دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت – شماره ۶

با سلام خدمت کاربران گرامی انجمن تخصصی آیفون

همانند هفته های قبل، شما را به مطالعه گزیده ای از اخبار هفته گذشته دعوت می کنیم.

مطالبی که در این هفته نامه خواهیم داشت: 

 

  • نقص بالقوه پروتکل SMS در iOS و واکنش اپل
  • اپل به پر ارزش ترین شرکت تاریخ تبدیل شد
  • App Store در هر ثانیه ۱۰۰۰ دلار می فروشد+اینفوگراف
  • آغاز ثبت نام برای دانلود با تخفیف ویندوز ٨
  • آماری تامل برانگیز :۹۲ درصد از برترین App های iOs هک شده اند + اینفوگراف
  • نسخه نهایی ۱۰.۸.۱ Mountain Lion منتشر شد
  • انتظار عرضه نسل جدید کیندل فایر در کنفرانس آمازون
  • لوگوی مایکروسافت بعد از ۲۵ سال تغییر کرد
  • سامسونگ نسخه دانش آموز گاکسی تب ۷ اینچی را عرضه کرد.
  • ۱۳ زبان جدید به Voice Search آندرویید اضافه می شوند
  • شرکت اپل در سود آوری همچنان پیشتاز است
  • تصاویر دقیقی از درگاه ارتباطی جدید اپل منتشر شد.
  • تصویری از کابل ورودی usb نسل بعدی آیفون منتشر شد


 

  • نقص بالقوه پروتکل SMS در iOS و واکنش اپل

 

دیروز هکر معروف Pod2g در ارتباط با “نقص بالقوه پلت فرم ارسال پیام در iOS و امکان ایجاد تداخل در پیام های دریافتی”، هشدار داد. قضیه از این قرار است که در سرویس پیام کوتاه پروتکلی وجود دارد که اجازه تغییر آدرس و یا شماره تلفن مبدا ارسال پیام را به کاربر می دهد. به این ترتیب افراد سودجو می توانند با دسترسی به این پروتکل و تغییر آدرس، اطاعات شخصی فرد صاحب گوشی تلفن نظیر اطلاعات حساب بانکی را سرقت کنند. البته Pod2g معتقد است که تمام تلفن های همراه از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند ولی آیفون از جمله گوشی های هوشمندی است که با این پروتکل همخوانی دارد.
امروز اپل، تنها پس از چند ساعت، توضیحاتی در این مورد ارائه کرده است. در این بیانیه در مورد محدودیت های سرویس ارسال پیام کوتاه (SMS) و امنیت بالای iMessage توضیحاتی ارائه شده است.
در این بیانیه که توسط یکی از سخنگویان اپل در اختیار Engadget قرار گرفته، آمده است:

 

مسائل مربوط به امنیت برای Apple بسیار مهم است. اگر به جای SMS از iMessage استفاده کنید، آدرس هایی که برای پاسخ به پیام فراهم شده اند، کنترل می شوند و به این ترتیب جلوی سوء استفاده افراد کلاه بردار گرفته می شود. یکی از محدودیت های پیام کوتاه این است که اجازه ارسال آدرس تقلبی را به هر تلفنی می دهد. بنابر این از کاربران اپل می خواهیم اگر از طریق SMS به وب سایت با آدرس ناآشنایی هدایت شدند، خیلی مواظب باشند

.

در گزارشی که در Loop منتشر شده، Jim Dalrymple به یکی از نقاط کلیدی بیانیه اپل اشاره می کند. “نقص پیام کوتاه مختص اپل و آیفون نیست و تمام تلفن های همراه با این مشکل روبرو هستند.”
این ضعف به iPhone مربوط نیست، بلکه مشکل از تکنولوژی SMS است. تمام تلفن های هوشمند که از SMS استفاده می کنند، ممکن است قربانی چنین حملاتی شوند.
iMessage اپل، پلت فرمی است که تحت مالکیت اپل قرار دارد و کاربران را از این چنین سوء استفاده هایی که با کمک پرتوکل قدیمی SMS انجام می شود، در امان نگاه می دارد.
پس اگر تا کنون iMessage را فعال نکرده اید، حتما این کار را انجام دهید و در عین حال موقع ارسال اطلاعات شخصی از طریق SMS مراقب باشید.

 

  • اپل به پر ارزش ترین شرکت تاریخ تبدیل شد

 

با افزایش شایعات پیرامون نسل بعدی آیفون و آیپد مینی٬ دقایقی پیش سهم اپل در بازار بورس با یک افزایش بزرگ روبرو شد و این افزایش اپل را به پر ارزش ترین شرکت تاریخ تبدیل کرده است. در تغییرات اخیر بورس ٬ سهم اپل از میزان ۶۶۰ دلار در هر سهم گذشت و ارزش اپل نیز به ۶۲۰ میلیارد دلار تبدیل شده است. یادتان می آید این همان شرکتی است که شانزده سال پیش با خطر ورشکستگی روبرو بود.
مایکروسافت که هم اکنون ۲۵۷ میلیارد دلار ارزش دارد در دسامبر ۱۹۹۹ دارای ارزش معادن ۶۱۸ میلیارد بود و هم اکنون اپل با گذشت از این میزان٬ با پر ارزش ترین شرکت تاریخ تبدیل شده است. براساس بررسی ها اگر سهم مایکروسافت با رکورد مواجه نشده بود هم اکنون این شرکت دارای ۸۴۲.۵ میلیارد دلار ارزش بود. 
باید به تیم کوک و تیم مدیریت اپل تبریک گفت. 

 

  • App Store در هر ثانیه ۱۰۰۰ دلار می فروشد+اینفوگراف

 

مطمئنا همه شما با appstore اشنایی کاملی دارید فروشگاه اینترنتی app های شرکت اپل که به طور پیشفرض بر روی تمام گوشی و تبلت های این شرکت موجود است اما در این مقاله قصد داریم توجه شما را به امارهایی جالب در مورد آن جلب کنیم.

AppStore هم اکنون در خود ۶۵۰۰۰۰ App را در خود جای داده است این بدان معنا است که که اگر بخواهید تنها نام این App ها را بدون وقفه بخوانید یک هفته وقت می برد ! از زمانی که AppStore افتتاح شده است اپل حدود ۵.۵ میلیارد دلار به دولوپرها به خاطر فروش برنامه هایشان پرداخت کرده است! هم اکنون نیز AppStore در هر ثانیه ۱۰۰۰ دلار می فروشد!

تعداد Apple id های لپل هم در حدود ۴۰۰ میلیون البته بنا به گفته خود شرکت می باشد که از این حیث نیز تنها ف ی س ب و ک ۸۰۰ میلیونی را بالای سر خود می بیند!

این هم از اینفوگرافی در مورد AppStore

 

 

 

  • آغاز ثبت نام برای دانلود با تخفیف ویندوز ٨

 

با نزدیک شدن به عرضه ویندوز ٨، مایکروسافت ساعاتی پیش اعلام کرد که کاربران کنونی ویندوز ٧ که ویندوز خود را بعد از ٢ جون ٢٠١٢ خریده اند می توانند هم اکنون برای دریافت ویندوز ٨ پرو با قیمت ١۴.٩٩ دلار ثبت نام کنند تا ویندوز خود را در ٢۶ اکتبر تحویل بگیرند و همچنین آن دسته از کاربران که ویندوز ٧ خود را قبل از ٢ جون ٢٠١٢ خریده اند نیز می توانند ویندوز ٨ را با قیمت ٣٩.٩٩ دلار تهیه کنند.

کاربران کنونی ویندوز ٧، تا ٢٨ فوریه ٢٠١٣ مهلت ثبت نام برای آپگرید ارزان تر به ویندوز ٨ را خواهند داشت . مایکروسافت اعلام کرده است که با ورود به سایت windowsupgradeoffer می توان این تبت نام را انجام داد.

 

  • آماری تامل برانگیز :۹۲ درصد از برترین App های iOs هک شده اند + اینفوگراف

 

در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که امنیت برنامه هایی که از ان ها استفاده می کنیم به چه اندازه پایین است. اگرچه در این میان ios از امن ترین پلتفرم ها به شمار می رود اما در این پلتفرم هم روزانه بسیاری از بازی ها کرک می شوند اگر بخواهیم اندروید را نیز به عنوان یکی از محبوب ترین پلتفرم ها بررسی کنیم که اوضاع آن بسیار بدتر ازios می باشد.

piracy یا استفاده غیرقانونی از چیزی بدون اجازه ناشر از مدت ها قبل از به وجود آمدن appstore نیز رواج داشته است اما با گذشت سال ها نیز هنوز روش موثری برای مقابله با آن به وجود نیامده است . در تحقیق جدیدی که توسط شرکت Arxan انجام گرفته است از ۱۰۰ برنامه موجود در top paid اپ استور ۹۲ برنامه ان هک شده است این امار برای google play بسیار بدتر می باشد و تمامی ۱۰۰ App برتر google play هک شده اند. هک کردن App ها محدود به برنامه های پولی نیست و طبق تحقیقات انجام شده ۴۰ درصد از App های رایگان Appstore و ۸۰ درصد App های رایگان Google play نیز هک شده اند که عمدتا برای remove کردن تبلیغات و اضافه کردن Feature های بیشتر صورت گرفته است 

توجه شما را به اینفوگرفی در این مورد جلب می کنیم:

همان طور که میبینید با وجود تمام مشکلاتی که بر سر راه دولوپر ها وجو دارد این صنعت در سال ۲۰۱۱ ، ۸.۵ میلیارد دلار درامد زایی کرده است و انتظار می رود که این عدد در سال ۲۰۱۶ به ۴۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کند، امیدواریم که امکانات و فرهنگ خریدن App های موبایل نیز به زودی در ایران فراگیر شود.

 

  • نسخه نهایی ۱۰.۸.۱ Mountain Lion منتشر شد

 

پس از انتشار دو نسخه آزمایشی٬اپل آپدیت شیر کوهی ۱۰.۸.۱ را منتشر کرد. این آپدیت در Software update با حجم بسیار کم ۷.۲۸ مگابایتی در دسترس خواهد بود. 

در نسخه برخی باگ ها برطرف شده و موارد خاص زیر نیز با بهبود هایی مواجه شده است

  • بخش Active Directory در سافاری
  • بهبود در سازگاری با اکانت Microsoft Exchange در میل
  • حل مشکلات سافاری در اتصال به PAC Proxies
  • smb
  • usb
  • وایرلس و صدا هنگام اتصال به نمایشگر Thunderbolt
  • حل مشکلات ارسال پیام در iMassage

نسخه ۱۰.۸ برای برخی دستگاه ها باعث افزایش مصرف باطری شده بود که انتظار می رفت در این آپدیت این مشکل حل شود٬ هنوز از سمت اپل تایید نشده که در ۱۰.۸.۱ این مشکل برطرف شده است یا خیر

در مورد مشکل باطری براساس تست هایی که شده در ۱۰.۸.۱ مصرف باطری کمی بهتر شده٬ اما این میزان عمر باطری٬ هنوز به اندازه ۱۰.۷.۴ نیست

عدد آخری با شماره ساخت ۱۲b19 مربوط به نسخه فاینال ۱۰.۸.۱ است

 

  • انتظار عرضه نسل جدید کیندل فایر در کنفرانس آمازون

 

آمازون روز گذشته با ارسال دعوت نامه ای به برنامه نویسان و شبکه های خبری اعلام کرد که کنفرانسی را در ۶ سپتامبر در سانتا مونیکای کالیفرنیا برگزار خواهد کرد. همانطور که می دانیم تبلت آمازون٬ کیندل فایر که بدون شک در میان تبلت های بی فروغ آندرویدی در سال گذشته٬ موفق ترین مدل بوده است در چند ماه اخیر با عرضه گالاکسی نکسوس محصول مشترک گوگل-ایسوس٬ با یک رقیب قدرتمند در بازار مواجه شده است بنابراین می توان حدس زد که در کنفرانس ۶ سپتامبر آمازون باید منتظر معرفی نسل جدید Kindle fire باشیم. 

براساس اخباری که گذشته داشتیم٬ امازون امسال قصد عرضه چندین مدل Kindle fire را برای ورود به میدان جنگ تبلت ها دارد٬ مدل هایی که با سایز های مختلف از جمله ده اینچی عرضه خواهد شد و البته انتظار عرضه نسل جدید کتابخوان Kindle e-Reader نیز می رود. بصورت دقیق تر مبنی بر گزارشی که در ماه جولای منتشر شد٬ می توان گفت که آمازون قصد دارد که سه تبلت را امسال منتشر کند که شامل یک تبلت با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ بدون دوربین٬ یک تبلت با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ بهمراه یک دوربین و در نهایت یک تبلت نیز با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ بهمراه یک دوربین و قابلیت ۴G ارائه می شود. 
همچنین تصور می شود آمازون به فروش تبلت کنونی Kinde fire با ۵۰ دلار کاهش قیمت ادامه می دهد و احتمالا بعد از عرضه نسل یا نسل های جدید Kinde fire ٬ کیندل فایر نسل گذشته با قیمت ۱۴۹ دلار در بازار در دسترس خواهد بود. 
کنفرانس آمازون در حالی در ۶ سپتامبر برگزار خواهد شد که براساس پیش بینی ها٬ این کنفرانس یک هفته قبل از کنفرانس اپل خواهد بود که در آن قرار است نسل بعدی آیفون و یا شاید آیپد مینی معرفی خواهد شد.

 

  • لوگوی مایکروسافت بعد از ۲۵ سال تغییر کرد

 

سال ۲۰۱۲ ٬ سال سرنوشت سازی برای مایکروسافت است. در این سال رابط مترو که به نام رابط ویندوز ۸ تغییر نام داده شده است در تمامی بخش های مایکروسافت نفوذ کرده است٬ رابط مترو از ویندوز فون آغاز به کار کرد و پس از ورود به رابط xbox ٬ به رابط اصلی ویندوز ۸ تبدیل شد و در نهایت نیز به آفیس ۲۰۱۳ راه یافت و این تغییرات تا جایی بود که لوگوی ویندوز و سایت مایکروسافت هم بوی مترو به خود گرفت٬ دقایقی پیش سایت مایکروسافت لوگوی جدیدی به خود دید و این لوگو نشان دهنده تغییر لوگوی مایکروسافت پس از ۲۵ سال بود٬ بله درست حدس زدید لوگوی جدید مایکروسافت پس از ۲۵ سال تغییر کرد و بوی رابط کاربری مترو به خود گرفت. لوگوی جدید مایکروسافت از چهار مربع تشکیل شده است که live title های رابط مترو را به یاد می اندازد. 
در نهایت باید گفت حرکت همه جانبه مایکروسافت سمت رابط مترو یا باعث موفقیت دوباره این شرکت می شود یا ضرر های بزرگی را نصیب این شرکت می کند . 

مایکروسافت برای معرفی لوگوی جدیدی ویدیویی را در یوتیوب قرار داده است. می توانید از اینجا این ویدیو را مشاهده کنید

 

  • سامسونگ نسخه دانش آموز گاکسی تب ۷ اینچی را عرضه کرد.

 

سری گالکسی تب سامسونگ شاید پرفروش ترین یا بهترین نباشد ولی مطمئنا میتوانید نیازهای کاری خود را برطرف کنید آن هم با یک قیمت بسیار معقول.این سری تبلت ها در سایز های مختلف از ۷ اینچ تا ۱۱.۸ اینچ که به زودی به بازار خواهد آمد ، عرضه می شود

سامسونگ امروز برای افزایش فروش خود برای کوچکترین تبلت این سری یعنی مدل ۸ اینچی آن نسخه جدید برای دانش آموزان عرضه کرد که می تواند برای این قشر بسیار با صرفه باشد.قیمت این نسخه نیز همانند نسخه اصلی این تبلت از ۲۴۹ دلار برای تبلت ۸ گیگابایتی شروع می شود با این تفاوت که با آن یک کیبورد وی ک USB کانکتور نیز عرضه می شود.

در کنفرانس این نسخه گفته شد که برای تایپ راحت تر و سریع تر یک کیبورد و همچنین یک usb کانکتور برای اتصال دستگاه هایی همانند هارد اکسترنال ، دوربین و … نیز عرضه خواهد شد که ارزشی حدود ۱۰۰ دلار دارند.

حال یک سوال ایا ما این دستگاه را پیشنهاد می کنیم؟ هم بله هم خیر . اولین رقیبی که در نگاه اول به عنوان جایگزین مطرح می شودNexus 7 خواهد بود که نه تنها از قیمت کمتر بلکه از صفحه نمایش با رزولوشن بالا تر ، پردازنده قوی تر ، نسخه جدید تر اندروید ، پشتیبانی کامل گوگل از آن برای نسخه های اتی Android و کیفیت ساخت و طراحی بهتر نیز بهره می گیرد.

 

در واقع بیش از هرچیز انتخاب این دو به شما بستگی دارد اگر به دنبال هک کردن ، نصب tweak های مختلف هستید مطمئنا گزینه ایده ال شما Nexus 7 خواهد بود اما اگر این قدر ها هم اهل تکنولوژی نیستید و به امکاناتی که اندروید به صورت پیش فرض به شما ارائه می دهد راضی هستید باید گالکسی را انتخاب کنید هم باتری بهتری داردهم قابلیت افزایش میزان حافظه از طریق مموری کارت را دارد هم در دست گرفتن آن راحت تر است و مهمتر از همه اینکه با یک کیبورد و usb کانکتور عرضه می شود!

این نسخه از گالکسی از امروز در اکثر فروشگاه های اینترنتی دنیا همانند Amazon و Best Buy قابل خریداری است.

 

  • ۱۳ زبان جدید به Voice Search آندرویید اضافه می شوند

 

گوگل امروز اعلام کرد که ۱۳ زبان جدید به زبان هایی که توسط اپلیکشن Voice Search آندرویید پشتیبانی می شوند، اضافه شده است. با این حساب، ۴۲ زبان و گویش متعلق به ۴۶ کشور در این اپلیکشن گنجانده شده اند.
با توجه به این آپدیت، انتظار می رود تعداد دستگاه های آندرویید که از این اپلیکشن استفاده خواهند کرد، به ۱۰۰ میلیون عدد خواهد برسد. زبان های جدید عبارتند از:
باسک، بلغاری، زبان ایالت کاتالان، پرتغالی اروپایی، فنلاندی، گالیسی، مجاری، ایسلندی،نروژی، رومانیایی، صربی، اسلواکیایی و سوئدی.

با توجه به لیست بالا اگر شما در اروپا زندگی می کنید، به احتمال زیاد می توانید از Voice Search به زبان کشور خودتان استفاده کنید.
گوگل می گوید:

 

برای ارائه این آپدیت، مجبور به استخدام افراد بومی شدیم تا بتوانیم تلفظ صحیح هزاران کلمه را در دیتا بیس مان داشته باشیم.

قبل از این هم گوگل از تعداد زیادی داوطلب برای جمع آوری کلمات و صداها استفاده کرده بود. گوگل از یک “سیستم یادگیری ماشین” برای پیش بینی نحوه تلفظ برخی کلمات در زبان سوئدی بهره برد.
به نقل از Google، این آپدیت در ۷ روز آینده در اختیار عموم قرار میگیرد. البته تنها دستگاه هایی که مجهز به Android 2.2 و بالاتر هستند می توانند از این نرم افزار استفاده کنند. با توجه به افزایش تعداد زبان های قابل پشتیبانی، شاید در آینده بتوانید زبان گوشی آندروییدتان را روی فارسی تنظیم کنید و از Voice Search استفاده کنید.

 

  • شرکت اپل در سود آوری همچنان پیشتاز است

 

شرکت سامسونگ در سه ماهه اخیر ۵۰ میلیون گوشی هوشمند را برای تحویل به فروشگاههای خود حمل نموده است و این یعنی دو برابر کل گوشیهایی که اپل در همین مدت به فروش رسانده است ، ولی آیا سامسونگ به همان میزان از در آمد بالاتری نسبت به اپل برخوردار بوده است ؟ پاسخ : خیر. 
جالب است بدانیم که شرکت اپل در سه ماهه دوم سال جاری تنها سهمی معادل ۶ درصد از تعداد کل اسمارت فون ها و تبلت های بازار را در اختیار داشته است اما با وجود این ، این شرکت ۴۳ درصد از درآمد کل این بازار را به خود اختصاص داده است.
این مقدار درآمد نیز سود خالص فوق*العاده ۷۷ درصدی را به همراه آورده و این در حالی است که شرکت اپل در سه ماهه جاری نسبت به دیگر فواصل سال — بخصوص در فروش آیفون – رکود تازه ایی را تجربه می کند. بنابراین با وجود موفقیت قابل توجه شرکت سامسونگ در فروش بیشتر گوشیهای هوشمند و در دست داشتن سهم بزرگتری از این بازار، همچنان از نظر سودآوری با شرکت رقیب خود فاصله نسبتاً زیادی دارد ، و قطعا آنچه که برای سهامداران شرکتها حایز اهمیت است سود نهایی حاصل از فعالیت شرکت میباشد نه میزان فروش آن .

آقای مک کورت ، یکی از تحلیلگران نیز در این خصوص معتقد است:
« سود بالا حاصل نوآوری است ، این نوآوری است سود سرشار را به دنبال می آورد … ما تا زمانیکه که سامسونگ سود کمتری نسبت به اپل به دست می آورد از اینکه چه کسی فروش بیشتری دارد نگران نیستیم همانطور که شرکتهای دل و اچ پی سهم بیشتری نسبت به اپل در فروش لپ تاپ دارند ، ولی آیا این مساله ی مهمی است؟» قطعا پاسخ شرکت اپل به این سوال منفی است.

 

  • تصاویر دقیقی از درگاه ارتباطی جدید اپل منتشر شد.

 

تصاویر جدیدی که روز جمعه منتشر شده است نشان دهنده درگاه اتصالی و کابل انعطاف پذیر آن ، هم برای آیپد مینی و هم برای آیفون نسل بعد است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند . نکته ریزی که از تصاویر می توان به آن پی برد این است که اپل ، آیپد کوچکتر را در دو رنگ مشکی و سفید عرضه خواهد کرد . 

تصاویر با کیفیتی که توسط سایت iResQ منتشر شده است به نظر میرسد، کابل انعطاف پذیر داخلی نسل بعدی آیفون و طبق شایعات ، آیپد ۷ اینچ اپل را به نمایش گذاشته است. 

با در نظر گرفتن درگاه اتصالی و جک هدفون با رنگ های سیاه و سفید که در عکس مشاهده میشود ، می توان به این نتیجه رسید که اپل قصد دارد آیپد ۷ اینچی خود را نیز در دو رنگ سفید و سیاه رونمایی کند. و این موضوع با در نظر گرفتن رنگ آی دیوایس هایی که اپل تا به حال ارائه کرده است ،دور از ذهن نیست.

همانگونه که در یکی از تصاویر با وضوح بالا مشخص است و مربوط به درگاه اتصالی با رنگ سفید میباشد ، نسل بعدی آیفون از یک درگاه اتصالی با ۹ پین بهره خواهد برد.طبق اخباری که قبلا منتشر شده بود ، درون درگاه اتصالی جدید ۸ اتصال فلزی کوچک طلایی رنگ مشاهده می شود و یک پوسته فلزی در اطراف خود دارد که عملا آن هم به عنوان یک اتصال عمل میکند و در مجموع تعداد ۹ عدد پین اتصال دهنده درون درگاه وجود دارد .به گفته منبع اصلی خبر ، تغییر درترکیب ظاهری درگاه، که قدرت انتقال اطلاعات را نیز دارد ، باعث کاهش ۶۰ درصدی اندازه این درگاه شده است.

نکته جالب توجه دیگر مربوط به جایگاه جک هدفون میباشد. که در حال حاضر بسیار نزدیک به درگاه ۹ پینی بر روی هر دو مدل از کابل ها قرار گرفته و این خود میتواند دلیلی بر این مدعا باشد که اپل در حال بازسازی موقعیت قطعات در قسمت زیرین آی دیوایس ها می باشد و شباهت زیادی به آیپاد تاچ در جایگیری قطعات ایجاد شده است. در حال حاضر جک هدفون در آیفون ۴ اس و نسل سوم آیپد در قسمت بالایی دستگاه جای گرفته است.

 

  • تصویری از کابل ورودی usb نسل بعدی آیفون منتشر شد

 

پس از شایعات زیاد در مورد ورودی USB نسل بعدی آیفون امروز یک تصویر از کابل کامل که ادعا شده است برای نسل بعدی آیفون می باشد منتشر شده.

 

این کابل بسیار شبیه به تمامی کابل های اپل می باشد. در یک طرف آن یک USB وجود دارد و در طرف دیگر آن ورودی ۸ پین اپل وجود دارد. این محصول در Shenzhen چین ساخته شده است اما هنوز در سایت این شرکت ثبت نشده است. هنوز معلوم نیست که این محصول قرار است یک کابل جایگزین باشد یا محصول اصلی که پیش تر از تولید اصلی ساخته شده است.

در گزارش های قبلی می توانید ورودی ۸ پین را از نزدیک ببینید.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.