به وجود آمدن سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی بعد از دادگاه اپل و سامسونگ

به وجود آمدن سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی بعد از دادگاه اپل و سامسونگ

بعد از پایان دادگاه میان اپل و سامسونگ همگی متوجه شدند که ثبت اختراع ها بی مورد نیست و می تواند آینده یک شرکت را رقم بزنند. حالا سوالاتی در مورد آینده تکنولوژی و حق اختراع پیش آمده است.

دلایل متعددی باعث پیروزی اپل بوده اند. اما برد اصلی در قدم اول ثبت اختراع بوده است. ثبت اختراع هایی از نوعی که محیط کاربری را توصیف می کنند. این ثبت اختراع ها در واقع نتایج شکست اپل در دادگاهی در مورد محیط کاربری macintosh بوده است. دادگاه هایی موسوم به look & feel در دهه ۱۹۸۰ برگزار می شد . این دادگاه ها میان اپل و مایکروسافت بود و دلیلش شکایت مایکروسافت از اپل به دلیل نقض کپی رایت در طراحی قسمت هایی از مکینتاش بود که به ادعای مایکروسافت از windows 1.0 کپی شده بود. بعد از ۱۸ سال اپل شروع به ساخت iOS کرد و با ساخت هر قسمت آن را به عنوان اختراع ثبت می کرد تا دوباره جریانات قدیمی تکرار نشوند. البته این کار جلوی کپی کردن شرکت های رقیب را نگرفت و اپل هم در نتیجه از بزرگترین کپی کار یعنی سامسونگ شکایت کرد. اما این اختراع ها تنها در قدم اول برای اپل مفید بودند.

مهم ترین دلیل برد اپل ثبت طراحی دستگاه ها بوده است. دلیلی که عدد بزرگی را به عنوان ضرر به شرکت سامسونگ وارد کرد. مبلغی که سامسونگ باید به عنوان جریمه به اپل پرداخت کند. این کار به خاطر رای دادگاه های آمریکا می باشد. کسی فکر نمی کرد که ثبت اختراع ها روزی این مبلغ ضرر را برای شرکتی به همراه داشته باشد. البته جالب تر این است که قاضی با استفاده از ۳ طرح مربوط به آیفون سامسونگ را متهم کرده است و از طرحی که اپل به خاطرش شکایت کرده بود که به خاطر آیپد بود, استفاده نکرد. در نهایت سامسونگ هم اعتراض هایی برای اختراع های مربوط به محیط کاربری داشت که تمامی آن ها رد شد.

اپل تا به حال برای iOS دادگاهی برگزار نکرده بود, اما سابقه اش برای مک یکی از دلایل بردش بود. اپل در سال ۲۰۰۰ تمامی حق اختراع های مربوط به iMac را ثبت کرد تا عرضه ای بدون مشکل داشته باشد.

اما چه چیزی برای مشاهده باقی می ماند؟ آیا سامسونگ به گذشته باز خواهد گشت و از طرح های خود استفاده خواهد کرد؟ این پرونده از سال ۲۰۱۰ آغاز شد. زمانی که تلفن های آندورییدی در حال رشد بودند. در آن زمان اپل احساس خطر کرده بود و رقبایی همچون htc, lg و نوکیا در حال رشد خوبی بودند. اما سامسونگ با کپی برداری در ابتدای لیست قرار داشت. که این کارش منجر به شکایت اپل شد.

این دادگاه به پایان رسیده است, اما زمانی برای اعتراض سامسونگ باقی مانده است. باید منتظر ماند و دید که سامسونگ چگونه اعتراض خواهد کرد و یا حاضر به پرداخت مبلغ خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights