اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۶

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۶

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.

NEC سبک ترین تبلت جهان را با وزن ۲۴۹ گرم وارد بازار میکند. بدنه این تبلت از فیبر کربن که بسیار مقاوم و سبک است ساخته شده است و در مقابل رقیبان خود یعنی کیندل فایر اچ دی ۴۰۰ گرمی و نکسوس ۷ گوگل ۳۴۵ گرمی سبک ترین تبلت دنیا به حساب می آید.این تبلت از مشخصات فنی خوبی نیز بر خوردار است که اندروید ۴ به همراه نمایشگری با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و پردازشگر دو هسته ای ۱.۵GHz با دوربین ۸ مگاپیکسلی و باطری ۳۱۰۰mAh را می توان از آن جمله نام برد.

ثروتمند ترین افراد جهان پادشاهان فناوری هستند. در جدیدترین رده بنده سالیانه Forbes برای ثروتمندترین افراد آمریکا، نام بیل گیتس برای نوزدهمین سال متوالی در رده اول قرار دارد. این لیست شامل نام ۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد آمریکا است و بیل گیتس ۵۶ ساله امسال هم با ثروتی ۶۶ میلیارد دلاری در صدر آن قرار دارد.مدیر عامل شرکت اوراکل لری الیسون ، رتبه سوم لیست با ثروت ۴۱ میلیارد دلار ، مدیر عامل آمازون، جف بزوس در رتبه ۱۱ لیست ،مدیران گوگل یعنی سرگئی برین و لری پیج هم در مقام ۱۲ و ۱۳ هستند.مدیرعامل فعلی مایکروسافت، استیو بالمر با ثروت ۱۵.۹ میلیارد دلاری اش در رتبه ۱۹ قرار دارد . مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک نیز با سقوط خود از مقام ۱۱ با ثروتی ۹.۴ میلیارد دلاری در مقام ۳۶ لیست قرار دارد.

نقشه گوگل برای اندروید بروزرسانی شد. بعد از عرضه ios6 که فاقد اپلیکیشن نقشه گوکل است ، گوگل یک به روز رسانی برای پلتفرم اندروید خود ارائه داد تا قدرت این اپلیکیشن را بیش از پیش به رخ رقیبان خود بکشد.در این بروز رسانی قابلیت هایی چون : نقشه*های پرجزئیات به همراه ساختمان*های ۳D ، مسیرهای مختص رانندگی، دوچرخه، پیاده و حمل و نقل عمومی ، اطلاعات لحظه*ای از ترافیک ، حالت Street View و نقشه*های داخلی مربوط به محل*های برگزیده همچون هتل*ها، فرودگاه*ها،* فروشگاه*ها و … قرار داده شده است.

قیمت طلایه دار ویندوزی HTC اعلام شد. پس از کنفرانس HTC که چند روز پیش برگزار شد قیمتی برای محصولات معرفی شده در کنفرانس اعلام نشد ولی بعد گذشت دو روز با اعلام قیمت یک خرده فروشی در انگلستان و تایید HTC این قیمت ها مشخص شدند. بر طبق اعلام این خرده فروشی ۳۹۸ یورو برای HTC 8X و ۲۲۴ یورو برای HTC 8S باید پرداخت کنید .از روی این قیمت ها می توان قیمت جهانی این دستگاه ها را هم فهمید.

حافظه های ۱۲۸ گیگا بایتی برای تبلت ها و تلفن های هوشمند ساخته می شوند. تا به حال این محصولات تنها با حافظه های ۱۶ ، ۳۲ و ۶۴ گیگا بایتی تولید می شدند اما سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه حافظه های NAND با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را آغاز کرده است.این حافظه ها پر ضرفیت ترین حافظه های بازار به حساب می آیند و می توان ۱۵ فیلم تمام اچ دی را روی آنها ذخیره کرد.حافظه جدید علاوه بر ظرفیت بیشتر، قادر است اطلاعات را با سرعت ۱۴۰ مگابایت در ثانیه بخواند و ۵۰ مگابایت در ثانیه بنویسد.

تصویری از نخستین تلفن هوشمند RIM با سیستم عامل بلک بری ۱۰ منتشر شد. از آنجا که عرضه تلفن*های جدید ریم برای سال ۲۰۱۳ برنامه*ریزی شده، مشخص نیست طرح*ها چقدر نهایی هستند ولی در تصویر فوق که اخیراً انتشار یافته تلفنی لمسی با اسم رمز London نمایش داده شده است.غیر از صفحه لمسی، فقط کانکتورهای NFC که در داخل درب باتری قرار دارند جلب توجه می*کند.

انرمکس خنک کننده های واترکولر جدید خود را معرفی کرد. این شرکت که یکی از مطرح ترین کمپانی ها در زمینه تولید بلوک های خنک کننده است این بار تجربه تولید خنک کننده های آبی را به سوابقش اضافه کرد.خنک کننده ELC 120 که از یک رادیاتور ۱۲۰ میلیمتری به همراه دو عدد فن برخوردار است و در دو نسخه با استفاده از فن های Turbo Silence و Appolish تولید می شود.فن های Turbo Silence انرمکس که هم اکنون لقب پرفروش ترین فن اروپا را یدک می کشد از سرعت چرخش ۱۵۰۰ دور در دقیقه برخوردار است که با غیر فعال کردن کنترل سرعت از بایوس می توانید به ۲۲۰۰ دو در دقیقه نیز دست پیدا کنید. واترکولرهای ELC120-A و ELC120-B با قیمت ۸۹.۹۰ یورو از ماه نوامبر وارد بازار خواهند شد.

هایبرید دیسک های ۵ میلیمتری وسترن دیجیتال به تولید انبوه می رسند. وسترن دیجیتال که اولین کمپانی تولید کننده هایبرید درایو با ضخامت تنها ۵ میلیمتر است، خبر از تولید انبوه این درایوها تا پایان سال ۲۰۱۲ داد. این تصمیم در پی استقبال بی نظیر تولید کنندگان اولترابوک صورت گرفت و تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۳ به حداکثر ظرفیت تولید خود خواهد رسید. هایبرید درایوها از چیپ ست های حافظه NAND Flash بهره می برند و هم اکنون تنها در ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت تولید می گردد. وسترن دیجیتال اطلاعات بیشتری در خصوص تولید کنندگانی که قصد استفاده از هایبرید درایو را دارند، اعلام نکرده است.

صورتک*های اینترنتی ۳۰ ساله شدند. ۱۹ سپتامبر،۱۹۸۲ بود که پروفسور اسکات فالمن، استاد دانشگاه کارنگی ملون، برای اولین بار صورتک خندان را در بخش هیئت مدیره آنلاین علوم کامپیوتر ابداع کرد.ایده فالمن طی مدت کوتاهی به سرعت در دانشگاه*های دیگر گسترش پیدا کرد و در نهایت به سرتاسر وب کشیده شد.کم*کم، سر و کله صورتک*های فالمن در آیفون، جیمیل و سایر پلتفرم*ها هم پیدا شد. وی در مصاحبه ای با تلگراف گفت : ابداع این صورتک*ها تنها در ۱۰ دقیقه از زندگی من اتفاق افتاد. آن زمان فکر می*کردم که یادداشت شخصی من تنها بین دوستانم پخش خواهد شد. اما چنین سرانجامی واقعا مرا متحیر کرده است.

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.