عرضه اولیه سهام شرکت فیس بوک در بازار سهام نزدک

عرضه اولیه سهام شرکت فیس بوک در بازار سهام نزدک

شبکۀ اجتماعی فیسبوک روز ۶ اپریل از عرضه اولیه سهام خود در بازار بورس نزدک، بزرگترین بازار معامله الکترونیک سهام در آمریکا ، در آینده نزدیک خبر داد. پیش بینی میشود با فروش این سهام مبلغی معادل ۱۰ میلیارد دلار عاید این شرکت شود ، بدین ترتیب عظیمترین معامله سهام در تاریخ پس از فروش سهام گوگل در تاریخ ۲۰۰۴ شکل خواهد گرفت و نزدک میزبان این شبکه اجتماعی در کنار سایر سردمداران تکنولوژی نظیر اپل ، گوگل و مایکروسافت خواهد بود.شخصی که تمایل نداشت نامش فاش شود به مجله وال استریت اطلاع داده است که این عرضه سهام در ماه می امسال انجام خواهد پذیرفت .

با پیوستن فیس بوک به بازار معامله نزدک ، رقابت در بازار معاملات سهام نیویورک تشدید خواهد شد ، سال گذشته نیز دو شرکت اینترنتی به بازار سهام پیوستند : شرکت linkedin که بازار نیویورک را انتخاب نمود و شرکت Groupon که به بازار معاملات نزدک ملحق شد.
شایان ذکر است که نزدک پس از بازار سهام نیویورک از لحاظ ارزش سرمایه دومین بازار معاملات سهام در دنیا است و سرمایه ایی معادل ۴.۵ ترلیون دلار دارد.

   

دو شرکت فیس بوک و اپل طی سالیان گذشته با هم همکاری های متعددی داشته اند، در نوامبر گذشته ، مدیر عامل شرکت فیس بوک ، مارک زوکربرگ در خصوص راهنماییهای بسیار موثری که استیو جابز در دوران حیات خود در زمینه های مختلف از جمله ” انتخاب تیم مدیریت و تمرکز در کار ” نموده است سخن به میان آورد.از سوی دیگر ، استیو جابزدر نیز درگذشته مطرح نموده بود که مارک زوکربرگ را به دلیل تلاش در رشد شرکتش به جای فروش آن ، تحسین میکند.
شبکۀ اجتماعی فیسبوک پیش از این در فوریه ۲۰۱۲ از عرضه اولیه پنج میلیارد دلار سهام خود در بازار بورس وال استریت خبر داده بود.عرضۀ این میزان سهام فیس بوک که بزرگترین شبکۀ اجتماعی مجازی است، این شرکت را از یک موسسۀ خصوصی به یک شرکت سهامی عام تبدیل میکند.
فیسبوک که بیش از هشتصد میلیون عضو دارد، در سال ۲۰۱۱ بیش از سه میلیارد و هفتصد میلیون دلار درآمد کسب کرده است. سه میلیارد از این رقم از طریق تبلیغات به روی این شبکۀ اجتماعی حاصل شده است. این نخستین باری است که فیسبوک اطلاعات مربوط به درآمد سالانۀ خود را منتشر می کند.

منبع خبر:

برچسب ها:

بدون برچسب

دیدگاه ها ۰

دیدگاه خود را ارسال کنید.


 

Verified by MonsterInsights