عرضه مرورگر کروم برای ios و حواشی آن

عرضه مرورگر کروم برای ios و حواشی آن

گوگل در روز دوم کنفرانس Google I/Q اعلام کرد که مرورگر کروم که در حال حاضر محبوب ترین مرورگر اینترنتی به حساب می آیید برای ios عرضه خواهد شد. در نسخه ios مرورگر کروم بسیاری از امکانات نسخه دسکتاپ آن برای کاربران ارائه شده است بهمراه قابلیت جدیدی که امکان اشتراک اطلاعات بین نسخه های دسکتاپ ٬ موبایل ها و تبلت ها را به کاربران می دهد٬ این قابلیت بی شباهت به قابلیت تب iCloud در ios 6 و Mounain lion نیست. 

دقایقی بعد از عرضه این مرورگر به علت عدم روان بودن آن در پیج های اینترنتی و کارایی کمتر نسبت به سافاری باعث نا امیدی درصد زیادی از کاربران هیجان زده شد. این مشکلات اگر چه تا حدی به باگ های نخستین ورژن این مرورگر مربوط می شود و با ارائه آپدیت های بعدی درصد زیادی از آنان حل شود٬ اما قضیه اصلی کمی پیچیده تر باگ های نسخه اول می باشد. می توان براحتی گفت که نسخه کروم ios با آنچه که در مک یا ویندوز ارائه می شود کاملا فرق می کند. در واقع استفاده از مرورگر های مختلف در ios مثل سوار شدن بر یک مدل اتومبیل خواهد بود ولی با رنگ و لعاب مختلف تا زمانی که به آنان اجازه استفاده از موتور webkit داده شود. گوگل گفته است براساس قوانینی اپل در اپ استور وضع کرده است به ما اجازه استفاده از موتور جاوا اسکریپت سریع مخصوص کروم داده نخواهد شد و ما مثل بقیه برنامه نویسان تنها برای رندر صفحات وب اجازه استفاده از موتور طراحی شده خاص اپل که مخصوص برنامه نویسان است خواهیم داشت و حتی دسترسی به نیترو جاوا اسکریپتی که برای خود سافاری نیز استفاده می شود نیز به ما داده نخواهد شد. و در واقع این مرورگر اگرچه تمام امکانات کروم استفاده شده در آندروید را دارد ولی آهسته تر است و محدودیت دیگری که که پیرامون مرورگر ها هنوز در ios به چشم می خورد این است که اپل هنوز اجازه انتخاب یک مرورگر پیشفرض دیگر را به جز سافاری به کاربران نمی دهد. از سوی دیگر اپل وضع این سختگیری ها در قوانین مربوط به مرورگر ها را تامین امنیت ios می داند زیرا یکی از بزرگترین درگاه های نفوذ به هر سیستم عامل مرورگر های آنان می باشد . بهر روی تا زمانی که سیاست اپل عوض نشود کاربران نباید انتظار مرورگر هایی با سرعت بسیار بالا را داشته باشند حتی مرورگر فایرفاکس نیز که بزودی برای ios عرضه خواهد شد نباید از نظر سرعت عملکرد با کروم فرق چندانی داشته باشد. 

 

   

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴

  1. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱ ۴:۲۳ ب٫ظ

    سلام به نظر من کروم روی آیپد به مراتباز سافاری بهتر کار میکند بسیار سریع تر و روان تر

    • White eagle

      ۱۹ تیر ۱۳۹۱ ۲:۵۸ ق٫ظ

      Just apple

  2. omid

    ۱۸ تیر ۱۳۹۱ ۷:۲۱ ب٫ظ

    با تمام این اوصاف به نظرم کروم از سافاری بهتر و کارا تر هست
    اگر چه که از لحاظ سرعت اندکی نامحسوس کندتر هست.
    ولی درست میشه
    کروم سافاری رو هم میزنه کنار
    این خط.
    این نشون
    اگرچه که خودم طرفدار ای او اس هستم ولی از واقعیت نمی شه فرار کرد.

  3. White eagle

    ۱۹ تیر ۱۳۹۱ ۲:۲۲ ق٫ظ

    امنیت کاربران برای شرکت ‏apple‏ خیلی مهمه،باید هم مهم باشه.مطمئن باشید apple‏ اجازه استفاده از جاوا اسکریبت هم میداد سرعت اون به سافاری نمیرسید

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights