اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۵

اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته ، شماره ۵

 

با سلام و درود 
خلاصه ای از اخبار فناوری در ۲۴ ساعت گذشته رو حضورتون تقدیم میکنم.

اینتل میزبان مراسم تبلت*های ویندوز ۸ در ششم مهر ماه خواهد بود. موضوع این مراسم رونمایی از تبلت*های ویندوز ۸ با پردازنده های اینتل می باشد. با اینکه در نمایشگاه IFA 2012 لندن تبلت های ویندوز ۸ بسیاری معرفی شدند اینتل قول داده است که در مراسم خود مدیران ارشدی از ایسوس، ایسر، دل، اچ*پی، لنوو، سامسونگ و ZTE حضور یابند. در این مراسم جزئیات بیشتری از نسل بعدی پردازنده*های Atom ، با نام Clover Trail اعلام خواهد شد.

با Roku تلوزیون معمولی خود را به تلوزیون هوشمند تبدیل کنید. این گجت یک استیک شبیه به حافظه های فلش می باشد که از پورت MHL برای اتصال به تلوزیون استفاده میکند و متاسفانه پورت HDMI را پشتیبانی نمیکند.پس از اتصال آن به سادگی از طریق تلوزیون خود می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و یا نرم افزار های اختصاصی Roku را اجرا نمایید.استیک جدید کمپانی روکو با قیمت ۱۰۰ دلار از ماه اکتبر وارد بازار خواهد شد.

ایران به طراحی بازی “پرندگان خشمگین در فضا” اعتراض کرد. بنیاد ملی بازی های رایانه ای با ارسال نامه ای به شرکت Rovio اعتراض رسمی خود را به نسخه بروزرسانی این بازی اعلام کرد و خواستار ارائه توضیح شفاف در مورد علت چنین اقدامی در طراحی مراحل شد.درنسخه بروز رسانی این بازی درون مراحلی ، طراحی نقشه بازی تداعی گر نقشه ایران و برج میلاد و حتی مساجد می باشد که باید به آنها حمله شود.

وب سایت “سی نما” آغاز به کار کرد. این سایت با نگاهی نو به تازه ترین رویدادهای سینمای ایران فعالیت آزمایشی خود را از تیر ماه ۱۳۹۱ آغاز کرده بود.این وب سایت در کنار اطلاع رسانی فیلم های در حال اکران و اطلاعات مربوط به آنها مانند خلاصه فیلم ،ژانر ،گالری تصاویر ،آنونس ،لیست عوامل ،سانس ها و سینماهای اکران کننده ،آرشیو کامل از بیوگرافی عوامل سینما ،سوابق کاری و گالری تصاویر آنها نیز می باشد.

اچ پی ، اولین موس دارای فناوری ان اف سی خود را عرضه کرد. این موس برای ایجاد ارتباط با لپ تاپتان به جای بلوتوث از ان اف سی بهره می برد و تنها کافی است که موس را یک بار به لپ تاپتان بزنید . ولی باید توجه داشت که هنوز فناوری ان اف سی بر روی لپ تاپ ها عرضه نشده است اما جای نگرانی نیست چون فعلا میتوانید از این موس بوسیله بلووتوث استفاده کنید. قیمت این موس ۳۹ دلار اعلام شده است.

دسته بازی Moga برای تلفن های اندرویدی عرضه شد. با سوار کردن تلفن اندرویدی خود بر روی این دستگاه می توانید از لذت بازی با دسته بازی شبیه به کنسول های بازی بهره مند شوید.این محصول یک نرم افزار رابط هم دارد که از طریق آن می تواند به برخی از بازی ها متصل شود و کنترل آنها را به دست بگیرد البته شرکت سازنده اعلام کرده که این نرم افزار دائما در حال آپدیت است.این گجت از طریق بلوتوث به گوشی وصل میشود و از ۳۰ ام مهر ماه با قیمت ۵۰ دلار وارد بازار خواهد شد.

فیسبوک ، قابلیت همسان سازی خودکار تصاویر با اندروید را معرفی می کند. این قابلیت قبلا توسط گوگل پلاس عرضه شده است و پس از گرفتن عکس با گوشی اندرویدی ، این تصاویر به طور خودکار بر روی وب آپلود میشوند.فیسبوک نیز در حال آزمایش چنین امکانی است و البته حریم شخصی برای تصاویر رعایت خواهد شد و عکس های گرفته شده در پوشه ای جداگانه در فیسبوک ذخیره خواهند شد . در حال حاضر این قابلیت برای عده محدودی به طور آزمایشی فعال شده است.

استفان الوپ فقط چند ماه دیگر برای نجات نوکیا زمان دارد. این فرد دوسال است که وارد نوکیا شده است و با حذف کامل سیمبیان نوکیا را به طور کامل وابسته به ویندوز فون کرده است. ولی همچنان در حال ضرر دهی است و فروش نا چیزی در قبال رقبای خود دارد.به احتمال زیاد تا بهار و طی چند ماه آینده در صورت ادامه این روند سیاست های کلی نوکیا تغییر کند و راه نجات آن تنها حرکت به سمت اندروید باشد که البته به نظر خیلی از کارشناسان این حرکت نیز برای نوکیا بسیار دیر شده است.

اسوس در ۲۵ مهر ماه برای معرفی PadFone 2 کنفرانس برگزار میکند. بر اساس بنچمارک هایی که به بیرون درز کرده ، پدفون ۲ مجهز به پردازنده ۴ هسته*ای Snapdragon S4 است.پدفون ها بسته ای شامل یک تلفن هوشمند و داک تبلت هستند که قابلیت تبدیل به تلفن و تبلت و حتی لپ تاپ را دارند.اسوس با ارسال دعوت نامه ای به خبر نگاران از عرضه نسخه دوم این گجت در ۱۶ اکتبر خبر داد.

سامسونگ در حال تست جانشین Galaxy S III می باشد. قبلا در اخبار بود که سامسونگ در حال کار بر روی دستگاه قدرتمند جدیدی است ، ولی سامسونگ به سرعت این شایعه را رد کرد. اما بر طبق تصاویری از نتایج تست یک محصول جدید با کدنام Samsung TE4 این احتمال دوباره قوت میگیرد. این محصول دارای سخت افزار قدرتمندی است که تا به حال در هیچ گو شی ای استفاده نشده است برجسته ترین قسمت این دستگاه، وجود پردازنده Exynos 5 Dual سامسونگ است، پردازنده ای قدرتمند ۲ هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی با سی پی یو Cortex-A15 و جی پی یو Mali-T604.

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.