آیفون ۵ سریع ترین تلفن همراه دنیا!

پس از انجام تست های benchmark خام و تحت وب، مشخص شد که آیفون ۵ سریع ترین تلفن هوشمند دنیا است.

در این آزمایش iPhone 5 با مدل قدیمی آیفون و هم چنین با غول های آندرویدی سامسونگ (Galaxy S3) و گوگل (Motorola Droid RAZR M که هفته پیش عرضه شد) مقایسه شده است.

– سریع ترین آیفون تا کنون
آیفون جدید به سادگی آیفون ۴S را در تمامی تست ها پشت سر گذاشت. در اکثر این تست ها نتایج مربوط به iPhone 5 دو برابر بهتر از نتایج iPhone 4S بودند. برای نمونه در تست های مرورگر، محصول جدید اپل در بخش Browsermark تقریبا دو برابر سریع تر از محصول سال ۲۰۱۱ و سه برابر سریع تر از محصول سال ۲۰۱۰ عمل کرد. این تست ها در شرایط یکسان و بر روی iOS 6 ، که سرعت مرورگر را سه برابر می کند، انجام شده اند.
به نقل از PC Mag آیفون ۵ در بنچ مارک های عمومی ۲.۵ برابر سریع تر از ۴S و ۴.۲ برابر سریع تر از آیفون ۴ عمل کرد.
هم چنین در تست های مربوط به گرافیک، iPhone 5 2.2 برابر سریع تر از ۴Sو بیش از ۸ برابر سریع تر از آیفون ۴ عمل کرد.

– پیروزی بر سریع ترین تلفنی های آندرویدی

خشی از گزارش PC Mag به مقایسه آیفون ۵ و تلفن های همراه آندرویدی اختصاص دارد. در این گزارش آمده است:” iPhone 4S، با پروسسور دو هسته ای A5 800MHz، با گوشی های آندروید ۴.۰ سامسونگ، Galaxy S3 و موتورولا، Droid Razr M برابری می کند.” جالب این جا است که هر دو گوشی ذکر شده از پروسسور ۱.۵GHz Qualcomm Snapdragon S4 استفاده می کنند. البته باید اضافه کنیم که ” اختلاف این سه تلفن همراه در سرعت سافاری است. سافاری مشخصا از مرورگرهای آندروید سریع تر است.”
آیفون ۵ درهای دنیای جدیدی را به روی ما باز کرده است. تست Browsermark آیفون جدید ۸۰ درصد بهتر از دو گوشی آندرویدی است. در تست Sunspider هم iPhone 5 بسیار سریع تر نشان داد.
در بنچ مارک های عمومی، آیفون ۵ در رقابتی نزدیک، پیروزی را از آن خود کرد، ولی در تست های memory و stream (در هر دوی این آزمایش ها اطلاعات از رم خوانده یا در رم نوشته می شوند) تلفن همراه Apple بسیار بهتر بود.
در یک تست گرافیکی خاص، آیفون ۵، گلکسی S3 و RZAR M را شکست داد، آن هم با نسبتی تقریبا سه برابر بهتر.
“با توجه به بنج مارک ها نه تنها آیفون ۵ دو برابر سریعتر از آیفون ۴S است، بلکه در حال حاضر سریع ترین تلفن همراه در آمریکا است.”
در انتها باید گفت سرعت بالای پروسسور A6 به خاطر طراحی ویژه و خاص این پروسسور است. این پروسسور یک پردازنده دو هسته ای است و از یک پردازنده گرافیکی سه هسته ای جدید بهره می برد که هر دوی آن ها توسط اپل طراحی شده اند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴

  1. علی

    ۲ مهر ۱۳۹۱ ۸:۳۶ ب٫ظ

    سلام،لطفا به این سایت سر بزنید و ببینید که کلا این تست اشتباهه،
    http://www.sammobile.com/2012/09/22/the-samsung-galaxy-s-iii-crushes-the-iphone-5-in-benchmarks/
    بعد لطفا نگین ایفون ۵ سریعترینه چون این آزمایشات دقیقا خلافه اینو میگه

  2. آرين

    ۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

    واقعاً طراحی های اپل عالین.

  3. عباس

    ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ۲:۵۱ ب٫ظ

    شما اصلا به cpu آیفون ۵ توجه کردین cpu آیفون ۵ A15 و A9 SIII cpu همین قدرت cpu باعث افزایش سرعت فوق العاده برای آیفون ۵ میشه SIII اصلا قابل مقایسه با آیفون ۵ نیست به گردشم نمیرسه.

  4. یه نفر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۲ ۱:۳۶ ق٫ظ

    هیچ گوشی به پای اپل نمی رسه واقعا که بهترین مهندسا و طراحارو دارن و با اینکه محصولاتشون دیرتر از محصولات شرکتای دیگه منتشر میشه عوضش ارزش صبر و قیمت بالاشو داره چون کلی وقت صرف طراحیش میزارن و مثل گوشی های رده پایین اندروید و ویندوز فون سر مردمو کلاه نمیزارن. حالا فقط منتظر شید تا ios 7 و ایفون۵s بیاد بیرون ببینید چطور s۴ سامسونگ رو زیر پاش له میکنه. سامسونگ گوشیهاشو زودتر بیرون میده که بفروش بره وگرنه اگه مثل اول کند پیش بره هیچیش فروش نمیره
    در ضمن باید بگم که اونایی که پولشون برای خریدن ایفون نمیرسه و میرن سراغ اندروید نیان از ایفون بد بگن و الکی این حقایق رو توجیه کنن. ایفون هم سیستم عامل خاص خودشو داره هم کلی چیزای خاص دیگه چیش بده؟

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights