مروری برای اینستاگرام ۳

در طول سال های اخیر شبکه اجتماعی Instagram به یکی از محبوب ترین جامعه های مجازی دنیای عکاسان تبدیل شده است. اپلیکیشن اینستاگرام کار خود را در سال ۲۰۱۰ در آیفون آغاز کرد و برای دو سال یک قلمرو اختصاصی برای کاربران ios به حساب می آمد و در چند ماه گذشته با ورود این اپلیکیشن به دنیای متن باز آندروید و سپس خریده شدن توسط فیس بوک٬ کاربران این شبکه اجتماعی عکس ها به بیش از ۸۰ میلیون نفر رسیده است . در چند روزگذشته آپدیت بزرگی برای اپلیکیشن اینستاگرام برای آیفون و آندروید منتشر شد٬ اینستاگرام ۳.۰ مجموعه ای از امکانات هیجان انگیز را به برای کاربران ارائه کرده است . 

در اینستاگرام ۳.۰ بر روی ایجاد تجربه جدیدی در مرور عکس تمرکز شده است که در این میان نمی توان از عوض شدن رابط کاربری آن نیز چشم پوشی کرد. در ادامه به بررسی دقیق تر تغییرات این ورژن می پردازیم . 

  • قابلیت Photo Maps

اگر می خواهید پیش از همه چیز٬ با مهمترین قابلیت این آپدیت آشنا شوید٬ باید قابلیت Photo Maps را به شما معرفی کنم. این قابلیت راه جدیدی در مرور عکس ها در Instagram است. گزینه Photo Maps در این آپدیت بر روی پروفایل کاربران ظاهر شده است و به آنان این اجازه را می دهد که عکس های خود را بر روی نقشه طبقه بندی کنند و در میان دوستانشان به اشتراک گذارند. عکس ها بر طبق تک جغرافیایی که به نام geotagged شناخته می شوند مکان خود را در نقشه می یابند٬ البته امکان جالبی که در این قابلیت نهفته است٬ امکان حذف مستقیم تصاویر دارای تگ از نقشه است٬ بدین صورت که حتی اگر عکس ها دارای تگ مکان خاصی باشد براحتی می توان مشخص کرد که عکس بر روی نقشه ظاهر نشود. 
اجازه بدهید بیشتر پیرامون این قابلیت صبحت کنیم. در اولین ورود به Photo Maps از کاربران خواسته می شود به منظور ارسال عکس ها بر روی نقشه مروری بر عکس هایی با تگ جغرافیایی که در گذشته در این شبکه به اشتراک گذاشته اند داشته باشند . متاسفانه عکس هایی که در گذشته بدون تگ جغرافیایی در اینستاگرام قرار داده شده است امکان ارسال بر روی نقشه را ندارند. 

پس از آن لیستی از عکس هایی که با تگ جغرافیایی گرفته است در صفحه ظاهر می شود٬ کاربر می توان با انتخاب هر عکس ٬ اطلاعات را به نقشه ارسال کند و یا به راحتی می توان با عدم انتخاب هر عکس یا تمامی عکس ها٬ آنان را نقشه دور نگاه داشت. البته این نکته مهم است که بدانید در صورت عدم ارسال هر عکس به روی نقشه٬ عکس به طور دائم از اینستاگرام حذف خواهد شد و برای انتشار مجدد آنها٬ راهی جز آپلود مجدد در دسترس نخواهد بود . 

برای انتشار هر عکس جدید با تگ جغرافیایی یا همان geotagged در اینستاگرام کافیست مراحل به اشتراک گذاری عکس را به طور معمول تا آخرین بخش طی نمایید و سپس در آخرین بار با روشن کردن گزینه Add to your Photo Map٬ عکس را به نقشه بفرستید. با اینکار آدرس مکانی که عکس در آن گرفته شده یا بصورت مستقیم از Gps دریافت می شود یا از Metadata عکس استفاده می شود.

 

اما اگر شما بخواهید که قابلیت photo maps دقیق تر از یک آدرس ساده روی نقشه را از شما نشان دهد می توانید به طور دستی این کار را انجام دهید٬ به طور مثال شما می خواهید نام یک رستوران٬ فروشگاه یا یک مکان خاصی همراه با عکس و مشخصات آن روی نقشه به اشتراک گذشته شود٬ برای این کار در صفحه نهایی اشتراک گذاری خواهید دید که گزینه ای زیر Add to your Photo Map ظاهر شده است که می توانید نام یک مکان مشخص را بصورت دستی یا از روی اطلاعات gps در آن وارد کرده. با اینکار پس از باز کردن عکس ها مکان خاصی که مشخص شده در بالای هر عکس ظاهر می گردد.



برای دیدن عکس های دیگر کاربران اینستاگرام بر روی نقشه تنها کافیست وارد پروفایل آنان شوید و روی گزینه photo map کلیک کرده و سفری در مکان هایی که آنان حضور داشته اند را داشته باشید. لازم به ذکر است به دلیلی که این قابلیت به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است هنوز بسیاری از کاربران٬ عکس های خود را روی نقشه قرار نداده اند . 
در نهایت شاید این سوال پیش آید که اگر عکسی در گذشته گرفته شده است بعد از آپلود در اینستاگرام امکان ارسال آنها روی نقشه وجود دارد یا خیر٬ در جواب باید بگویم که اگر در هنگام گرفتن عکس به اینترنت متصل بوده باشید و همچنین Location service دیوایس شما نیز On بوده باشد٬ اطلاعات مکانی عکس بر روی Metadata عکس ذخیره خواهد شد و بعد از آپلود کردن در اینستاگرام این برنامه مکان عکس را تشخیص خواهد داد. 

  • ظاهر و تجربه جدید در اینستاگرام

زمان آن فرا رسیده است که کمی پیرامون رابط کاربری جدید اینستاگرام ۳ صحبت کنیم. 
بخش پروفایل کاربران با یک تغییر بزرگ مواجه شده است. در دید اول متوجه خواهید شد که سایز عکس های کاربران در کنار هم بزرگ تر شده است که این مرور کلی عکس را آسان تر می کند علاوه بر آن همانطور که قبلا اشاره شد گزینه Photo Map نیز به پروفایل اضافه شده است . صفحه نهایی آپلود نیز تغییرات زیادی داشته است بطور مثال شبکه های اجتماعی مختلف که می توانید عکس ها را به آن رسال کنید در طبقه بندی های منظم تری قرار گرفته اند و همچنین بخش Add to your photo map نیز به این صفحه اضافه شده است. اندازه فونت بخش توضیحات نیز کمی بزرگتر شده است . 

علاوه بر اینها٬ تغییرات و قابلیت های دیگری را در اینستاگرام ۳ مشاهده خواهیم کرد٬ از قبیل 

  • اسکرول بی نهایت: در اینستاگرام ۳ بعد از اسکرول و مرور عکس ها تا پایین صفحه٬ نیازی نخواهیم داشت که روی کلید ” Load more ” زده و ادامه صفحه به صورت اتوماتیک بارگیری خواهد شد .
  • سرعت بیشتر: در این آپدیت سرعت بارگیری و پردازش اطلاعات بیشتر شده است
  • گزارش اسپم ها: در اینستاگرام به مانند تمامی شبکه های اجتماعی ترول های زیادی هستند که با ارسال اسپم٬ قصد مزاحمت یا ایجاد تشنج جو موجود را دارند. در اینستاگرام ۳ می توانید براحتی اسپم ها را مدیریت این شبکه گزارش کنید.

در نهایت می توان گفت که اینستاگرام ۳ تجربه بهتری را در به اشتراک گذاری دنیا های درون عکس به کاربران می دهد٬ شما در اینستاگرام خواهیم دید !

Instagram در Apple Store

برچسب ها:

دیدگاه ها ۱

  1. کیان

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ ۹:۵۹ ق٫ظ

    toro khoda dar morede instagram chizi nanevisin va nagin farda haminam filter mikonam itunes ke iran filter kard inam filter kone iphone be hich dardi nemikhore shabakeye nasle 3 mokhaberati ke nadarim hich itunes ham filter shod

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights