ارزش گوگل در بازار سرمایه چیزی معادل ۲۴۹.۹ میلیارد دلار است که آن را ۲ میلیارد دلار بالاتر از مایکروسافت با ۲۴۷.۲ میلیارد دلار قرار می دهد. 

کاهش تولید ملی گوشی های جی ال ایکس در کشور . مدیرعامل شرکت ارتباطات ایرانیان اروند گویا از کاهش تولید ملی گوشی های جی ال ایکس در کشور خبر داد.حمید سعیدی اظهار کرد: به دلیل نوسانات شدید ارز و همچنین عدم تخصیص ارز دولتی به تولیدکنندگان شاهد کاهش تولید گوشی های ملی از جمله گوشی های ایرانی جی ال ایکس هستیم.سعیدی با اشاره به خرید مواد اولیه تولید گوشی با دلار آزاد گفت: هم اکنون برای خرید مواد و قطعات اولیه مورد نیاز برای تولید گوشی از دلار آزاد استفاده می کنیم که این امر موجب پایین آمدن سوددهی تولید گوشی در کشور شده است.

Arrows Tab: تبلتی با ویندوز ۸ از فوجیتسو. با نمایشگری به اندازه ۱۰.۱ اینچ، ابعاد آن ۲۶۱.۸ در ۱۸۱.۱ در ۱۱.۱ میلیمتر، وزنش ۶۰۰ گرم و بدنه آن ضد آب است. پشت آن هم از فلز با طرح بافت دار ساخته شده. مشخصات داخلی آن هنوز اعلام نشده ولی تغییراتی مثل اضافه شدن دوربین جلو، پورت میکرو یو اس بی، شکاف حافظه میکرو SD را می توان نام برد. ضمن اینکه این تبلت قابلیت LTE دارد و حافظه داخلی آن هم ۱۶ گیگابایت است. هنوز قیمت آن اعلام نشده است.

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۱

  1. arman

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ۱:۱۹ ب٫ظ

    akhbare 24 saatetoon fogh oladas kheyli alie

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights