اپل به عنوان برترین برند سال ۲۰۱۲ انتخاب شد

 

 

 

بررسی و مقایسه ارزش برندهای تجاری همیشه مشکل بوده است، اما با تغییر و تحولات کنونی شاهد چیز دیگری هستیم، امروز نتایج رتبه بندی برترین برند سال ۲۰۱۲ منتشر شد و به طور شگفت انگیزی اپل در صدر جدول قرار گرفت، این درحالیست که در سال گذشته اپل به مقام اول دست یافته بود و با این موفقیت دو سال پیاپی توانسته است از رقیبان خود پیشی بگیرد. به ثمر آمدن این نتیجه همراه با ۱۸۳ میلیارد دلار ارزش این شرکت بوده که در مقایسه با سال گذشته که ۱۵۳ میلیارد بود حدود ۱۹ درصد رشد قاطعانه خود را به رثبت رسانده است.

بد نیست بدانیم که این موفقیت اپل در سال هایی بوده که شاهد شدیدترین رکود اقتصادی دنیا بوده ایم و در این شرایط نا هموار تنها برندی می تواند به مقام اول دست یابد که به فکر رونق محصولات، فناوری قوی تر و جلب توجه مشتریان خود باشد، که بدون شک اپل این موفقیت را کسب نموده است. 

در این میان یکی از سر سخت ترین رقبای اپل بر روی کاغذ، در این رتبه بندی به مقام ۵۵ ام دست یافته که دارای ارزش ۱۴ میلیارد دلاری بوده است، حتماً هیچ چیز قابل تطبیقی با اپل در این آمار نمی بینیم. از جمله برندهای دیگر مانند ibm و Google به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کرده اند. رقیب اپل در این جدول شرکت ibm بوده که حدود ۷۴ میلیارد دلار اختلاف ارزشی دارند.

برچسب ها:

دیدگاه ها ۴

  1. حامد

    ۳ خرداد ۱۳۹۱ ۱:۳۳ ب٫ظ

    منبع این خبر از کجاست؟ کی اینو تعیین کرده واسه خودش.
    فقط سامسونگ . . .

  2. mahyar

    ۴ خرداد ۱۳۹۱ ۰:۱۸ ق٫ظ

    باز با این حال اپل هنوز از ۵رونمایی نکرده و چیزهای زیادی هم خواهد داشت برای بالا بردن این رتبه
    البته چقدر بدون افکار استیو جابز اپل خاص میمونه اون مهمه
    به نظر من اپل در دوران استیو بیشتر از اینکه به تکنولوژی روز فکر کنه به تک بودن محصولات فکر میکرد اما الان اپل داره با بالابردن بی فکر سخت افزاری یعنی رقابت با دیگران خودش رو از اون تک بودن جدا کرده

دیدگاه خود را ارسال کنید.