دنیای تکنولوژی در هفته ای که گذشت – شماره ۴


  1. با سلام خدمت کاربران گرامی انجمن تخصصی آیفون

    همانند سری قبل، شما را به مطالعه گزیده ای از اخبار هفته گذشته دعوت می کنیم.

    مطالبی که در این هفته نامه خواهیم داشت: 


    ● بررسی صفحه نمایش ثانویه iPad در اسمارت کاور توسط اپل

    ● صحبت های شنیدنی Scott Forstall در دادگاه میان اپل و سامسونگ

    ● استیو جابز ، با تولید آیپد ۷ اینچ موافق بود

    ● آیفون، طرحی بدیع یا غیرقابل اجتناب!

    ● Google Now به ios می آید

    ● انتشار یک سند ۱۳۲ صفحه ای از سامسونگ بر علیه سامسونگ

    ● آغاز به کار شارپ برای تامین صفحه نمایش آیفون نسل بعدی

    ● استقبال گرم کاربران از لوبیای ژله ای

    ● چرا اپل اپلیکیشن یوتیوب را از iOS 6 حذف کرد ؟

    ● Office Store در راه است

    ● اندازه صفحه نمایش آیفون نسل بعد تائید شد

    ● ضخامت آیفون نسل بعد، ۱۸٪ نازک تر از آیفون ۴s

    ● اپل به دنبال خرید The Fancy

    ● مایکروسافت اسم Metro را عوض خواهد کرد


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● بررسی صفحه نمایش ثانویه iPad در اسمارت کاور توسط اپل

    با توجه به توسعه هرچه بیشتر تبلت ها در دنیای تکنولوژی، امروز اپل با ثبت اختراع جدید خود در دفتر اسناد ایالات متحده گامی بزرگ در عرصه تبلت ها برداشت، این اختراع یک صفحه نمایش ثانویه در آیپد است که در اسمارت کاور جاسازی شده است، ظاهراً اپل علاقه ی زیادی به استفاده بهینه از فضا پیدا کرده است. در این صفحه نمایش ثانویه که لمسی ست به عنوان مثال می توان از آن به عنوان یک کیبورد روان استفاده کرد. البته این تنها یکی از موارد مورد استفاده است. تا این جای کار همه چیز عادی ست، اما نه، برای این کار نیاز به یک صفحه نمایش قابل انعطاف است که در دنیای تکنولوژی بعید است که خبری از این صفحه نمایش ها را ندیده باشیم، نحوه اتصال این کاور هوشمند چیزی شبیه همان MagSafe مکبوک هاست. ( درگاه شارژ )

    علاوه بر این موارد ذکر شده، در تصاویر چیزی را می بینیم که می توان صفحه نمایش آیپد را بزرگ تر نشان دهد، در عکس زیر یک ردیف دیگر از آیکان برنامه ها در اسمارت کاور قابل مشاهده است. همچنین می توان فیلم ها، ادیت عکس ها و … را بدون اینکه دستمان جلوی چشممان را بگیرد انجام دهیم، البته برای دیدن فیلم،دیگر اسمارت کاور رو به روی ما نیست، برای این نحوه ی استفاده، گزینه های کنترل فیلم، در پشت کاور تعبیه شده است. شاید با خود بگویید که این همان ایده مایکروسافت در تبلت های SurFace است، اما نه تنها این مورد درست نیست ، بلکه این ایده از طرف اپل طرح کاربردی و بهتری را نسبت به چیزی که تبلت های سرفیس دارند نشان می دهد. ظاهراً گام اپل هوشمند تر بوده است، اسمارت کاوری که چند منظوره می باشد و از این به بعد نام اسمارت لایق این کاور است. با توجه به عکس ها به نظر می رسد این کاور همراه با یک قلم است، قلمی برای کارهای گرافیکی.

    ظاهراً بر روی این اسمارت کاور جدید، می توان قرار ملاقات و چیزهایی که روزانه باید در ذهنمان بماند را مشاهده کنیم، مواردی که ما در صفحه اصلی آیپد آن ها را تعبیه و در اسمارت کاور آن را مشاهده می کنیم. این یک گام بزرگ در توسعه ی تبلت هاست.





    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● صحبت های شنیدنی Scott Forstall در دادگاه میان اپل و سامسونگ

    هم اکنون دادگاه شرکت های اپل و سامسونگ در حال برگزاری می باشد. Scott Forstall مسئول بخش iOS صحبت هایی در مورد پروژه آیفون کرده است که در ادامه آن ها را می خوانید.
    طبق صحبت های Forstall استیو جابز در سال ۲۰۰۴ به او اعلام کرد که می خواهد یک دستگاه بسازد که حتی یک نفر هم خارج از شرکت از آن اطلاع نداشته باشد. وی به Forstall اعلام کرد که در صورت قبول پروژه باید قید آخر هفته و تعطیلات را تا چند سال بزنی. پروژه بسیار محرمانه بود طوری که از در اتاق استیو جابز هم بیرون نرفت. برای لو نرفتن پروژه استیو جابز آن را پروژه بنفش نام گذاری کرد. آن ها یک اتاق را برای طراحی اختصاص دادند و برروی در آن عکس های کشتی گیران را نصب کردند که کارمندان شک نکنند. حالا وضعیت کمی تغییر کرده است. هم اکنون ۱۰۰۰ نفر ایرادات را اعلام می کنند و ۱۰۰۰ نفر دیگر مستقیما برروی iOS کار می کنند. یعنی ۲۰۰۰ نفر تنها برروی iOS کار می کنند. در میان صحبت ها, Forstall ایمیلی از سال ۲۰۱۱ را به همگان نشان داد. این ایمیل از سوی Eddy Cue مسئول بخش iTunes بود که گفته بود بعد از کار کردن با یک Galaxy Tab ۷ اینچ دیگر به آیپد علاقه ندارد که این ایمیل احتمال عرضه آیپد ۷ اینچی را قویتر می کند. اما در بخش دیگر صحبت, Scott اعلام کرد که استیو جابز علاقه زیادی به یک تبلت ۷ اینچی داشت. او بارها اعلام کرد که ما کاری به تبلت های ۷ اینچ نداریم اما در پشت صحنه او علاقه زیادی به تبلت ۷ اینچی داشت.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● استیو جابز ، با تولید آیپد ۷ اینچ موافق بود


    طبق نظرات و انتقادات ارایه شده ،به نظر میرسید که تبلتهای ۷ اینچی هرگز موفق نخواهند شد و اپل هم هرگز وارد بازار تبلت های ۷ اینچی نخواهد شد.ولی برخلاف تمام این نظرات شاهد آن هستیم که گویا Steve Jobs طی ایمیلی به Eddy Cue ، موافقت خود را برای تولید آیپد ۷ اینچ اعلام کرده بود.The Verge، که در حال حاضر در دادگاه شهادت Scott Forstall حضور دارد گزارش میدهد :

     

    شگفت انگیزه . Forstall هم اکنون یک ایمیل مربوط به سال ۲۰۱۱ را از طرف Eddy Cue نشان داد . این ایمیل حاوی یک مقاله از طرف یک روزنامه نگار بود که پس از استفاده از Galaxy Tab سامسونگ ، در مزمت آیپد نوشته شده بود و از طرف Cue برای استیو جابز فرستاده شده بود.Cue در این ایمیل نوشته بود که : بعد از استفاده از Samsung Galaxy Tab مجبور شدم با بسیاری از نظراتی که در ذیل این مقاله آمده بود موافقت کنم …..من معتقدم که یک بازار برای تبلت های ۷ اینچی وجود دارد و ما باید محصولی در این بازار داشته باشیم.جالب اینجاست که این موضوع بار ها با استیو جابز در میان گذاشته شده بود ولی در آخرین بار به نظر می آمد که او مشتاق به ارایه چنین محصولی باشد.

    بر طبق گزارشات iMore ، بعد از گذشت یک ماه از شایعات مربوط به ارایه آیپد ۷ اینچ ، حال به نظر میرسد که دوازدهم سپتامبر ، در مراسم media event آیپد ۷ اینچ ،همراه با آیفون جدید معرفی خواهد شد. مدت کوتاهی بعد از انتشار این آخبار iMore آن را تایید کرد. باید منتظر ماند و دید.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● آیفون، طرحی بدیع یا غیرقابل اجتناب!

    امروز سومین روز از دادگاه سامسونگ و اپل برگزار شد. در روز اول سامسونگ، اپل را متهم به سو استفاده از طرح های شرکت سونی کرد. اپل این ادعا را با ارائه مدارکی که نشان می داد طراحی آیفون از Prototype موسوم به Purple متولد شده رد کرد. در روز دوم با خبر شدیم که وکلای سامسونگ مدارک مربوط به طرح Jony را در اختیار رسانه ها قرار دادند که این موضوع باعث عصبانیت قاضی پرونده شد. همچنین شاهدانی نیز برای پاسخگویی به سوالات به جایگاه احضار شدند.
    در روز سوم، شاهدان بیشتری به جایگاه فرا خوانده شده اند. در بین این افراد نام Peter Bressler، طراح صنعتی و Susan Kare، طراح آیکون های Macintosh به چشم می خورد.

    – اگر اکنون طراحی آیفون بدیهی به نظر می رسد، همیشه این گونه نبوده است.

    Peter Bressler رییس سابق جامعه ی طراحان صنعتی آمریکا می گوید:

     

    اپل خالق طرحی است که هم اکنون بدیهی و واضح به نظر می رسد. ولی معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷، نقطه ای غیرقابل انکار و انقلابی در طراحی تلفن های همراه و تبلت هاست. چیزی جدید و متفاوت، توسط اپل عرضه شد و اگر هم اکنون این طراحی واضح و بدیهی به نظر می رسد تنها به علت دقیق و بی نقص بودن آن است.

    هم چنین به نظر Bressler، طراحی تلفن ها و تبلت های سامسونگ، پس از سال ۲۰۰۷ به آیفون و آیپد بسیار شبیه شد. برای نشان دادن این موضوع Bressler، دو خط زمانی، یکی برای محصولات اپل و دیگری برای محصولات سامسونگ می کشد. به نظر می رسد طراحی Samsung، همراه با تغییرات iPhone دستخوش تغییر شده است.


    جواب سامسونگ به این ادعا این گونه است که طراحی تلفن های همراه از نظر شکل و اندازه به یک سمت و سو می رود و حتی این روند قبل از معرفی آیفون نیز وجود داشته است. البته Bressler این ادعا را رد می کند و به عنوان مثال نقض از Lumia 800 نام می برد. این تلفن از نظر اندازه، شکل و رنگ با آیفون متفاوت است و با این حال مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.
    در بخش دیگری از سخنانش، Peter Bressler به شکل اسپیکر آیفون اشاره می کند و معتقد است:

     

    پس از معرفی آیفون، شکل اسپیکرهای موبایل های سامسونگ که قبل از این عجیب و غریب بودند، شباهت زیادی به اسپیکر آیفون پیدا کردند.

    البته سامسونگ تمام این ادعاها را رد می کند.

    – کپی برداری از چیدمان و شکل ظاهری آیکون های اپل

    شاهد بعدی اپل، Susan Kare است. وی بسیاری از المان های رابط کاربری سیستم عامل مکینتاس قدیمی را طراحی کرده است. او به جایگاه فرا خوانده شده است تا در ارتباط با رابط کاربری آیفون، مخصوصا در مورد گوشه های گرد آیکون ها، شیوه چیدمان آنها و همچنین Status Bar در بالای صفحه نمایش صحبت نماید. 
    سامسونگ در تلاش است تا اثبات کند، چیدمان فعلی آیکون ها به این دلیل است که بهینه ترین نحوه چینش و استفاده ار این آیکون ها بدین شکل است و این مسئله ارتباطی به design اپل ندارد. برای رد این ادعا، Kare موبایل های Nokia N9،BlackBerry Storm 2 و Meizu M8 را مثال میزند. چینش آیکون های این دستگاه ها به آیفون شبیه است منتها در طراحی به صورت قابل ملاحظه ای با آیکون های آیفون متفاوت هستند.
    Kare می گوید:

     

    شکل و شمایل آیکون های آیفون در بسیاری از اوقات بدون کم و کاست توسط سامسونگ کپی شده اند. در این میان می توان به آیکون Photos اشاره کرد.

    در هر دو آیکون از تصویر یک گل آفتاب پرست استفاده شده است.

    – بدیع یا غیرقابل اجتناب مسئله این است.

    تمام این سه روز دادگاه را می توان در چند جمله خلاصه کرد. سامسونگ می خواهد اثبات کند که آیفون و رابط کاربری آن “خاص” نیستند و تنها، نتیجه سیر تکاملی تلفن های هوشمندند. 
    از سوی دیگر، اپل در تلاش است تا چیزی کاملا متفاوت را اثبات کند. این که اگر اکنون طراحی آیکون بدیهی به نظر می رسد، همیشه این گونه نبوده و از نظر مشخصات ظاهری راه های دیگری (به جر شباهت به آیفون) برای طراحی تلفن همراه وجود دارد.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● Google Now به ios می آید

    با سرویس صوتی Google Now در کنفرانس Google I/O و جریان معرفی آندروید ۴.۱ آشنا شده ایم٬ دستیار صوتی که تقریبا به مانند سیری پاسخگوی درخواست های صوتی کاربران است. 

    در معرفی آندروید ۴.۱ گفته ایم 

     

    در جیلی بین Google new دستیار هوشمند شما خواهد بود. او به شما قبل از آنکه بیرون روید وضعیت هوا را می گوید و یا ترافیکی که انتظار هست برای سر راه شما باشد را به شما اطلاع می دهد. حتی این دستیار هوشمند با توجه به زمانی که در راه برای رسیدن به مقصد هستید پیشنهاد می دهد که چه موقع از خانه خارج شوید. این دستیار نیز از نتایج تیم های ورزشی مورد علاقه شما خبر دارد و حتی زمان بلیط های هواپیمای شما را نیز به شما یادآوری می کند

    کاربران ios می توانند خوشحال باشند که گوگل ساعاتی پیش اعلام کرد که قابلیت Google Now در طی یک آپدیتی که در چند روز آینده منتشر می شود به اپلیکیشن سرج گوگل در ios افزوده خواهد شد. در این سرویس می توان سوالاتی پیرامون اطلاعات نقشه ها٬ موزیک ها٬*افراد٬ آب و هوا و برخی معادلات ریاضی پرسید. 

     

    این قابلیت ها تقریبا مانند همان کاری است که سیری انجام می دهد٬ بعد از انتشار این آپدیت در لینک این برنامه٬ آنرا مشاهده خواهید کرد.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● انتشار یک سند ۱۳۲ صفحه ای از سامسونگ بر علیه سامسونگ

    در روز هایی هستیم که بزرگ ترین خبر های قضایی دنیای تکنولوژی در جلسات دادگاه های پی در پی اپل و سامسونگ اتفاق می افتد. در اخرین دادگاه این دو شرکت که در سه شنبه برگزار شد٬ اپل به استناد به سندی متعلق به سامسونگ که در مارچ ۲۰۱۰ تهیه شده است٬ ادعای خود را مبنی که مبنای طراحی سامسونگ در اسمارت فون هایش کپی شده از آیفون است را تقریبا ثابت می کند. این سند به وضوح نشان می دهد که بخش های مختلف سامسونگ گالاکسی اس ۱ کاملا بر مبنای طراحی آیفون٬ طراحی شده است. این سند توسط تیم مهندسی سامسونگ آماده شده و در پایان هر صفحه که متعلق به یک بخش از سیستم عامل است مهندسان پیشنهاد می کنند که اگر بخش موجود بیشتر به طراحی آیفون نزدیک شود بسیار بهتر خواهد شد. این پشنهاد ها در حالی مطرح می شود که نمونه طراحی شده کاملا برگرفته از طراحی آیفون است اما آنان اعتقاد داشتند برای بهتر شدن طراحی٬ نمونه ها باید بیشتر به آیفون نزدیک شوند . 


    لینک سند ۱۳۲ صفحه ای 
    این سند که متعلق به سامسونگ است می تواند کاملا برای سامسونگ گران تمام شود.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● آغاز به کار شارپ برای تامین صفحه نمایش آیفون نسل بعدی

    در دنیای تکنولوژی، امروزه یکی از داغ ترین بحث ها، شایعات مختلف مربوط به آیفون نسل بعد است که هرچقدر بیشتر می گذرد، به خبرهای منسجم تری می رسیم، امروز طبق گزارشی از رویترز، شارپ آغازگر آینده آیفون نسل بعد است، این شرکت که در گذشته هم با اپل همکاری هایی داشته است، کار خود را برای رساندن و حمل صفحه نمایش آیفون نسل بعد را به کارخانه های مربوطه برای منتاژ آغاز کرده است. رویترز به نقل از مدیر عامل شرکت شارپ، Takashi Okuda، ادعا می کند که علاوه بر این شرکت، یک شرکت ژاپنی و LG دیگر تامین کنندگان صفحه نمایش آیفون نسل بعد هستند، این گفته در چند هفته گذشته منتشر شده بود که امروز خود را از شایعات به واقعیت رساند. در حال حاضر طبق گفته منبع های مرتبط، ماه August برای منتاژ قطعات آیفون می تواند معقول باشد، چرا که همراه با خبرها، آیفون نسل بعد در ۱۲ September منتشر می شود، بله، این زمان می تواند گویای درستی تاریخ عرضه آیفون باشد، یا حداقل اینکه حوالی این تاریخ شاهد آیفون نسل بعد هستیم.

    چند منبع دیگر در کنار این خبر ادعا کرده اند که این صفحه نمایش ها اندازه ای معادل ۴ اینچ دارند که این مورد یکی از قوی ترین شایعات است. صفحه نمایشی همانند آیفون ۴/۴s که تنها به صورت طولی بزرگ تر شده است. در کنار این موارد ، وال استریت ژورنال هم گزارشی در مورد برخورداری صفحه نمایش آیفون نسل بعد از تکنولوژی in-cell منتشر کرد که باعث تقویت کیفیت و نازک تر شدن صفحه نمایش می شود.

    این موارد تمام شایعات در مورد صفحه نمایش آیفون نسل بعد است، آیا اپل چنین چیزی را معرفی خواهد کرد ؟


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● استقبال گرم کاربران از لوبیای ژله ای

    بیش از یک ماه از معرفی آندرویید Jelly Bean )4.1( و کمتر از سه هفته از عرضه عمومی آن می گذرد. تا کنون آخرین طعم این سیستم عامل، بر روی ۰.۸ درصد دستگاه های آندروییدی نصب شده است.
    آخرین آمار منتشر شده از اکوسیستم آندرویید، نشان از آغاز شگفت انگیز زندگی Jelly Bean دارد. این ورژن از آندرویید، اوایل ماه جون برای اولین بار همراه با Google Nexus ارائه شد. این آمار نشان می دهد میزان نصب بستنی حصیری نیز افزایش داشته و از ۱۰.۹ درصد در ماه گذشته به ۱۵.۹ در ماه جاری رسیده است. بدین ترتیب Ice Cream Sandwitch رتبه ی دوم را در میان ورژن های مختلف آندرویید از آن خود می کند. این اولین باری است که چنین اتفاقی می افتد.
    اطلاعات فوق به تازگی و در یک دوره ۱۴ روزه جمع آوری شده و مشخص کننده موفقیت Google در ارائه لوبیای ژله ای است. با توجه به این آمار در می یابیم که پاسخ کاربران آندرویید به طعم جدید، مثبت است.با توجه به این که گوگل در اولین کنفرانس تبلیغاتی Jelly Bean در استرالیا، با مشکلاتی مواجه شده بود، این موفقیت چشمگیر دور از ذهن به نظر می رسید. 

    البته میزان دانلود Jelly Bean در طی این ۱۴ روز متفاوت بود و با توجه به این دیوایس های زیادی را می توان به آندرویید ۴.۱ ارتقا داد، آمار دانلود جلی بین قطعا افزایش خواهد داشت.
    تا کنون، بیشترین میزان نصب آندرویید به Gingerbread مربوط می شود. ۶۰.۶ درصد از دستگاه های آندروییدی مجهز به شیرینی زنجبیلی هستند که این مقدار نسبت به ماه جون ۶.۱ درصد کاهش داشته است.
    در کنفرانس Google I/O آماری منتشر شد که نشان می داد تا آن تاریخ ۴۰۰ میلیون دستگاه آندروییدی فعال شده و روزانه یک میلیون عدد به این آمار اضافه می شود.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● چرا اپل اپلیکیشن یوتیوب را از iOS 6 حذف کرد ؟

    همان طور که می دانیم، اپل در چهارمین نسخه بتا از iOS 6 در حرکتی ناگهانی اپلیکیشن یوتیوب را از سیستم عامل خود حذف کرد. و این یعنی در پاییز که نسخه نهایی iOS 6 عرضه می شود دیگر شاهد اپلیکیشنی اختصاصی به نام یوتیوب نیستیم. با تمام شایعاتی که در دنیای تکنولوژی در این مدت کم ارائه شد، سرانجام اپل طبق بیانیه ای گفت:

     

    در حال حاضر مجوز ما برای به خدمت داشتن اپلیکیشن یوتیوب به طور اختصاصی در سیستم عامل iOS به پایان رسیده است و کاربران می توانند برای استفاده از یوتیوب به سافاری مراجعه کنند، همچنین گوگل در حال کار بر روی ارائه اپلیکیشن اختصاصی یوتیوب برای پلتفرم iOS است و به زودی در AppStore عرضه می شود.

    این حرکت شاید برای شما شگفت انگیز باشد، اما ما با ارائه دلایل مختلف، ساده بودن این حرکت را نشان می دهیم.

    گوگل خیلی سریع تر می تواند برنامه یوتیوب را آپدیت کند. اگر به یاد داشته باشید، اپلیکیشن یوتیوب از سال ۲۰۰۷ یعنی زمان اولین عرضه آیفون، همچنان ثابت و بدون کوچکترین تغییر مانده است، این شاید عدم توجه گوکل به آپدیت برنامه های تحت پوشش خود در iOS باشد. اما گوگل با عرضه یک برنامه مستقل در AppStore می تواند کاربران را در استفاده از یوتیوب جدیدتر و بهتر یاری کند. البته با سیاست های خود.

    امسال سال رهایی iOS از گوگل است. در چند ماه گذشته هم خبرهایی مبنی بر استفاده نکردن iOS از تجهیزات گوگل شنیده ایم، یکی از مهمترین آن ها که اپل جایگزین بهتری برای آن در نظر گرفت نقشه اختصاصی اپل بود. حرکت بعدی اپل در شیر کوهی که بسیار بی سر و صدا بود، حذف گزینه یوتیوب در اشتراک گذاری ویدئو بود و امروز با حذف یویتوب از آیفون و آی پد و آیپاد تاچ این مبارزه شکل جدی تری را به خود گرفت.

    اپل دیگر بیش از این به اپلیکیشن بومی یوتیوب نیازی نداشت، در سال های گذشته، سافاری توانایی اجرای ویدئوهای یوتیوب را نداشت، چرا که از فلش پشتیبانی می کردند. اما مدتی بعد از آن ویدئوهای یوتیوب برای iOS به HTML 5 تغییر کرد و سافاری با کمال میل پذیرای این تغییر بود. پس با وجود این راه هموار به واقع نیازی به اپلیکیشنی بومی نیست. 

    گوگل خواهان به دست آوردن میلیاردها پول از طریق تبلیغات است.. اگر گوگل برنامه یوتیوب را در اندروید ارتقا می دهد ، نه تنها هیچ واکنشی نسبت به تقویت اپلیکیشن یوتیوب در iOS انجام نداد، بلکه به فکر محکم کردن جایگاه خود در iOS بود، یعنی ساختن اپلیکیشن بهتری از یویتوب در AppStore که اکنون به زودی عرضه می شود، شاید بگوییم که این نوعی همکاریست، اما در واقع این خود تبلیغات و تقویت نام Google در محیط AppStore اپل است. از طرفی، ما تاکنون شاهد هیچ گونه تبلیغ مستقیمی بر روی اپلیکیشن بومی یوتیوب نبودیم، چرا که اپل از فلش پشتیبای نمی کند و مسئله تبلیغات برای گوکل منتفی بود. همین امر هم دلیل کافی ای برای گوکل بود تا با اپل همکاری نکند. پرطرف دار بودن این برنامه هم شابد به خاطر عدم وجود تبلیغات بوده است.

    اما پرطرف دار بودن اپل و iDevice های آن را نباید فراموش کرد، گوکل یقیناً از درآمدی که از سرچ هزاران کاربران iOS در اپلیکیشن بومی رخ می داد با خبر بود، بدون شک در طرف دیگر بحث پول مطرح نیست و به رقابت هم اهمیت داده شده است.

    با همه این موارد، با سافاری راحت می توان مشکل را حل کرد و به یوتیوب سر زد. بعد از این صحبت ها از طرف اپل، گوگل اعلام کرد:

     

    ما با همکاری اپل در حال کار بر روی ساخت برنامه ای مستقل هستیم که بهترین تجربه یوتیوب برای کاربران iOS است، این برنامه از طرف شرکت گوکل در AppStore عرضه می شود.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● Office Store در راه است

    قطعا میکروسافت ظرف دو سه ماه آینده وقت سرخاراندن نخواهد داشت. در کنار Windows 8، ،Windows Server 2013 و معرفی تبلت های سرفیس، Office 2013 هم در راه است. چند هفته ای است که ورژن جدید این مجموعه پرکاربرد، به صورت Customer Preview قابل دانلود است. هم اکنون میکروسافت، در اقدامی عجیب یک Online Store مخصوص برای Microsoft Office 2013 ایجاد نموده است.
    Office Store همانند Windows Storeاست، با این تفاوت که اپلیکشن هایی که صرفا مربوط آفیس هستند، در آن قرار می گیرند. این حرکت میکروسافت گام بلندی در زمینه ارائه ی بسته های نرم افزاری است. در بسته میکروسافت، نرم افزارهای محبوبی چون Word،Exel و Powerpoint حضور خواهند داشت و کاربران می توانند کارهای بیشتری نیز با لایسنس اختصاصی آفیس، انجام دهند.

    به نظر می رسد با رونق App Store، پیشرفت جدی Google Play Store و حرکت آرام ولی رو به جلوی Windows Store اکنون زمان مناسبی برای برنامه نویس بودن است.
    Office Store مشابه Windows Store رابط کاربری ساده ای دارد و به راحتی می توان در آن به گشت و گذار پرداخت.

    میکروسافت از بررسی Online Store های شرکت های رقیب به بهترین شکل استفاده کرده است. قابلیت تست اپلیکشن های برنامه نویسان و قابلیت پس گرفتن مبلغ هزینه شده، ابزاری فوق العاده گران بها خواهند بود و می توان بدون استرس اپلیکشن ها را تست کرد و اگر کاربردی نبودند به سادگی هزینه را پس گرفت.

    میکروسافت باید توجه ویژه ای به مشکلات مربوط به سازگاری(Compatibility issue) داشته باشد. البته به گفته سخنگوی میکروسافت، دستگاه جدید که همراه با ویندوز ۸ عرضه می شوند، در این زمینه مشکلی نخواهند داشت.
    چیزی که واضح است این است که Office Store کاملا مشابه Windows Store عمل خواهد کرد و ۲۰ درصد هر فروش از آن خود می کند. این در حال است که اپل ۳۰ درصد هر فروش را برای خودش برمی دارد. البته این مسئله به معنای رقابت این دو نیست.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● اندازه صفحه نمایش آیفون نسل بعد تائید شد

    هرچقدر به ماه سپتامبر نزدیک می شویم، شایعات مربوط به آیفون نسل بعد بیشتر به واقعیت نزدیک می شوند و جزئیات بیشتری به بیرون درز می کند، همانطور که می دانیم، یکی از برجسته ترین شایعات مربوط به آیفون نسل بعد صفحه نمایش بزرگ تر است. امروز طبق گزارشی از ۹to5mac, شواهدی از برنامه Simulator ( شبیه ساز ) که مربوط Xcode است به بیرون درز کرده که نشان دهنده اندازه دقیق صفحه نمایش آیفون نسل بعد است. طبق این شواهد، اندازه صفحه نمایش آیفون نسل بعد ۴ اینچ است، و روزولوشن آن ۶۴۰ × ۱۱۳۶ اعلام شده است. این یعنی صفحه نمایش آیفون تنها در طول بزرگی داشته و هیچ گونه تقییری در عرض متحمل نشده است. به واسطه این تغییرات شرایط هم برای دیگر ویژگی های جدید مهیا می شود، به عنوان مثال، LTE که باعث افزایش چشمگیر سرعت اینترنت در آیفون می شود مستلزم وجود یک باتری بزرگ و قدرتمند تر است. و با بزرگ تر شدن آیفون, باتری هم می تواند بزرگ تر شود و بیشتر پذیرای LET باشد.

    با این رزولوشن و اندازه صفحه، یک سطر دیگر از برنامه ها به آیفون نسل بعد نیز اضافه می شود. تصاویر این Simulator در تصویر زیر مشخص شده است، برای iOS 5 همان ۴ سطره کنونی، اما با فاصله زیاد، ولی iOS 6 با ۵ سطر از برنامه ها.

    با یافتن این مدرک، قدم بزرگی در پیشبینی ظاهر آیفون نسل بعد برداشته شده است. بدون شک چیزی همانند مدل های به بیرون درز کرده است. احتمال می رود آیفون نسل بعد در ۱۲ سپتامبر عرضه شود. با توجه به چیدمان آیکان های iOS 5 در صفحه نمایش آیفون نسل بعد، به نظر می رسد این شواهد درست است، زیرا نشان دهنده تمهیدات اپل برای سیستم عامل های قدیمی خود در آیفون نسل بعد است.



    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● ضخامت آیفون نسل بعد، ۱۸٪ نازک تر از آیفون ۴s


    همراه با خبرهای که در شب گذشته مبنی بر اندازه دقیق صفحه نمایش آیفون نسل بعد منتشر شد، امروز طبق یک گزارش به نقل از Appleinsider, ضخامت آیفون بعدی ۱۸٪ نازکتر از آیفون ۴s است. یک شرکت تایوانی، در سات خبری خود Apple.pro با ارائه گزارشی که در روزنامه های چین هم منتشر شد، اذعان کرد که ضخامت آیفون جدید به ۷.۶ میلیمتر می رسد، به عبارتی ۱۸٪ نازک تر از آیفون ۴s. در کنار این شایعات، یکی از تولیدکنندگان یقین داد که این خبرها چیزی جز واقعیت نیست و تمام اطلاعات درز کرده دقیق است. طبق این اطلاعات:

    ضخامت آیفون ۷.۶میلیمتر است، یعنی ۱۸٪ نازک تر، آیفون ۴s ضخامت ۹.۳ میلیمتری دارد.
    پهنای آن ۵۸.۴۷ میلیمتر است.
    طول آن ۱۲۳.۸۳ میلیمتر است.
    جک هدفون به پایین انتقال یافته است.
    درگاه شارژ به ۹ پین تغییر کرده است، بسیار کوچکتر از داک آیفون های کنونی. (مانند میکرو usb )
    استفاده از نانو سیم کارت که با کاهش فضا تا ۴۰% همراست.
    و در نهایت کاهش اجزای داخلی به لطف پیشرفت گسترده در این تکنولوژی.

    با تحقق این شایعات، نازک ترین گوشی هوشمند دنیا، همانند سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه می شود. در کنار این مسائل لازم به ذکر است که ابعاد و طراحی آیفون جدید، طرح جدیدی محسوب نمی شود. 
    بعد از انتشار این خبر، منبع خبری Apple Daily با ارائه عکس هایی با کیفیت بالا، تا حد قابل قبولی صحت این حرف ها را تضمین کرد. آیا آیفون نسل بعد این است ؟ تنها تاریخ اعلام شده برای عرضه آیفون جدید، همچنان ۱۲ سپتامبر است.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● اپل به دنبال خرید The Fancy

    به نظر می رسد اپل در حال رایزنی برای تصاحب سایت تجارت اجتماعی، The Fancy است. به گزارش AppleInsider، این اقدام اپل قدم موثری در جهت تولد “تجارت الکترونیک عمومی” در میان غول های فن آوری است.

    سال هاست که اپل پیشتاز تجارت الکترونیک به حساب می آید. این شرکت در سال ۱۹۹۷ اپل استور آنلاین را افتتاح کرد و پس از آن iTunes و App Storeهای iOS و Mac عرضه شدند. اما هنوز اپل وارد عرضه تجارت الکترونیک عمومی نشده است. اگر این شایعه (خرید The Fancy) درست باشد، اپل می تواند از اکانت های iTunes فعال که به کارت های اعتباری متصلند، به عنوان یک اهرم استفاده کند. ۴۰۰ میلیون اکانت iTunes با این ویژگی وجود دارند.
    اپلیکشن PassBook که قرار است همراه با iOS 6 عرضه شود، می تواند پلی بین iTunes و تجارت الکترونیک عمومی باشد. در حال حاضر این نرم افزار اجازه خرید با Credit Card را نمیدهد. البته با خرید Fancy کاربران قادر خواهند بود مستقیما از طریق iDevice خرید الکترونیکی داشته باشند. البته هنوز همه چیز در حد شایعه است.
    حمایت بیان گذاران ف.ی.س.ب.و.ک و T.w.i.t.t.e.r از Fancy، باعث شهرت این مجموعه شده. Mark ZuckerBerg و Kanye West در این سایت حساب کاربری ایجاد کردند و Kanye West در ت.و.ی.ی.ت.ر خود، عکسی پست کرده که نشان می دهد او از مقر The Fancy در New York بازدید کرده است.

    شایعاتی نیز مبنی بر عضویت Tim Cook در این شبکه ی در حال رشد وجود دارد. و احتمالا تیم کوک و Jim Einhorn در کنفرانس Allen&Co امسال، با یکدیگر ملاقات نیز داشته اند. در طی این کنفرانس که غول های صنایع سرگرمی، تکنولوژی و مدیا را دور هم جمع می کند، تیم کوک چندین جلسه برگزار نموده است. به نظر می رسد این جلسات برای شراکت در زمینه رسانه دیجیتال برای Apple TV و پروژه های سری دیگر برگزار شده اند.
    با وجود این که The Fancy به اندازه ی رقیب خود Pinterest بزرگ و توسعه یافته نیست، اما با وضعیت موجود، فاصله زیادی تا تبدیل شدن به یکی از قطب های معاملات الکترونیکی دارد. در حال حاضر The Fancy 10 درصد هر خرید را برای خود برمی دارد. کل سرمایه این شرکت در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار گزارش شده که برای تهیه ۱۰ میلیون دلار آن با مشکل مواجه شده بود. ۶ میلیون دلار هم از سال ۲۰۱۰ به این مبلغ افزوده می شود.
    البته اپل در زمینه خرید استراتژیک شرکت های کوچکتر و توسعه دادن آنها، خبره است. از نمونه های این خریدها می توان به خرید موتور جستجوی Chomp و شرکت سازنده فلش مموری، Anobit اشاره کرد. منشی هوشمند، سیری، که به عنوان ویژگی منحصر به فرد آیفون ۴S از آن یاد می شود، محصول مستقیم یکی از خریدهای اپل است. اخیرا هم اپل شرکت AuthenTec را خرید. این شرکت در زمینه امنیت بیومتریک و تکنولوژی شناسایی اثر انگشت فعال است.


    —————————————————————————————-
    —————————————————————————————————–

    ● مایکروسافت اسم Metro را عوض خواهد کرد

    به نظر می رسد کم کم باید با اسم رابط کاربری ویندوز ۸، Metro، خداحافظی کنیم. به گزارش The Verge، به زودی و در همین هفته این اسم دستخوش تغییر خواهد شد.
    یک یادداشت که دیروز صبح به بیرون درز کرد، حاکی از آن است که از این بعد، مایکروسافت و کارمندان این شرکت از نام Metro در Windows 8 استفاده نخواهند کرد. این تصمیم بعد از گفتگو با یکی از شرکای مهم اروپایی مایکروسافت گرفته شده است.
    هنوز اسمی به عنوان جایگزین برای مترو انتخاب نشده، اما در یادداشت مذکور عنوان شده که فعالیت هایی برای یافتن این اسم تا آخر هفته در جریان است. به احتمال زیاد امروز یا فردا شاهد رونمایی از اسم جدید Metro خواهیم بود.
    با توجه به آن چه مطرح شد، می توانیم حدس بزنیم که شایعه “مشکلات قضایی مترو” صحیح است. با این وجود، مایکروسافت اعلام کرده:

     

    این حرکت کاملا آزادانه و تعمدی انجام گرفته است.

    سوالی که مطرح می شود این است که اگر حرکت Microsoft آزادانه انجام گرفته، چرا از قبل اسمی برای مترو انتخاب نشده است؟
    سخنگوی شرکت مایکروسافت تاکید کرده که هیچ دادگاهی علیه این شرکت در جریان نیست:

     

    ما از Metro به عنوان یک کد در چرخه تولید محصولاتمان استفاده کردیم. در حالی که به زمان عرضه نسخه ی نهایی ویندوز و تغییر رویکرد از صنعت به سمت مشتری نزدیک می شویم، دوست داریم از نام های تجاری استفاده کنیم.

    در هر صورت، مشخص است که مایکروسافت برای قابلیت Metro در سیستم عامل جدید به یک اسم جدید نیاز دارد.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights