Voice Dictation به OS X Mountain Lion می آید؟

همانطور که می دانیم شیر کوهی در مراحل بتا خود به سر می برد و هرچه بیشتر می گذرد ویژگی های جدیدی به آن افزوده می شود، به خصوص ویژگی هایی که در iOS وجود دارد و در نهایت سیستم عامل شیر کوهی با iOS یکنواخت تر شود.  اگر چه Siri در آیفون یک ویژگی خاص به شمار می رود، اما باید حق را به اپل بدهیم که چرا آن را در آی پد عرضه نکرده است، طبق شایعاتی که امروز منتشر شده، خبرها حاکی از آن است که یکی از ویژگی های برجسته شیر کوهی Voice Dictation می باشد. در حال حاضر کارهای مقدماتی برای ورود این سیستم به OS X انجام گرفته و بدو شک تا مراحل نهایی شدن هم پیش خواهد رفت. شاید به خود بگویید که چرا Siri نه؟ 

این درست است که Siri یک سیستم بسیار قدرتمند است، اما نه برای لپتاپ و دسکتاپ با یک صفحه نمایش بزرگ و دارای trackpad. 

اگر کمی دقت کنیم انجام کار با trackpad بسیار آسان تر از دستور دادن به Siri می باشد. این حالت برای آی پد هم صدق می کند، آی پد دارای یک صفحه نمایش بزرگ و قابلیت Gesture می باشد، پس siri حتماً کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر به عکس منتشر شده دقت کنیم این ویژگی در سافاری به صورت یک شرتکات می باشد  که با گرفتن دو دگمه command فعال می شود. این قابلیت هم به نزدیکی OS X و iOS می تواند کمک کند.

البته اپل برای فراموش نشدن کیبورد فیزیکی، فعال شدن این سیستم را به دو دگمه command واگذار کرده و تا تمام شدن صحبت باید آن را فشار دهیم.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.