بهترین صفحه نمایش دنیا متعلق به آیفون ۵ است.

تا کنون، چه قبل و چه بعد ار کنفرانس ۱۲ سپتامبر، زوایای مختلف آیفون ۵ از سخت افزاری داخلی گرفته تا نرم افزار و طراحی، دوربین و … برای علاقه مندان به اپل تشریح شده است. بخشی که تا کنون به صورت جدی به آن پرداخته نشده، صفحه نمایش آیفون جدید است. البته اطلاعات خوبی از این معقوله در دست است. می دانیم که صفحه نمایش iPhone 5 چهار اینچی است، نسبت ۱۶:۹ در آن رعایت شده، رزولوشن آن ۶۴۰*۱۱۳۶ است و در هر اینچ ۳۲۶ پیکسل وجود دارد. ولی همه این ها در حد اطلاعات یک پروفایل است و نه بیشتر. مسئله ای که به آن خواهیم پرداخت به افزایش کیفیت تصویر مربوط می شود.
DisplayMate شرکتی که تست های سنجش و تنظیم سخت افزار گرافیکی را انجام می دهد، صفحه نمایش آیفون ۵ را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و با آیفون ۴ مقایسه کرده تا میزان پیشرفت تکنولوژی صفحه نمایش را در محصولات اپل مشخص کند. هم چنین صفحه نمایش ۴ اینچی آیفون ۵ با گلکسی S3 مقایسه شده است. دلیل این مقایسه این است که معمولا این تلفن هوشمند سامسونگ پادشاه تلفن های همراه آندرویدی در زمینه صفحه نمایش لقب داده شده است. با تمام این مسائل باید گفت، با اینکه صفحه نمایش گلکسی S3 بزرگتر و روزولوشن آن HD است، اما چگالی پیکسل ها در آن از آیفون ۴ هم کمتر است.
با توجه به تست های DisplayMate، صفحه نمایش محصول سال ۲۰۱۲ آیفون پیشرفت چشمگیری نسبت به آیفون ۴ و ۴S داشته است. تمام ویژگی های مورد بررسی- برای مثال قدرت دید در شفافیت* حداقل و زاویه دید- در برخی موارد تا حدودی و در برخی دیگر بسیار متفاوت شده و بهبود یافته اند.
دقت رنگ ها افزایش یافته است. هم چنین محدوده رنگ افزایش چشمگیری داشته است. انعکاس صفحه نمایش ۵۲ درصد کم شده است و کنتراست هم ۵۷ درصد افزایش پیدا کرده است. البته باید گفت چگالی گاما کمی افزایش پیدا کرده و در Brightness حداکثر هم توان مصرفی کمی بیشتر شده است. هم چنین شفافیت در آیفون ۴ دقیق تر از تمام صفحه نمایش ها به جز صفحه نمایش آیپد نسل سوم است.
در تست های DisplayMate مشخص شد شفافیت صفحه نمایش گلکسی S3 نصف صفحه نمایش آیفون ۵ است. هم چنین رنگ سبز از رنگ های آبی و قرمز بیشتر است و به همین دلیل صفحه نمایش گلکسی S3 ته رنگ سبز دارد. این پایان داستان نیست. LCD گلکسی S3 با استاندارد sRGB به درستی کالیبره نشده و در اغلب تصاویر رنگ ها اشباع شده هستند. در نهایت مصرف توان صفحه نمایش گلکسی S3 از آیفون ۵ کمتر است.
DisplayMate به آیفون ۵، آیفون ۴ و گلکسی S3 از منظر کیفیت تصویر به ترتیب نمره A و -A و +B داده است.
حتی تست های بصری هم نتایج مشابهی داشتند: بهترین صفحه نمایش را آیفون ۵ در بازار موبایل دارد. 
منبع:

لطفا منبع خبر را ذکر نماید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴

  1. علی

    ۵ مهر ۱۳۹۱ ۲:۰۹ ب٫ظ

    پیشرفته ترین صفحه نمایش را از نظر تکنولوژی لومیا ۹۲۰ داره۰

  2. ali

    ۵ مهر ۱۳۹۱ ۳:۳۱ ب٫ظ

    وشی لومیا ۹۲۰ بهترین کیفیت رو داره که تو این تست بررسی نشده

  3. amir

    ۵ مهر ۱۳۹۱ ۷:۱۴ ب٫ظ

    sharmandee valli dar moghabele lumia 900 na… che berese be 920…… apple dar mojmo behtarineee… valli age bekhaym done be doone baresi konim shayad kheyllia az oun behtar bashan… in ke lcd iphone 5 behtarinee doroghee… khabare dorost bedin

  4. Mehran

    ۶ مهر ۱۳۹۱ ۲:۱۲ ب٫ظ

    بهترین صفحه نمایش دنیا؟؟
    بد نیست به مقایسه صفحه نمایش آیفون ۵ و نوکیا لومیا ۹۲۰ یه نگاهی بندازید

دیدگاه خود را ارسال کنید.