همکاری اپل با شرکت microlatch برای تشخیص اثر انگشت

پیش از این خبر ها داشتم که اپل شرکت امنیتی AuthenTec را که در زمینه ساخت سنسور های اثر انگشت فعالیت داشت٬ با قیمت ۳۵۶ میلیون دلار خرید٬ حال بر پایه یک گزارش جدید یک سایت استرالیایی٬ شرکت اپل با شرکت امنیتی microlatch در زمینه ساخت سنسور های تشخیص اثر انگشت برای استفاده از پرداخت های الکنرونیکی در تلفن همراه با چیپ NFC مشفول همکاریست. آقای Murray رئیس شرکت microlatch در این زمینه گفته است که این شرکت توافق نامه ای با اپل بصورت مخفی بسته است که براساس آن این شرکت بر روی سنسور های تشخیص اثر انگشت برای استفاده در اپلیکیشن کار می کند. 

شرکت Microlatch دارای تکنولوژی جدیدی در صنعت سنسور های تشخیص اثر انگشت است که مطابق با استاندارد های امنیتی بانکداری و بدون نیاز به پردازش یا ذخیره سازی کار خواهد کرد. در اینکه اپل هدف اصلی اپل در این زمینه چیست هنوز کاملا روشن نیست اما حداقل می توان مطمئن بود که اپل در زمینه استفاده از سنسور های تشخیص اثر انگشت برای استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی با موبایل و احتمالا ادغام آن با چیپ NFC علاقه مند است. 
NFC تکنولوژی ای است که بسیاری اعتقاد داشتند اپل در سال ۲۰۱۱ در آیفون ۴ اس از آن استفاده خواهد کرد اما نه تنها در سال ۲۰۱۱ و آیفون ۴ اس بلکه اپل در آیفون ۵ نیز از آن استفاده نکرد و شاید بتوان گفت که اپل زمانی از این چیپ استفاده خواهد کرد که بتواند بخش امنیتی تشخیص اثر انگشت را نیز به تلفن همراه خود اضافه کند و به معضل امنیتی استفاده از چیپ NFC در این تکنولوژی پایان دهد. 

 
 

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.